12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1769
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

grun schreef:
09 okt 2022 07:45
Wat ik dan weer niet snap is hoe hij op 9 dagen op locatie uitkomt. 12-2=10 en geen 9.
Als de bestemming bijvoorbeeld Japan of Australië is, dan zou dat kunnen.

Vertrek 's avonds met een nachtvlucht. De reistijd + het tijdsverschil zorgt er dan mogelijk voor dat je aankomsttijd meer dan een dag later is dan je vertrekdag. Zeker als er nog een overstap/ transfer bij zit die de nodige tijd kost.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Alex E »

Lady1234 schreef:
07 okt 2022 17:56
Ook het reizen is vakantie.
Het is maar wat je onder vakantie verstaat. Een reis per overvolle trein naar bijvoorbeeld Schiphol, daar uren in een rij wachten met het risico dat je de vlucht mist of zelfs gecanceld wordt en bij terugkeer hopen dat je koffer na ruime tijd gewacht te hebben inderdaad op de bagageband belandt en dan wederom in een overvolle trein de reis huiswaarts moet maken, is voor mij beslist geen vakantie te noemen.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Alex E schreef:
12 okt 2022 21:46
Lady1234 schreef:
07 okt 2022 17:56
Ook het reizen is vakantie.
Het is maar wat je onder vakantie verstaat. Een reis per overvolle trein naar bijvoorbeeld Schiphol, daar uren in een rij wachten met het risico dat je de vlucht mist of zelfs gecanceld wordt en bij terugkeer hopen dat je koffer na ruime tijd gewacht te hebben inderdaad op de bagageband belandt en dan wederom in een overvolle trein de reis huiswaarts moet maken, is voor mij beslist geen vakantie te noemen.
De reis via een reisbureau begint pas in het vliegtuig. De reis daar naar toe is op eigen gelegenheid en eigen risico.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Alex E »

Mijn vakantie begint zodra ik mijn buitendeur heb afgesloten, 😁

Ivo.w
Berichten: 1769
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Alex E schreef:
13 okt 2022 14:15
Mijn vakantie begint zodra ik mijn buitendeur heb afgesloten, 😁
Dat kan natuurlijk, maar in de meeste gevallen is de verplaatsing van jouw voordeur naar het vliegveld toe geen onderdeel van de diensten die je bij de reisorganisatie hebt afgenomen. Dus geen onderdeel van de geboekte 'reis'.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Stel dat u geen vakantie bij TUI boekt maar met uw eigen auto een veraf gelegen land bezoekt. U vertrekt 10 november, u doet het, heel verstandig, rustig aan en u komt veilig en wel in de loop van 11 november op uw vakantiebestemming terecht.

Idem met de reis naar huis, u vertrekt 20 november laat in de middag, u rijdt flink door, maar komt toch 21 november einde van de ochtend gezond en uitgerust thuis weer aan.

Hoeveel dagen vakantie heeft u dan gehad? 12, 11, 10, of 9? Ik zou denken 12.

Is uw vakantie met deze berekening, maar dan met eigen vervoer, dan ook vooraf al verpest, met dank aan uzelf?

Plaats reactie