Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tuurlijk jablan. Je hebt het in je beschrijving maar over één ding, en je beschrijving is wat mij betreft expliciet genoeg.
Jablan schreef:
03 sep 2022 15:54
De een na de ander loopt in shorts met prints van bloemen, tropische vruchten of ... Sponge Bob.
Jablan schreef:
03 sep 2022 18:35
Tenslotte lopen er meer modebewuste mannen rond zonder Sponge Bob als kontbekleding.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

En waarom sleept u die rolstoel erbij? U kraakt dat meisje af, terwijl u eten ging keuren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laten we niet vergeten dat er boeken zijn in soorten en maten, en van zeer uiteenlopende kwaliteit.
Op afstand lijkt iemand een ballroom-dansjurk te dragen. Het wezen komt dichterbij en het geheel geeft een paddestoeleffect, vandaag wit met blauwe stippen. Nog dichterbij is het een meisje met overgewicht, die duidelijk te vaak gepest is met haar kilo's. Onzeker en tegelijk trots, dat ze toch een zomerjurk aantrekt en hier heeft gelukkig niemand commentaar.
Enkele opbouwend bedoelde vragen en opmerkingen:
- Is een ballroom-dansjurk hetzelfde als een ballroomjurk? Zou dat laatste dan niet beter zijn?
- "Het wezen" is een erg negatieve aanduiding voor een mens.
- Op afstand, iemand, dichterbij, wezen, nog dichterbij, meisje. Hoe groot is die eetzaal dat niet direct duidelijk was dat het een meisje was? Of zag ze er zo vreemd uit (een wezen) dathet echt niet duidelijk was?
- Detail: een meisje (...) dat, niet die.
- Duidelijk te vaak gepest: waarom is dat duidelijk? Beschrijf dat ("show don't tell") en maak duidelijk waarom ze "te vaak" gepest is, en niet vaak, regelmatig of soms.
- Paddenstoeleffect, vandaag... : ziet ze er altijd uit als een paddenstoel?
- Wit met blauwe stippen: ongebruikelijk voor een paddestoel. Werk dit beter uit voor het gewenste effect.
- Onzeker en tegelijk trots: waaruit blijkt dat? Omschrijf dat ("show, don't tell").
- De ballroom-dansjurk is nu een zomerjurk.
- Hier heeft niemand...: Waar dan wel? Moet de lezer verwachten dat er "hier" wel iemand commentaar heeft?

Nogmaals, dit is opbouwend bedoeld. Een berichtje op een forum hoeft niet zo kritisch besproken te worden. Het is dat u zelf de vergelijking met een boek maakte, anders was ik er echt niet over begonnen.

Erthanax

breien schreef:
04 sep 2022 20:05
De meeste wandelaars lopen het Maarten van Rossumpad van Den Bosch naar Sternwijk.
Het grote voordeel van de route andersom te lopen is dat men dan aan het eindpunt een echte Bossche Bol heeft verdiend.
Mmmmmmmmmm☕🍘
Je kunt ook vooraf een Bossche bol nemen, maar dat ligt misschien wat zwaar op de maag tijdens de wandeling.

witte angora

Erthanax schreef:
04 sep 2022 20:11
breien schreef:
04 sep 2022 20:05
De meeste wandelaars lopen het Maarten van Rossumpad van Den Bosch naar Sternwijk.
Het grote voordeel van de route andersom te lopen is dat men dan aan het eindpunt een echte Bossche Bol heeft verdiend.
Mmmmmmmmmm☕🍘
Je kunt ook vooraf een Bossche bol nemen, maar dat ligt misschien wat zwaar op de maag tijdens de wandeling.
:lol:

witte angora

Anders loop je eerst de route heen, en daarna terug om die Bossche Bol te halen. Dan heb je hem dubbel en dwars verdiend.

