Ik hoor dat wel, maar denk ook dat jij andere mensen spreekt dan dat ik doe.
Ieder zijn meug.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Hier precies hetzelfde. Het afgelopen jaar ook 6 prikken gehad en nergens last van gehad. Volgens mij ook geen Corona gehad, dus ik doe als het mij wordt aangeraden weer netjes mee dit najaar. Na de vaccinatie rondes geen enkel sterfgeval meer gehad in mijn familie dan wel omgeving. Was voor de vaccinatie wel anders. Gelukkig weten ze nu ook meer en zijn ze al weer verder met de wetenschap. Hoewel...die virus raken we voorlopig niet meer kwijt, dus maar mee leren leven, lijkt mij.moederslink schreef: ↑07 jul 2022 11:10De laatste keer dat ik bij de huisarts kwam heb ik dit met hem besproken :
hij vindt het sowieso verstandig om , gezien de leeftijd en onderliggende ' kwalen ' , in het najaar én de griepprik én een eventuele nieuwe Corona vaccinatie te halen.
Vorig jaar kreeg ik nog extra een pneumokokken vaccinatie.
Dus het eea zou betekenen: mogelijk 3(!) prikken.
Ik word er ook tureluurs van hoor, maar aangezien ik, tot nu toe, géén ernstige bijwerkingen heb ondervonden vd vaccinaties/ booster heb ik er wel vertrouwen in.
Dat is het gevoel wat ik op Koningsdag heel sterk had. Heerlijk ouderwets ‘s-morgens de deur uitlopen, zonder plan, in de mensenmassa typische koningsdagdingen doen, in de middag lekker een biertje in de zon op een veel te druk plein: dat was voor het eerst na een paar jaar weer even ouderwets genieten. Heerlijk, inderdaad!fonsflons schreef: ↑08 jul 2022 11:50Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer eens heerlijk tussen een grote mensenmassa in met hoop biertjes staan te kijken naar livemuziek (Kings of Leon.) Was een eindje rijden (niet zelf!) maar zeer de moeite waard. Terug was minder erg want kan mij er niets meer van herinneren.
Heerlijk, ouderwets pre-corona genieten.
Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.Onkruid71 schreef: ↑07 jul 2022 09:49Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.
Ik heb nooit de griepprik gewild omdat ik gewoon maar 3 dagen ziek was, ziek zijn is ook niks mis mee dan. Vanaf het moment dat ik me over liet halen voor de griepprik, ben ik echt vaak ziek geweest, dus nee ik haal die nooit meer. Misschien zijn er wel meer mensen die zo denken, in ieder geval wel een paar om me heen. Dus verplichten van vaccins, nee dat zou in mijn ogen en slechte zaak zijn, en ik denk dat je dan nog meer tegen stand oproept.PeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:58Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Of over jouw bubbel:PeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:55Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.Onkruid71 schreef: ↑07 jul 2022 09:49Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.
De griep prik is niet zomaar een herhaalprik maar wordt tenminste aangepast aan de nieuwe variantenPeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:58Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Denk eerder dat de mensen die geen prik willen enerzijds niet willen vanwege de al of niet ware verhalen over bijwerkingen en anderzijds omdat ze gewoon het risico nemen.PeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:58Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Hier precies hetzelfde, buiten dat ik en mijn partner (nog) niet ziek zijn geweest, maar wel alle vaccinaties hebben gehad. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de vaccinaties bij iedereen werkt. Dat blijkt maar weer.
De griepprik is nooit opgelegd, de covid-herhaalprikken wel, wegens de QR-code: Zonder geldige code niet naar restaurants, enz. Wil je een covid-prik niet, dan wordt je uitgescholden voor wappie of antivaxer, enz.PeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:58Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Een wappie is iemand die ontkend dat er corona bestaat. Voor de rest moet iedereen zelf weten of hij die spuit neemt.[Wil je een covid-prik niet, dan wordt je uitgescholden voor wappie of antivaxer, enz.
Vreemd genoeg , is die term ouder dan corona !
Op mijn bazen na, hoor ik van iedereen ook dat ze het nut van nog een vaccinatie niet zien zitten. Heeft natuurlijk met de leeftijd te maken, maar ook mijn ouders zien het nut er voorlopig nog niet van in.PeterPeters1966 schreef: ↑08 jul 2022 18:55Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.Onkruid71 schreef: ↑07 jul 2022 09:49Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.