Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier om de hoek ligt nog steeds asbesthoudend afval op de A1, want opruimende aannemers worden door "boeren" geïntimideerd als ze hieraan meewerken.. Rare wereld.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat vind ik ook van de politiek, veel problemen, maar toch gaan ze op vakantie.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me toch af wie er nou beter van wordt, van al die rotzooi op de wegen.

Van de week heeft iemand bij de kringloop voor de deur een kapot bed en een kapotte lamp gedumpt. Dan denk ik: je hebt het toch al in de auto, rij een paar honderd meter verder en je bent bij de gemeentewerf, wat is je probleem? Het is gewoon treiteren om het treiteren, anders niet.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
28 jul 2022 09:45
Bij de gemeentewerf zal er betaald moeten worden.
Die paar honderd meter verder kost misschien wel 0.1 liter benzine.
Nope, gratis. Ik heb het zelf maar even weggebracht met de eigen auto en met de eigen pas. Bus was er niet, en we hebben een tekort aan mensen op het ogenblik. Maar om het nou nog ruim een week in de winkel te laten liggen is ook geen optie. En het grof vuil haalt het niet op omdat, als wij bellen, het als bedrijfsafval wordt gezien.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
28 jul 2022 10:23
breien schreef:
28 jul 2022 09:45
Bij de gemeentewerf zal er betaald moeten worden.
Die paar honderd meter verder kost misschien wel 0.1 liter benzine.
Nope, gratis. Ik heb het zelf maar even weggebracht met de eigen auto en met de eigen pas. Bus was er niet, en we hebben een tekort aan mensen op het ogenblik. Maar om het nou nog ruim een week in de winkel te laten liggen is ook geen optie. En het grof vuil haalt het niet op omdat, als wij bellen, het als bedrijfsafval wordt gezien.
Nope, gratis aangezien u Gemeentelijke reinigingsrechten betaald en o.a. uit dat potje wordt het opruimen betaald.
Op de rijkswegen opruimen is voor Rijkswaterstaat en dus van de belastingbetaler.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn we hier dus goedkoop uit. Kan ook niet anders. Er wordt nu al veel te veel grof vuil gewoon aan de straat gezet, wil je niet weten.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Praat a.u.b. voor u zelf ! :wink:
Demonsteren is niets mis mee, maar de boel moedwillig vervuilen, beschadigen en gevaarzetting veroorzaken is toch heel iets anders.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

scontra schreef:
28 jul 2022 11:46
Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Praat a.u.b. voor u zelf ! :wink:
Demonsteren is niets mis mee, maar de boel moedwillig vervuilen, beschadigen en in gevaar brengen is toch heel iets anders.
Politiek luistert toch niet, dan zul je toch iets moeten als je voor je toekomst vecht. Ik bedoelde Nederlanders over het algemeen. Dus als je niet zo bent hoef je je niet aangesproken te voelen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 09:08
Dat vind ik ook van de politiek, veel problemen, maar toch gaan ze op vakantie.
Reces is wat anders dan vakantie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
(...)
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht
Nou , hou maar op, schei maar uit :evil: .
De boeren krijgen méér dan genoeg aandacht, maar ze willen hun oplossing doordrijven.
Voor een dialoog staan ze niet open.

Wat ze nu doen is een gevaar voor de samenleving :twisted: en niet de oplossing!
Ze vallen nu de hele samenleving lastig , hier lijden onschuldigen onder.
Brandhaarden in deze gort droge tijd
Asbest dumpen
Versperringen op snelwegen
Levensgevaarlijke manoeuvres!
Ze brengen de burger in gevaar.
Wat als er doden vallen?

De opruimers worden bedreigd, kunnen hun werk niet eens doen.
Dit gaat werkelijk alle perken te buiten.
Wil je zo je zin krijgen? Door intimidatie-bedreiging- burgers in gevaar brengen op snelwegen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:50
scontra schreef:
28 jul 2022 11:46
Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Praat a.u.b. voor u zelf ! :wink:
Demonsteren is niets mis mee, maar de boel moedwillig vervuilen, beschadigen en in gevaar brengen is toch heel iets anders.
Politiek luistert toch niet, dan zul je toch iets moeten als je voor je toekomst vecht. Ik bedoelde Nederlanders over het algemeen. Dus als je niet zo bent hoef je je niet aangesproken te voelen.
De politiek luistert naar de meerderheid. Niet naar terroristen hoop ik. Wat de boeren nu doen voldoet aan iedere internationaal erkende definitie van terrorisme. Dus het beste is om er een anti-terrorisme eenheid op af te sturen en met passend geweld een einde te maken aan deze onzin.

Als er i.p.v "boer" "marokaan" had gestaan waren Wilders en Baudet niet van de televisie te slaan en hadden ze ongetwijfeld opgeroepen om minstens het leger in te zetten. Het feit dat je ze nu niet hoort geeft wel aan dat we hier te maken hebben met extreem-rechts terrorisme cq. fascisme.

