Enecco heeft mijn vaste energie contract zonder mij te informeren en/of mijn toestemming gewisseld met een variabel contract.
Kan dat en wat kan ik doen, in andere leveranciers heb ik ook geen vertrouwen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie gas contract Eneco
-
peter17111962
Re: Energie gas contract Eneco
Waarschijnlijk is de termijn van uw vaste contract verstreken.
Ben je op zoek naar een duurzame energieleverancier? Door de hoge en onzekere gasprijs kun je tijdelijk alleen een variabel contract afsluiten voor stroom en gas.
Als je vaste contract afgelopen is bieden ze alleen variabel aan net als 99% van alle andere energie bedrijven
Als je vaste contract afgelopen is bieden ze alleen variabel aan net als 99% van alle andere energie bedrijven
Is de einddatum van uw vaste contract onlangs gepasseerd en daarmee het vaste contract geëindigd?
En heeft u zelf niet bij Eneco of elders een nieuw vast contract aangevraagd?
Zo ja, dan heeft Eneco precies gedaan wat met u is afgesproken en wat ze dus moesten doen: na afloop van het vaste contract u overzetten naar een variabel contract.
Als het antwoord "Nee" is op een van de twee bovenstaande vragen, dan zult u contact moeten opnemen om een en ander recht te zetten.
En heeft u zelf niet bij Eneco of elders een nieuw vast contract aangevraagd?
Zo ja, dan heeft Eneco precies gedaan wat met u is afgesproken en wat ze dus moesten doen: na afloop van het vaste contract u overzetten naar een variabel contract.
Als het antwoord "Nee" is op een van de twee bovenstaande vragen, dan zult u contact moeten opnemen om een en ander recht te zetten.
-
Anne Wagenaar
Mijn zoon neemt al 20 jaar energie af bij Eneco. Er waren geen contracten toen!!
Nu is dit zonder bericht omgezet in een contract met een verhoogde energie prijs.
Nu is dit zonder bericht omgezet in een contract met een verhoogde energie prijs.
-
HandigeHarrie
Er zijn geen energieaanbieders die voor 20 jaar een tarief met de klant vastleggen (ook niet 20 jaar geleden). Waarschijnlijk heeft hij al die tijd een variabel contract gehad, of steeds (stilzwijgend?) een vast contract voor een jaar afgesloten?Anne Wagenaar schreef: ↑15 sep 2022 13:12Mijn zoon neemt al 20 jaar energie af bij Eneco. Er waren geen contracten toen!!
Heeft hij nu een brief gekregen met een voorstel voor het nieuwe verbruiksjaar waar in staat dat ze een variabel contract aanbieden met (hoge) tarieven x en y ? Mss stond er elk jaar een aanbod voor een vast jaarcontract in en dat jaar is nu afgelopen. Momenteel biedt geen enkele leverancier nog vaste contracten aan.
Ook 20 jaar geleden had Eneco contracten. Kreeg je een bonus bonus als je 1, 2 of 3 jaar klant bleef. Had je dat niet, had je gewoon een contract voor onbepaalde tijd.