Dit is mijn 1e topic op dit forum, al lees ik al geruime tijd hier mee en vind ik de reacties vaak ook erg behulpzaam, maar nu zit ik met een erg vervelende kwestie en hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Schets in het kort (hoop ik):
Op een webshop een aantal jurkjes besteld op 25 juli jl (Holland Fashion Outlet). Doordat ik was vergeten de kortingscode in te vullen tijdens het betaalproces, meteen binnen 5 minuten, mijn bestelling geannuleerd via hun aangegeven mailadres (NL mailadres) en vlgs de aanwijzingen op hun website, en mijn bestelling opnieuw gedaan mét kortingscode. Enige reactie op mijn email bleef echter uit, waardoor ik het nog enkele dagen heb geprobeerd via email. Vervolgens kreeg ik na 3 dagen een email dat beide bestellingen werden verzonden incl. Track & Trace. En daar kwam de bevestiging dat ook ik er was ingestonken en het een ordinaire dropshipper betrof. (Ja, stom stom stom

Zij adverteerden met een grote banner ‘gratis verzending & retourneren’ op hun homepage en icm de mogelijkheid tot achteraf betalen via Klarna en zij deden overkomen een ‘normaal’ Nederlands bedrijf (in Roermond) te zijn, ben ik te goed van vertrouwen geweest, nogmaals dom!
Daarna pas de vreselijke reviews gelezen op Trustpilot en tevens dat deze website bij de politie als ‘onbetrouwbaar’ staat geregistreerd. Ik heb meteen contact opgenomen met Klarna en de situatie uitgelegd. Deze webshop adverteerde duidelijk met gratis verzending & retourneren, wat zij een aantal dagen later hebben aangepast in enkel ‘gratis verzending’. Echter, ik heb er bijtijds een screenshot van gemaakt waarop tevens de datum staat. De webshop is echter vergeten dit ook aan te passen tijdens het betaalproces, want daar komt het gratis retourneren nog steeds duidelijk terug.
Klarna gaf aan meerdere klachten over hen te hebben ontvangen en vroeg mij screenshots en bewijzen naar hun onderzoeksteam te mailen, wat ik op 3 augustus jl ook uitgebreid heb gedaan. Op 16 augustus ontving ik de synthetische baggertroep vanuit China en had ik inmiddels enkele reacties op mijn eerdere emails ontvangen (duidelijk geplaatst met Google-translate) en niet inhoudelijk. Dus niets over mijn directe annulering binnen 5 minuten van mijn eerste bestelling bijv. De eerste reactie van hen kwam op 1 augustus en was een standaard bericht waarin zij aangaven door een technische storing de emails van de afgelopen 10 dagen niet hadden ontvangen. Uit de reviews op Trustpilot blijkt dit een algemene smoes die zij al heel wat maanden blijken te gebruiken?! Daarna een email dat ik mag retourneren, maar dat de kosten voor eigen rekening zijn! Ik heb daarop meteen gereageerd dat zij zichzelf tegenspraken en zij eerder adverteerden met gratis retourneren, maar dit later is aangepast, incl mijn screenshot bijgesloten. Weer dagen geen reactie en zeker niet inhoudelijk of terugkomend op mijn eerdere berichten. Ook dit heb ik allemaal doorgestuurd naar Klarna tbv hun onderzoek naar dit bedrijf.
Om lang verhaal ietwat in te korten:
Inmiddels heb ik aangifte bij de Politie gedaan, een klacht ingediend bij ACM én mijn rechtsbijstandsverzekering is er op dit moment mee bezig (sinds 3 dagen, dus nog geen terugkoppeling na hen alle bewijzen te hebben gestuurd). Klarna heb ik eergisteren nog gebeld om te vragen naar de status van hun onderzoek, maar helaas, geen update!