Tuin buren
-
Re: Tuin buren
Een ondoordringbare plaat ingraven, verticaal tegen de schutting plaatsen, zo hoog als je nodig acht om de ratten en het onkruid tegen te houden. Dat kost wat (70 meter) maar een rechtszaak duurt lang en dat wil je ook niet.
De rattenbestrijding door deskundigen laten doen (via de gemeente).
De rattenbestrijding door deskundigen laten doen (via de gemeente).
J. Deltoer
vindt dit leuk
Dat werkt heel goed. Dat heb ik jaren geleden ook gedaan om de woekerende bamboe tegen te houden.HandigeHarrie schreef: ↑29 aug 2022 11:14Een ondoordringbare plaat ingraven, verticaal tegen de schutting plaatsen, zo hoog als je nodig acht om de ratten en het onkruid tegen te houden.
-
Japanse duizendknoop moet je trouwens bij restafval doen dan wordt het verbrand; als je het bij het groenafval doet wordt het via compostering verder verspreid.
Moneyman
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Een aantal zaadjes er tussen gooien van wietplantjes, en als die groot zijn de politie bellen dat er wiet wordt gekweekt in hun achtertuin. Met als resultaat dat U snel verlost bent van al dat onkruid en van uw buren.
Volgens mij komen ze alle 4 van dezelfde kant.
Waar nou volgens de Ts de ratten wonen.
Nee. Er is sprake van een overloop van en naar beide kanten.
Wellicht is er een vrijwilligersorganisatie waar de buurvrouw (of samen met u) een oproep kan doen voor helpende handen in haar tuin?
En dat probleem los je niet op met wat bramen en brandnetel struiken weghalen
Bramenstruiken en brandnetels haal je ook niet eenvoudig weg aangezien de wortels voortwoekeren, om er vanaf te komen zou de hele tuin tot op zeker 60 cm. diepte moeten worden ontdaan van de wortelzetting en zelfs dan zou ik er geen garantie op durven geven.
Rattenoverlast komt niet door de begroeiing in de tuin, dat heeft vast een heel andere oorzaak.
Begroeiing welke door de schutting komt zou, bijv. wekelijks, kunnen worden verwijdert door met een accu heggenschaar langs de schuring te gaan en aangezien de doorgroei in een week tijd niet zo groot zal zijn is dat een klusje van een kwartiertje tot een halfuur, maar wel doeltreffend. Doorgroei onder de schutting met een scherpe spade langs de schuring afsteken en goed verwijderen, ook dat scheelt een hele hoop.
Kunnen de kinderen in iedergeval van de eigen buitenruimte gebruik maken.
moederslink
vindt dit leuk
Ik ben ook benieuwd naar een foto.
Met een schutting van 70 meter blijft er weinig tuin over die je van de buurvrouw kunt zien, behalve als je over de schutting aan het loeren bent.
Dat lijkt mij aantasting van de privacy.
Waar bestaat de onrechtmatige hinder uit? Ik lees een schutting van 70 meter waar groen van de buurvrouw doorheen groeit. Ts die dat zelf fysiek niet weg kan halen en zijn vrouw ook niet omdat ze weinig tijd heeft. Laat alles aan zijn kant groeien met als gevolg dat het groen van de buurvrouw op zijn oprit en in zijn huis groeit. Hij verwacht toch niet dat buurvrouw zijn oprit onkruidvrij gaat maken omdat het haar groen is?
Dan zitten er ratten in het leegstaande huis aan de andere kant van zijn huis. Maar dat maakt niet uit, want die ratten komen ook bij de buurvrouw vandaan. Het lijkt een beetje dat alle aandacht gericht wordt op de buurvrouw.
Met een schutting van 70 meter blijft er weinig tuin over die je van de buurvrouw kunt zien, behalve als je over de schutting aan het loeren bent.
Dat lijkt mij aantasting van de privacy.
Waar bestaat de onrechtmatige hinder uit? Ik lees een schutting van 70 meter waar groen van de buurvrouw doorheen groeit. Ts die dat zelf fysiek niet weg kan halen en zijn vrouw ook niet omdat ze weinig tijd heeft. Laat alles aan zijn kant groeien met als gevolg dat het groen van de buurvrouw op zijn oprit en in zijn huis groeit. Hij verwacht toch niet dat buurvrouw zijn oprit onkruidvrij gaat maken omdat het haar groen is?
Dan zitten er ratten in het leegstaande huis aan de andere kant van zijn huis. Maar dat maakt niet uit, want die ratten komen ook bij de buurvrouw vandaan. Het lijkt een beetje dat alle aandacht gericht wordt op de buurvrouw.
-
@scontra, u praat als een volleerd hovenier... accu heggenschaar en scherpe spade. En dat voor een Rotterdammer uit het centrum. Ik begin het steeds meer te begrijpen.
Maar als dat problemen oplevert is dat echt op een simpele manier op te lossen, door er een vakbekwame hovenier er op los te laten. Tja, kost wel weer wat en is niet gratis, maar die accu heggenschaar ook niet met dat scherpe spaatje. Die heb ik nog van mij opa mee gekregen toen ik in de tuinen werkte, dat was echt een spaatje wat zo fijn stak, die kwaliteit kom je nu nergens meer tegen.
Enfin, bramen plukken kan ook erg lekker zijn, ik vind ze lekker.
Maar als dat problemen oplevert is dat echt op een simpele manier op te lossen, door er een vakbekwame hovenier er op los te laten. Tja, kost wel weer wat en is niet gratis, maar die accu heggenschaar ook niet met dat scherpe spaatje. Die heb ik nog van mij opa mee gekregen toen ik in de tuinen werkte, dat was echt een spaatje wat zo fijn stak, die kwaliteit kom je nu nergens meer tegen.
Enfin, bramen plukken kan ook erg lekker zijn, ik vind ze lekker.
Maar de topic titel en topic start gaan juist over die tuin.
Terwijl ik kinderen eerder zou binnenhouden ivm loslopende ratten dan bramen en brandnetels.
Lady1234
vindt dit leuk