Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo zonde dat dit ook zo'n mooi iconisch merk is dat GM kapot heeft gemaakt. Blijft apart dat ze dat voor elkaar hebben gekregen met een merk dat meer dan een miljoen auto's per jaar verkocht. Oldsmobile stond bekend om innovatie in productieauto's (de speedometer, gebruik van chroom, automatische versnellingsbak, automatisch dimmende koplampen, turbochargers, het middelste remlicht en als eerste Amerikaanse auto een airbag), hun V8 (the Rocket was de aanzet tot de muscle car) was geweldig en ik wil nog steeds ooit de Toronado met dat touchscreen zien, iets wat nu normaal gevonden wordt, maar in de jaren tachtig zijn tijd ver vooruit was.

Buiten de geweldige modellen, de 98 uit 1957/58, maar ook die van 1961-1964, alle 88's uit de jaren vijftig en zestig, de Starfire uit de sixties, de Cutlass (waar de 442 uit voort kwam) en natuurlijk de Toronado (de eerste 2 generaties waren de mooiste). En bijna allemaal met meer dan 300pk, want dat haalde men in de jaren vijftig al uit de Rocket V8 van ze.

En vervolgens gaat GM gewoon een Oldsmobile badge plakken op auto's van hun andere merken, omdat ze hun merkenpalet anders gingen indelen en geen plek meer hadden voor dit geweldige merk.

Niet te vergeten, de rechtszaken die GM heeft moeten voeren, omdat er zoveel Oldsmobiles met Oldsmobile V8 verkocht werden, dat ze door gebrek aan motoren deze maar met een andere V8 leverden. Heeft het merk ook niet goed gedaan.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik zou er voor willen verhuizen om mijn laatste gezonde jaren in zo'n muscle car rond te toeren, ik zit er echt serieus over na te denken. Mijn huis in Hillegersberg staat inmiddels wel aan haar top, en kan haar met een geweldige winst verkopen.
Het is een geweldige onderneming natuurlijk, maar iets houd me toch nog tegen.

California, de droogte maar de uitgestrekte gebieden, die cars liggen daar wel voor het oprapen en ik denk dat het daar ook verder wel fijn te vertoeven is. Maar ieder stadje blijkt ook vaak niet ieder schatje te hebben.. :) Maar goed, die Oldsmobile is toch wel mijn favoriet, alhoewel ik nu in een dikke Patrol rijdt, wat ook niet echt slecht is.

Wie kan mij over de eindstreep trekken, niet bij mijn oren a.u.b.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
28 aug 2022 19:47
Je bent dus gewoon een voorstander van censuur, de verkeerde mening moet verboden worden.
[...]
Als jij dat voor jezelf wil beslissen, ga je gang. Maar jij bepaalt niet, nu niet nooit niet, waarover anderen hier praten.
Weer verdraai je wat ik bedoel. Tel ik op bij: op directe vragen elk antwoord uit de weg gaan en proberen persoonlijk te worden. Als je geen ban wilt krijgen, kun je per PB reageren. Heb ik ook aangeboden, Jr maakt er geen gebruik van.
Alleen al dat ik in gesprek wil blijven, betekent dat ik niets met censuur heb. Wel met gebrul van leeghoofden, maar dat is iets anders.
Lady1234 schreef:
28 aug 2022 20:21
Maar ja, iemand die de NRC er van beticht vooral met geschreeuw te scoren en die krant op hetzelfde niveau zet als De Telegraaf, neem ik niet serieus.
Sinds NRC onderdeel is van Mediahuis, is de kwaliteit vervangen door scoringsdrift.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Oldsmobile442 schreef:
29 aug 2022 19:09
Wie kan mij over de eindstreep trekken, niet bij mijn oren a.u.b.
Wat zijn je verdere dromen of plannen? Heb je erfgenamen en willen die van je erven?

Ga met een notaris in gesprek over alle opties.
Huis verkopen en emigreren is oké, levert wel links en rechts onschuldige wwft-meldingen op, maar wat wil je met het bezit, dat na je overlijden (buiten Nederland) overblijft?

