16again schreef: ↑23 aug 2022 22:24
Als je adverteert met een oogmeting bij aanschaf zonnebril, impliceert mij dat dit een oudere doelgroep betreft, die aan de leesbril is.
En dan moet de goedkoopste bril op sterkte (al dan niet kant en klaar) voor 19,- te koop zijn.
Het blijft een onjuiste gevolgtrekking (nog los van de bepaling van de doelgroep, die niets meer dan een aanname jouwerzijds is).
De letterlijke tekst is:
"Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens
Kom dan langs voor een gratis oogmeting. Zo weet je zeker dat jouw nieuwe zonnebril de juiste sterkte heeft".
"Bescherm je ogen tegen schadelijk UV-licht. Je draagt al een goede & betaalbare zonnebril vanaf €19".
De drie regels vertaald:
- er zijn goedkope zonnebrillen vanaf 19 euro;
- er is ("dan") een gratis oogmeting, zodat je de juiste sterkte hebt;
- er zijn goede en betaalbare brillen vanaf 19 euro.
Er staat niet dat die bril van 19 euro ook op sterkte kan zijn. De uitkomst van die gratis oogmeting kan immers ook heel goed zijn dat je geen bril op sterkte nodig hebt - en dan volstaat die simpele bril van 19 euro.
Waar TS een punt heeft, is dat door het woordje "dan" de koppeling gemaakt wordt tussen de bril van 19 euro en de gratis oogmeting. Daarom is de eis van Pearle dat die meting pas gratis is bij een bril vanaf 90 euro misleidend.
En dit topic gaat uiteindelijk ook dáárover - niet over die bril van 19 euro.