Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Dat ook serieuze media een Facebook pagina hebben wordt voor het gemak ff vergeten.
Dat ook serieuze media een Facebook pagina hebben wordt voor het gemak ff vergeten.
Mooi, kunnen ze allemaal op Facebook de mogelijkheden toeslagen lezen. Hoeven ze er niet onbekend mee te zijn.
Ze hebben er zelfs ook pagina's voor recepten met gehakt .juliomariner schreef: ↑28 sep 2022 19:12Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Maar ik heb een hoop aan facebook gehad.
Dan wordt aangeraden daarover even contact met de desbetreffende gemeente op te nemen.scharrelschipper schreef: ↑28 sep 2022 18:54
Klinkt simpel en logisch.
Maar hoe doe je dat als je een wisselend inkomen hebt?
Wij hebben wel eens een maand dat er niets binnenkomt en ook wel eens een maand dat er enige duizenden euro`s binnenkomen,en dat alles ook bruto.
Ik kan pas half in het jaar zeggen wat in het vorig jaar mijn ( belastbaar) jaarinkomen was,en de bd weet dat nog veel later.
Dus voor iemand in loondienst of met een uitkering zal het kloppen,maar niet voor iedereen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Onkruid gaf al de toevoeging: maar ik zit ook in goede groepen met goede moderatoren. Dat maakt het verschil. Als zo'n patiënten-/belangen-/verhuurdersgroep strak wordt gemodereerd, dan is de toegevoegde waarde hoog.juliomariner schreef: ↑28 sep 2022 19:12Dat gehakt op Facebook komt altijd van personen die zelf niet op Facebook zitten. Hoe kun je er dan over meepraten.
Met name serieuze media onderschatten dit en laten puinbijdragen te lang staan.
-
Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
Tussen een eventuele herhaalprik tegen Corona én deze griepprik hoeven geen dagen/weken te zitten.
Kan kennelijk direct achter elkaar.
Tussen een eventuele herhaalprik tegen Corona én deze griepprik hoeven geen dagen/weken te zitten.
G7
vindt dit leuk
Hier ook, maar kom er telefonisch niet door om een afspraak te maken. Ik weet, het kan ook online, maar er wil iemand met ons mee, omdat ze geen vervoer heeft naar de locatie. Daarom wilde ik het telefonisch doen, maar geven al 2 dagen door dat het te druk is momenteel. Moest het in het weekend maar eens proberen, aldus het automatisch antwoord. Lukt dat niet, dan maar 2 x rijden.moederslink schreef: ↑28 sep 2022 19:53Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
@moederslink: Ik heb het verkeerd gelezen. Jij hebt een uitnodiging voor de griepprik en ik las.....alleen...uitnodiging. Van de griepprik heb ik nog niets gehoord. Meestal eind Oktober.
moederslink
vindt dit leuk
-
Ja,goed advies,maar ga het maar niet proberen.Lowieze schreef: ↑28 sep 2022 19:16Dan wordt aangeraden daarover even contact met de desbetreffende gemeente op te nemen.scharrelschipper schreef: ↑28 sep 2022 18:54
Klinkt simpel en logisch.
Maar hoe doe je dat als je een wisselend inkomen hebt?
Wij hebben wel eens een maand dat er niets binnenkomt en ook wel eens een maand dat er enige duizenden euro`s binnenkomen,en dat alles ook bruto.
Ik kan pas half in het jaar zeggen wat in het vorig jaar mijn ( belastbaar) jaarinkomen was,en de bd weet dat nog veel later.
Dus voor iemand in loondienst of met een uitkering zal het kloppen,maar niet voor iedereen.
Weet al voor mezelf dat we te "rijk" zijn voor deze zaak.
En niet omdat ik nou zo politiek correct ben,maar er zijn veel mensen die het harder nodig hebben.
Lowieze
vindt dit leuk
Zo zitten wij er ook in.scharrelschipper schreef: ↑28 sep 2022 20:46En niet omdat ik nou zo politiek correct ben,maar er zijn veel mensen die het harder nodig hebben.
We durven het nauwelijks hardop te zeggen - zeker op ons werk niet - maar de jaarafrekening energie was zoals verwacht. Het nieuwe termijnbedrag lager, maar dat hebben we direct teruggezet op het oude bedrag plus 7 euro, zodat het mooi rond is.