ZeerPrivé
Berichten: 5641
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Voor asociale acties heb ik geen greintje begrip. Mijn 'neutraliteit (mijn sympathie hebben ze nooit gehad) t.o.v. de boer' ben ik 2 jaar geleden al kwijtgeraakt toen ze ook ronduit asociaal actie voerden.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
28 jul 2022 11:54
Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Voor asociale acties heb ik geen greintje begrip. Mijn 'neutraliteit (mijn sympathie hebben ze nooit gehad) t.o.v. de boer' ben ik 2 jaar geleden al kwijtgeraakt toen ze ook ronduit asociaal actie voerden.
Dus u keurt het asociale gedrag van de regering wel goed, zoals ze met mensen omgaan?
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 28 jul 2022 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
De agrarische sector is ~45% verantwoordelijk voor de schadelijke stikstofdepositie, buitenland voor ~30%, en de hele rest van de "BV Nederland", dus alle andere bedrijvigheid, ál het vervoer, en alles wat burgers doen, voor die resterende 25%. De agrarische sector is als we, optimistisch afronden, goed voor ~5% van ons BNP. Een fonds van 20+ miljard voor een bedrijfstak welke nog geen 5% van het BNP levert? Ik vind dat een relatief royaal gebaar. En dit laat mi ook een vertaling vanuit de overheid zien, van de steun en begrip die veel burgers voor ze hebben, of inmiddels hadden.

Dat stikstofplan is overigens tot stand gekomen via het democratisch proces, in een land wat wereldwijd serieus goed scoort op alle ranglijsten wat dat betreft, dus het is niet even door de strot geduwd, ook al voelt men dat misschien. Ook zit in dit stikstofplan al een forse opstap naar de kaderrichtlijn water, want daar moeten we in 2027 aan voldoen, en ook dat lukt niet echt. Drie keer raden welke branche ook daarin de bepalende factor is met een overdaad aan nutriënten en gif, excuus gewasbeschermingsmiddelen?

De landelijke politiek heeft voorlopig hun werk gedaan, en met een brede penseelstreek de kaders voor het stikstofplan opgesteld. Dat ligt nu bij de provincies om verder in te kleuren, want zij bezitten de o zo gewenste lokale expertise.

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 12:01
ZeerPrivé schreef:
28 jul 2022 11:54
Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Voor asociale acties heb ik geen greintje begrip. Mijn 'neutraliteit (mijn sympathie hebben ze nooit gehad) t.o.v. de boer' ben ik 2 jaar geleden al kwijtgeraakt toen ze ook ronduit asociaal actie voerden.
Dus u keuter het asociale gedrag van de regering wel goed, zoals ze met mensen omgaan?
Waarom altijd weer van die JIJ-bakken?
Ja maar zij doen het ook, dus mogen wij ook...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 12:01

Dus u keuter het asociale gedrag van de regering wel goed, zoals ze met mensen omgaan?

Ik denk dat niemand blij is met de regering die wij nu hebben, wat een zooitje ongeregeld.

Ik ben voorstander van de boeren, maar wat ze nu doen vind ik te ver gaan. Heb ze altijd gesteund maar in dit steun ik ze niet.

Ze zullen iets anders moeten bedenken om de mensen nog achter hun te krijgen.

Zwakte is dat deze snertregering denkt dat ze zo door kunnen gaan. Echt van mij mag het vandaag nog opstappen.

Erthanax
Berichten: 9754
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wat feitelijke informatie over de feitelijke landbouwproductie in Nederland verwijs ik graag naar dit Twitterdraadje met uitleg.
Nederland is zo'n grote exporteur dankzij de export van bewerkte import. De binnenlandse productie (door "de boeren") is vele malen kleiner. Sterker nog, wat betreft voedselconsumptie is Nederland een importeur. Het belang van "de boeren" voor "ons eten" wordt veel te groot voorgespiegeld door de agro-industriële sector en haar vertegenwoordigers.

De melkveesector kan tientallen procenten krimpen zonder dat de voedselvoorziening in gevaar komt. Hetzelfde geldt voor de vleessector. Voor individuele boeren is dat natuurlijk een bittere pil, maar het voedselframe is een populistische en valse voorstelling van zaken.

Afval dumpen (waaronder asbest!) en brand stichten op de openbare weg noem ik geen protesteren maar agro-terrorisme.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ach.....daar hebben we de "boeren" kennis weer. Ga toch eens fietsen Enthanax

Erthanax
Berichten: 9754
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar er is meer (om Frits Bom te citeren). Toen bv de q-koorts rondging, bollengif in babyluiers werd gevonden en landbouwgif bleek samen te hangen met o.a. parkinson en dementie, was er aanzienlijk minder steun voor "de boeren".

Wat valt hier uit te leren? Niet alleen dat veel mensen een kort geheugen hebben, maar ook dat de lobbyisten van de agro-industrie hun vak verstaan en dat rechtsradicale en populistische oproerkraaiers daar hun voordeel mee doen.

Plaats reactie