Na het voltooien van het Pelgrimspad deel 1 heb ik dat inderdaad gedaan: koffie met een Bossche Bol. Had toch wel iets bijzonders, onder de Sint Jan.

Lady1234

Of aan beide kanten, kunt u vergelijken.

Erthanax

Ik vermoed dat elke vergelijking uitvalt in het voordeel van JdG 😋

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
04 sep 2022 19:00
Je ziet erotiek waar dat er niet is.
Ik noem dat dagdromen :mrgreen:

Lady1234

Help me, wie of wat is JdG?

witte angora

breien schreef:
04 sep 2022 20:25
Ik heb maar drie weken vakantie.
Heen en weer is echt veel te veel voor mij.
Het is 385km volgens routebeschrijving.
Joh, 50 kilometer op een dag, ben je in 16 dagen terug. Hou je er 5 over om die dubbele bol te halen.

@ Lady: JdG staat voor Jan de Groot, bekend van de enige echte Bossche Bol. Niet dat ik zoveel verschil heb geproefd met sommige andere chocoladebollen, maar dagelijks staan er flinke rijen voor zijn winkel. Althans, de keren dat ik in Den Bosch ben geweest. Hij zit vlak bij het station, dus het kan niet missen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
04 sep 2022 13:19
Sinds wanneer is een beeldende beschrijving gelijk aan hardop commentaar geven?
Als wij in zo'n situatie al iets zeggen, is dat opbouwend en positief.
Op iedere zomerse dag op ieder bomvol terras worden velen in een split second ' gescand ' , wat hebben ze aan?
" Kijk dat haar eens , wat een rare slippers , wat een rare korte broek , wat een dikke borsten, wat een dikke pens " , echt .......en dan besmuikt en giechelend achter de hand.
Vooral vrouwen zijn daar goed in . Commentaar leveren en outfits scannen en be/veroordelen.
Het gebeurt. L** lig , maar wél waar.

witte angora

Nijogeth schreef:
04 sep 2022 20:24
Jablan schreef:
04 sep 2022 19:00
Je ziet erotiek waar dat er niet is.
Ik noem dat dagdromen :mrgreen:
Ongetwijfeld. Maar ik hoef Jablan's dagdromerij niet te lezen. Boek of geen boek. Ik heb daar niks mee.

witte angora

moederslink schreef:
04 sep 2022 20:31
Jablan schreef:
04 sep 2022 13:19
Sinds wanneer is een beeldende beschrijving gelijk aan hardop commentaar geven?
Als wij in zo'n situatie al iets zeggen, is dat opbouwend en positief.
Op iedere zomerse dag op ieder bomvol terras worden velen in een split second ' gescand ' , wat hebben ze aan?
" Kijk dat haar eens , wat een rare slippers , wat een rare korte broek , wat een dikke borsten, wat een dikke pens " , echt .......en dan besmuikt en giechelend achter de hand.
Vooral vrouwen zijn daar goed in . Commentaar leveren en outfits scannen en be/veroordelen.
Het gebeurt. L** lig , maar wél waar.
Ongetwijfeld. Maar dat wordt dan met vrienden/vriendinnen gedeeld. Niet met wildvreemden, en zeker niet met mensen die helemaal niet op het besproken geslacht vallen. Ik heb in ieder geval geen enkele behoefte om met een homo de broeken en konten van andere kerels te bespreken. En zeker niet in termen als 'kontbedekking'.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Dát is waar WA , je zit dan met vriendinnen op een terras.

Nijogeth

Ik vind kontbedekking een prachtige term, niets mis mee.

Lady1234

Nijogeth schreef:
04 sep 2022 21:09
Ik vind kontbedekking een prachtige term, niets mis mee.
En helemaal in Sponge Bob uitvoering.😁

Nijogeth

En Octo Tentakel met het hoofd op de voorkant

Lady1234

Mijn achterkleinzoontje heeft ook zo’n broekje.

Lady1234

En het onweert.

Plaats reactie