Een coronabesmetting laat littekenweefsel achter in je longen?
Ik heb wel gehoord van beschadiging van hartspier
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... r-het-hart
Maar ook in je longen? Die verdwijnen door overgeven?
Een coronabesmetting laat littekenweefsel achter in je longen?
Onkruid71 schreef: ↑01 sep 2022 13:24Onderzoek: twee op de drie Nederlanders vindt dat de overheid moet wijzen op risico long covid.
Helemaal mee eens, omdat de meeste mensen niet eens weten wat het is.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/gezondh ... long-covid
Hoeveel ongevallen met de fiets, en hoeveel long covid gevallen hebben we per maand. Ik val liever 10 keer met de fiets als 1 keer long covid krijgen, en misschien heb ik het al, maar dat zuilen we nooit weten.Lady1234 schreef: ↑01 sep 2022 13:37Onkruid71 schreef: ↑01 sep 2022 13:24Onderzoek: twee op de drie Nederlanders vindt dat de overheid moet wijzen op risico long covid.
Misschien moet dan ook meer gewezen worden op het dragen van een helm op de fiets.
Velen weten niet wat hen kan overkomen.
Meer dan 13000 ernstig gewonden door fietsongevallen per jaar.. dus gemiddeld meer dan 1000 ernstig gewonde fietsers per maand.Onkruid71 schreef: ↑01 sep 2022 13:46Hoeveel ongevallen met de fiets, en hoeveel long covid gevallen hebben we per maand. Ik val liever 10 keer met de fiets als 1 keer long covid krijgen, en misschien heb ik het al, maar dat zuilen we nooit weten.Lady1234 schreef: ↑01 sep 2022 13:37Onkruid71 schreef: ↑01 sep 2022 13:24Onderzoek: twee op de drie Nederlanders vindt dat de overheid moet wijzen op risico long covid.
Misschien moet dan ook meer gewezen worden op het dragen van een helm op de fiets.
Velen weten niet wat hen kan overkomen.
Hmmm. Ik denk dat vele met post virale zieken dat niet echt zullen zeggen, velen liggen jaren op bed of kunnen HELEMAAL niks meer. De medische wetenschap heeft aan de Post virale ziektes behoorlijk weinig aandacht besteed.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 13:50Meer dan 13000 ernstig gewonden door fietsongevallen per jaar.. dus gemiddeld meer dan 1000 ernstig gewonde fietsers per maand.
Lady1234 heeft helemaal gelijk. Eerst de fietsongevallen aanpakken, dat is vele malen serieuzer van (long) covid.
Long-Covid kan behoorlijk invalideren , daar moet men écht serieus mee aan de gang.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 13:50Meer dan 13000 ernstig gewonden door fietsongevallen per jaar.. dus gemiddeld meer dan 1000 ernstig gewonde fietsers per maand.
Lady1234 heeft helemaal gelijk. Eerst de fietsongevallen aanpakken, dat is vele malen serieuzer van (long) covid.
Als iets je overkomt, hoef je niet op de risico's gewezen te worden, daar heb je dan immers geen invloed op.moederslink schreef: ↑01 sep 2022 14:04Long-Covid kan behoorlijk invalideren , daar moet men écht serieus mee aan de gang.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 13:50Meer dan 13000 ernstig gewonden door fietsongevallen per jaar.. dus gemiddeld meer dan 1000 ernstig gewonde fietsers per maand.
Fietsongelukken - ja idd dramatisch.
Maar wanneer ik ouderen zie ' racen ' met hun e-bikes en géén helm op....
Met fietsen heb je je eigen verantwoordelijkheid ook , Long-Covid is je overkomen.
Volgens mij heb je geen idee wat long covid inhoud, en dat er een vergelijk wordt gemaakt tussen een fiets ongeval en long covid geeft dat al aan.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 14:14Als iets je overkomt, hoef je niet op de risico's gewezen te worden, daar heb je dan immers geen invloed op.moederslink schreef: ↑01 sep 2022 14:04Long-Covid kan behoorlijk invalideren , daar moet men écht serieus mee aan de gang.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 13:50Meer dan 13000 ernstig gewonden door fietsongevallen per jaar.. dus gemiddeld meer dan 1000 ernstig gewonde fietsers per maand.
Met fietsen heb je je eigen verantwoordelijkheid ook , Long-Covid is je overkomen.
Nog een betere reden om veel meer aandacht aan fietsen en ongelukken te besteden. Daar heb je immers een eigen invloed en verantwoordelijkheid. Naast dat de cijfers per maand veel hoger zijn ( hebben we het niet eens over de dodelijke gevallen ).
Weg met die aandacht voor long-covid en meer aandacht voor fietsen! Nu eerst het echte welzijn van burgers voorop stellen ipv geld weg te gooien aan iets dat nauwelijks iets oplevert.
Volgens mij heb je geen idee wat een ernstig fietsongeval inhoudt. Dat je om de cijfers vraagt per maand van beiden geeft dat al aan. Volgens mij heb je geen idee van de impact (zowel fysiek als geestelijk) dat dit heeft op mensen.Onkruid71 schreef: ↑01 sep 2022 14:21Volgens mij heb je geen idee wat long covid inhoud, en dat er een vergelijk wordt gemaakt tussen een fiets ongeval en long covid geeft dat al aan.angel1978 schreef: ↑01 sep 2022 14:14Als iets je overkomt, hoef je niet op de risico's gewezen te worden, daar heb je dan immers geen invloed op.moederslink schreef: ↑01 sep 2022 14:04
Long-Covid kan behoorlijk invalideren , daar moet men écht serieus mee aan de gang.
Nog een betere reden om veel meer aandacht aan fietsen en ongelukken te besteden. Daar heb je immers een eigen invloed en verantwoordelijkheid. Naast dat de cijfers per maand veel hoger zijn ( hebben we het niet eens over de dodelijke gevallen ).
Weg met die aandacht voor long-covid en meer aandacht voor fietsen! Nu eerst het echte welzijn van burgers voorop stellen ipv geld weg te gooien aan iets dat nauwelijks iets oplevert.
Fiets ongeval met dodelijke afloop is wat anders.
Dat is al meerdere keren aan Onkruid geantwoord of uitgelegd, maar hij blijft hangen in de repeat mode. Er is maar 1 ernstige ziekte en dat is long covid. Yeah, right...