NeoDutchio schreef: ↑18 sep 2022 00:03
Om een uitspraak te forceren zal de zus van TS haar poot stijf moeten houden. Echter zal dit veel tijd en moeite gaan kosten. En dat voor iets dat simpelweg te voorkomen was. Maar dat is weer mijn persoonlijke menselijke kant waarin ik communicatie belangrijker vind dat koud werken op de mogelijke uitleg van de letter van de wet.
Maar dat is dus onzin, die zus hoeft helemaal niets, die heeft hier zelfs alle kaarten in handen, het is hier de winkel de poot stijf lijkt te houden en weinig "menselijkheid" laat zien, laten we het daar maar niet op gooien. Het zusje moet gewoon communiceren dat ze de koop ontbindt en de goederen terug sturen en als die winkel dan verstandig is, zowel in juridische als menselijke zin accepteren ze dat, en bieden ze nog even hun verontschuldigingen aan voor het klant onvriendelijke gedrag en de initiële te late bezorging die het hele probleem veroorzaakt heeft. Is de winkel niet verstandig, en maken ze er een zaak van, dan verwacht ik, op basis van de wet inderdaad niet dat de winkel dat zal winnen, maar het zusje hoeft hier echt geen zaak van de te maken, als dat al gebeurt zal dat aan de winkel zijn. Het enige dat het zusje moet doen is ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst en terugsturen. En verder niets.
Ik ben het trouwens met je eens dat communiceren beter is dan procederen, en ik hoop dan ook dat de verkoper hier tot inzicht komt, dat mocht deze casus echt zijn, waar ik niet direct in geloof, dat hun huidige manier van handelen richting de klant zwaar ondermaats is in deze casus. Echt geen goede reclame voor deze verkoper.