VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!
Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!
Maar als er niets helpt, wilt u dan een geldelijke vergoeding of zo?
-
U schrijft dat er geen oplossing of genezing is. Waarom zou er dan een redelijk onbewezen middel dat toch niet werkt vergoed moeten worden. U spreekt uzelf tegen in dit topic
kuklos
vindt dit leuk
Er worden zoveel ziektes niet opgelost, vaak worden alleen behandelingen of medicijnen vergoed, omdat deze het kunnen verlichten, maar niet oplossen, mag dat ook voor ME patiënten zijn dan?juliomariner schreef: ↑10 aug 2022 14:57U schrijft dat er geen oplossing of genezing is. Waarom zou er dan een redelijk onbewezen middel dat toch niet werkt vergoed moeten worden. U spreekt uzelf tegen in dit topic
-
U schrijft zelf dat de middelen niet helpen, daar lees ik uit ook niet verlichten. Dan kan de verzekering net zo goed Haarlemmer olie gaan vergoeden.
We schrijven nergens dat ME patiënten geen goede behandeling/ verlichting mogen hebben, dat maakt u er zelf van.
We schrijven nergens dat ME patiënten geen goede behandeling/ verlichting mogen hebben, dat maakt u er zelf van.
Gezien alles wat je hier schrijft ( en waar je blijkbaar WEL de energie voor kan opbrengen ), lijkt me dit een slecht plan.Onkruid71 schreef: ↑10 aug 2022 15:11Er worden zoveel ziektes niet opgelost, vaak worden alleen behandelingen of medicijnen vergoed, omdat deze het kunnen verlichten, maar niet oplossen, mag dat ook voor ME patiënten zijn dan?juliomariner schreef: ↑10 aug 2022 14:57U schrijft dat er geen oplossing of genezing is. Waarom zou er dan een redelijk onbewezen middel dat toch niet werkt vergoed moeten worden. U spreekt uzelf tegen in dit topic
Het werkt niet ( zeg je ) en we snappen het niet.
Dus stoppen met geld pompen daarin!
kuklos
, Erthanax
en juliomariner
vinden dit leuk
Ben ik blij dat dit andere mensen beslissen dan.angel1978 schreef: ↑10 aug 2022 15:19Gezien alles wat je hier schrijft ( en waar je blijkbaar WEL de energie voor kan opbrengen ), lijkt me dit een slecht plan.Onkruid71 schreef: ↑10 aug 2022 15:11Er worden zoveel ziektes niet opgelost, vaak worden alleen behandelingen of medicijnen vergoed, omdat deze het kunnen verlichten, maar niet oplossen, mag dat ook voor ME patiënten zijn dan?juliomariner schreef: ↑10 aug 2022 14:57U schrijft dat er geen oplossing of genezing is. Waarom zou er dan een redelijk onbewezen middel dat toch niet werkt vergoed moeten worden. U spreekt uzelf tegen in dit topic
Het werkt niet ( zeg je ) en we snappen het niet.
Dus stoppen met geld pompen daarin!
Maar waaróm dan? Je zegt immers zelf dat het niet werkt? Waarom zou het dan wel betaald moeten worden? Dan kunnen we dat geld toch veel beter gebruiken?
juliomariner
, Erthanax
en kuklos
vinden dit leuk
Dus een kleine verbetering is voor deze patiënten niet gewenst?
Da's nu het grote verschil tussen iets voor een ander wensen en iets voor een ander bereid zijn te betalen.
Als ik lees hoeveel verschil het maakt ( niets of op z'n hoogst minimaal zeg je zelf ) en hoeveel tijd, geld en energie er volgens jou naartoe moet, dan vind ik dat dat geld beter en zinvoller besteed kan en moet worden.
Kan zo wel 10 medische aandoeningen bedenken waar wel voldoende toekomst in is en waar ze enorm om funding staan te springen. Steek het geld daar dan maar in.
Nijogeth
, juliomariner
, kuklos
en Erthanax
vinden dit leuk
Wel gewenst, maar dat is iets anders dan "betaalbaar door de verzekeraar".
Gezien je eigen uitlatingen is er duidelijk onvoldoende aantoonbare werking. Dan is het logisch dat er geen sprake is van vergoeding, toch?
juliomariner
, Erthanax
en kuklos
vinden dit leuk
Er is voor je patiënten well en verbetering.
Wat voor verbetering? Hoeveel verbetering? Geldt dit voor alle patiënten? Indien nee, voor hoeveel % van de patiënten geldt die verbetering? En hoeveel geld moet er dan precies heen? Is er enig bewijs dat meer geld meer verbetering oplevert?
5 pagina's verder en we zijn nog niets opgeschoten. Niets is duidelijk, niets werkt en niemand snapt het en toch verwacht TS dat iedereen voor extra geld is ...
Tja.
Tja.
Daar komt het wel op neer. "Ze motte meer doen" en "ze motte meer geld geven". Zodra er echter specifieke vragen en er een duidelijk pad wordt gevraagd blijft elke reactie uit.
https://www.me-gids.net/nieuwsartikel/s ... ij-me-cvs/
https://mecvs.nl/informatie-mecvs/behan ... oggle-id-5
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
https://mecvs.nl/informatie-mecvs/behan ... oggle-id-5
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
@Onkruid71, mijn vragen waren zeer concreet. Kan je daar antwoord op geven in plaats van enkel wat artikelen te droppen?
-
Uit beide links komt volgens mij naar voren dat een werking van de medicijnen nog helemaal niet bewezen is maar dat er verder onderzoek nodig is. Naar mijn mening moet dit onderzoek echter niet vanuit de. Zorgverzekering betaald worden maar zijn hier andere financieringsbronnen voor.
Het antwoord staat daar toch wel in dat bijvoorbeeld Ldn niet vergoed wordt, b12 niet, terwijl patiënten er baat bij kunnen hebben.