Laat de regering maar anderen helpen. Heel moeilijk kan het niet zijn om gericht steun te geven. Chronisch zieken zijn bekend bij belastingdienst (aftrek zorgkosten + zorgtoeslag). Die groep moet er uit te filteren zijn. Lage inkomens kan via de huidige regeling via de gemeenten. Alles daarboven kan via een nieuwe aftrekpost bij de aangifte IB. (Softwaretechnisch: één van de geschrapte aftrekposten gebruiken, eventueel voor controledoelen het unieke nummer van de meter opvragen.)
Wel kijken we met zorgen naar de nivellering. Nederland begint steeds meer op de Balkan te lijken - 10% verdient goed, 90% overleeft. Al te lang mag die steun niet duren, is niet gezond voor alle bedrijven, die zich richten op de middenklasse.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Zorgtoeslag heeft niets met chronisch ziek zijn te maken.
Lady1234
vindt dit leuk
En er zijn genoeg mensen met een chronische ziekte die geen aftrekpost zorgkosten hebben.
-
Klopt,maar bij de belasting sporen ze dus duidelijk niet.
net als voorgaande jaren kreeg ik bericht dat ik nog een bedrag kreeg vanwege te weinig uitgekeerde zorgtoeslag.
En waarschijnlijk moet ik het na de tweede DEFINITIEVE berekening net als voorgaande jaren weer terug betalen.
Dus je kunt van alles verwachten.
Wat een onzin. U hebt toch aangifte gedaan en als het toetsingsinkomen van de aangifte overeenstemt met dat van de toeslag, hebt u er gewoon recht op.
Als de inspectie afwijkt van het aangegeven inkomen, wijzigt uiteraard ook het inkomen voor de zorgtoeslag.
De eerste keer kan dat slechts een voorlopige beschikking zijn. Er worden normaal gesproken geen twee definitieve opgelegd.
Als de inspectie afwijkt van het aangegeven inkomen, wijzigt uiteraard ook het inkomen voor de zorgtoeslag.
De eerste keer kan dat slechts een voorlopige beschikking zijn. Er worden normaal gesproken geen twee definitieve opgelegd.
-
Zojuist heb ik online een afspraak voor de vaccinatie tegen Corona kunnen maken.G7 schreef: ↑28 sep 2022 20:05Hier ook, maar kom er telefonisch niet door om een afspraak te maken. Ik weet, het kan ook online, maar er wil iemand met ons mee, omdat ze geen vervoer heeft naar de locatie. Daarom wilde ik het telefonisch doen, maar geven al 2 dagen door dat het te druk is momenteel. Moest het in het weekend maar eens proberen, aldus het automatisch antwoord. Lukt dat niet, dan maar 2 x rijden.moederslink schreef: ↑28 sep 2022 19:53Uitnodiging griepprik vandaag ontvangen 19 okt a.s.
Ging vlot!
In jullie geval : wanneer ze bv bij jullie even op bezoek is en haar DigiD weet kun je waarschijnlijk voor jullie alle 3 online gewoon een afspraak maken .
-
Dat antwoord kreeg ik vorig jaar ook al,maar weet niet meer of dat ook van U was.Lady1234 schreef: ↑28 sep 2022 21:33Wat een onzin. U hebt toch aangifte gedaan en als het toetsingsinkomen van de aangifte overeenstemt met dat van de toeslag, hebt u er gewoon recht op.
Maar het ging toch echt zo,2 keer een definitieve en weer terug betalen.
Bel ze even op en leg ze stap voor stap uit hoe het moet; als alles zo makkelijk zou zijn had de belastingdienst geen duizenden aan elkaar geknopte systemen die nog steeds grote problemen opleveren.
Lady1234
vindt dit leuk
Update Essent en Vattenfall https://www.ad.nl/binnenland/essent-en- ... ~a02dc784/
moederslink
vindt dit leuk
De wijsheid komt bij de belastingdienst zelf vandaan.
Waarom zou ik ze bellen? Dit soort ideeën leven daar.
Van de schoonmaker of portier van de belasting? Natuurlijk weet de belastingdienst helemaal niet wie chronisch ziek is. Niet iedereen die chronisch ziek is heeft zorgtoeslag of aftrekposten.