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Mijn droom is een heerlijk relaxed en comfortabel leven te leiden met de kwaliteiten van het leven, zonder toestanden en flauwekul van derden. Mijn bezit? dat gaat natuurlijk naar het land waar ik in die olds stap, natuurlijk.
En dat is het piekeren waard...hoe dat nu te organiseren. You know?

Onschuldige wwft meldingen, nou precies!

Als ik dit nu 20 jaar geleden bedacht, was het minder ingewikkeld, Maar dan was het pand ook niet zoveel waard. Nu, levert het gigantisch en daar is de fiscus ook heel blij mee denk ik, weet het het wel zeker. En die gun ik het nou juist niet, wie wel?
Dus daar moet ik het niet met een notaris over hebben, maar met wat meer creatievelingen.

Ik overweeg nog alles, heb geen haast, ben nog met de a.o.w bezig ...en dan zal ik eens zien. Maar die Oldsmobile is echt vet hé!

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou de na de verkoop van een huis wwft meldingen volgen? En je kunt gerust met je vermogen emigreren. De opbrengst van de verkoop van een huis is belastingvrij.

Daar heb je geen creatievelingen voor nodig.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
29 aug 2022 19:59
… wwft …
Jablan, mag ik je eens vragen waar jouw kennis en ervaring met de WWFT vandaan komt? Mij valt op dat jij er de laatste tijd vaker mee komt. Ik kan het niet zomaar linken aan jouw vakgebied, dus ik ben benieuwd waar je je standpunten op baseert.

Heb je er zakelijk mee te maken, privé misschien? Of heb je er een documentaire over gezien of een artikel over gelezen?

Ik vraag dit, omdat jouw beeld van de effecten van de WWFT niet overeenkomen met het mijne, en ik dus benieuwd ben waar je een en ander op baseert.

Erthanax
Berichten: 9768
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oldsmobile442 schreef:
29 aug 2022 20:22
Mijn droom is een heerlijk relaxed en comfortabel leven te leiden met de kwaliteiten van het leven, zonder toestanden en flauwekul van derden. Mijn bezit? dat gaat natuurlijk naar het land waar ik in die olds stap, natuurlijk.
En dat is het piekeren waard...hoe dat nu te organiseren. You know?

Onschuldige wwft meldingen, nou precies!

Als ik dit nu 20 jaar geleden bedacht, was het minder ingewikkeld, Maar dan was het pand ook niet zoveel waard. Nu, levert het gigantisch en daar is de fiscus ook heel blij mee denk ik, weet het het wel zeker. En die gun ik het nou juist niet, wie wel?
Dus daar moet ik het niet met een notaris over hebben, maar met wat meer creatievelingen.

Ik overweeg nog alles, heb geen haast, ben nog met de a.o.w bezig ...en dan zal ik eens zien. Maar die Oldsmobile is echt vet hé!
U kunt uw huis gewoon verkopen, daar wordt echt geen extra belasting over geheven. Als u het geld op de bank laat staan en in Nederland blijft, telt het natuurlijk wel als vermogen. Voor Wwft-meldingen hoeft u niet bang te zijn. De herkomst van het geld is immers duidelijk.

Als ik u was zou ik de boel verkopen en lekker emigreren naar een (ei)land dat aan uw wensen en eisen voldoet.

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kaapverdië schijnt heel mooi te zijn. U betaalt in Nederland wel belasting over uw inkomen, omdat u AOW gaat krijgen. En wellicht bent u verplicht een zorgverzekering af te sluiten.

Lees eens hier,
.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ds-inkomen

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Oh, juist ja. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen. Ik bedank @moneyman in ieder geval voor de leuke foto, en Cuba daar kom je meer van dat hele oude Amerikaanse spul tegen.

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, Cuba. Daar schijnen ze het ook wel nodig te hebben gehad om ze in goede staat te houden. Daar mogen pas heel recent weer auto's ingevoerd worden, nadat dat vanaf 1959 niet meer mocht. En ook nu zijn er strenge regels.

Prachtig lijkt me dat. Moeten we hier ook invoeren. Weg met de auto's die puur bestaan vanwege het lage verbruik, alleen nog maar auto's die leuk sportief rijden of er geweldig uitzien en het liefste allebei.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
29 aug 2022 23:02
. Weg met de auto's die puur bestaan vanwege het lage verbruik, alleen nog maar auto's die leuk sportief rijden of er geweldig uitzien en het liefste allebei.
Zoals de "Heuliez Intruder" misschien ? :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
29 aug 2022 23:02
Ja, Cuba. Daar schijnen ze het ook wel nodig te hebben gehad om ze in goede staat te houden. Daar mogen pas heel recent weer auto's ingevoerd worden, nadat dat vanaf 1959 niet meer mocht. En ook nu zijn er strenge regels.

Prachtig lijkt me dat. Moeten we hier ook invoeren. Weg met de auto's die puur bestaan vanwege het lage verbruik, alleen nog maar auto's die leuk sportief rijden of er geweldig uitzien en het liefste allebei.
Neehoor, daar worden al veel langer nieuwe auto's ingevoerd, oa van Chinese merken. Die reden er best veel ~7 jaar geleden toen wij er waren. Maar die zijn voorbehouden aan de elite die dat kunnen betalen. De hele hausse aan Zastava's en Lada's uit het oostblok hebben ze grotendeels overgeslagen, toentertijd waren die oude auto's nog wel rijdend te houden. Maar veel van die Amerikaanse auto's waar toeristen zo blij van worden, hebben onder de motorkap inmiddels een modernere motor, niet zelden een diesel van Japanse makelij.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

breien schreef:
29 aug 2022 16:02
Het nieuwe opvangcentrum komt in Zoutkamp.
Weer zo ver mogelijk weg van de randstad en in de provincie Groningen.
Inderdaad, vooral NIET waar de D66 en GL stemmers wonen. En ook vooral NIET in de wijk waar Rutte en Kaag wonen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben in ieder geval blij dat er een tweede opvanglocatie komt.
Idd wél weer in een uithoek in NO Groningen
Wat ik niet begrijp is waarom deze locatie maar weer voor maximaal 6 maanden wordt opengesteld.
Dat ' gesleep ' met asielzoekers zou je niet meer moeten willen .
Dat is voor niemand goed.

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vraag het eens aan de bewoners van Stevensbeek -gem Boxmeer.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 aug 2022 12:34

Dat ' gesleep ' met asielzoekers zou je niet meer moeten willen .
Dat is voor niemand goed.


De meeste mensen zijn er niet blij mee, je krijgt dat toch zowat in je achtertuin. Vraag het aan de busschauffeurs en dan heb je er antwoord op.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

gosewijn schreef:
30 aug 2022 12:51
Vraag het eens aan de bewoners van Stevensbeek -gem Boxmeer.
https://www.bd.nl/brabant/eigenaar-auto ... ~a3d5d358/

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Geen slecht idee van @lady1234 om ze naar Kaapverdië toe te sturen, ze zegt dat het daar erg mooi is. Bovendien dicht bij het Continent en even met de boot naar de eilanden. Kunnen ze daar mooi werken, de cultuur hebben ze al in huis en ze zijn verlost van hun gevaarlijke omgeving waarvan ze op de vlucht zijn. Het is een verdragsland met Nederland, dus morgen kunnen de troepen al verscheept worden.
Goed idee, @lady1234. Welk eiland zou dan het beste zijn, u bent de expert, ik lees via google dat er zelfs 9 eilanden zijn, nou geweldig toch?

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

De hele gemeente heeft problemen gehad ,is nu gesloten voor asielzoekers . Zitten nu tijdelijk oekrainers in. Heb sinds een halfjaar in de straat 2 gezinnen uit het azc in de straat wonen ,als je die verhalen hoort is het diep triest hoe het daar toeging .

Plaats reactie