Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Een vast contract met variabele tarieven en vervolgens een opzegboete van 15 procent rekenen. Energiemaatschappij HEM doet dat. Gevolg: Mensen moeten bij overstappen boetes tussen de 20.000 en 24.000 euro betalen.
Maandag 17 oktober besteedt Radar wéér aandacht aan de Hollandse Energie Maatschappij. Heb jij hier ook ervaring mee? Of een vergelijkbare ervaring bij een andere maatschappij? Ben je tot een oplossing gekomen? Laat het weten in dit topic.
Maandag 17 oktober besteedt Radar wéér aandacht aan de Hollandse Energie Maatschappij. Heb jij hier ook ervaring mee? Of een vergelijkbare ervaring bij een andere maatschappij? Ben je tot een oplossing gekomen? Laat het weten in dit topic.
ElektraNerd
vindt dit leuk
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Hoe de ACM dit precies invult weet ik niet, maar mijn punt is duidelijk.Toch?
dmv
vindt dit leuk
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Ik vraag me wel af wat dit met radar / consumenten te maken heeft. Immers zijn voor consumenten de opzegboetes gemaximaliseerd van een paar tientjes tot een paar honderd euro. Ik krijg dus sterk het idee dat dit over zakelijke overeenkomsten gaat?Radar schreef: ↑14 okt 2022 15:43Een vast contract met variabele tarieven en vervolgens een opzegboete van 15 procent rekenen. Energiemaatschappij HEM doet dat. Gevolg: Mensen moeten bij overstappen boetes tussen de 20.000 en 24.000 euro betalen.
Maandag 17 oktober besteedt Radar wéér aandacht aan de Hollandse Energie Maatschappij. Heb jij hier ook ervaring mee? Of een vergelijkbare ervaring bij een andere maatschappij? Ben je tot een oplossing gekomen? Laat het weten in dit topic.
16again
vindt dit leuk
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
De opzegboete is maximaal 125 euro per product.
Althans: bij consumenten. En dit is een forum voor consumenten-problemen.
Althans: bij consumenten. En dit is een forum voor consumenten-problemen.
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
15 procent boete zou een boete van rond de E 20.000,- opleveren. Waar gaat dit over Radar ?
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
MisschienTata Steel?
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Is dat 15% van het maandbedrag, jaarbedrag of van de hele contractduur?
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Die mensen moeten anders dus tussen de € 130.000,- en € 160.000,- betalen.
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Ik heb de uitzending van Radar vanavond pas gezien en ik moet zeggen dat ik de uitzending stuitend vond. Ik kon geen mogelijkheid vinden om een klacht in te dienen bij de AVRO/TROS, dus dan moet het maar op deze wijze. Ik vond de uitzending niet alleen storend door de energiemaatschappij die nergens op reageert, maar vooral door de interviewer die Jetten interviewde. Wat een stuk onbenul is dat. Lijkt me iemand die geschikt is voor Ongehoord Nederland. Ook nog proberen te scoren door in de informatie te pronken dat de minister het vuur aan de schenen gelegd is. Enorm storend en onbehoorlijke journalistiek was het.
De minister legde het precies goed uit en de reactie van de ACM is ook redelijk duidelijk. De minister gaat niet over de handhaving van de wet. Je hebt in Nederland de wetgevende macht, de uitvoerende en rechtsprekende macht. De minister kan wetgeving samen met regering en parlement aanpassen. De controle ligt bij de ACM. Zolang de ACM controleert of een bedrijf zich houdt aan de wet kan de minister ook niets doen, of hij moet de wet aanpassen. Het zou wat zijn wanneer een minister zich gaat bemoeien met de uitvoering van de wet. Als dit werkelijk kon dan zou ik de minister meteen aanraden om AVRO/TROS uit het bestel te gooien. Als je je toch niet aan regels hoeft te houden moet dit ook kunnen.
De minister legde het precies goed uit en de reactie van de ACM is ook redelijk duidelijk. De minister gaat niet over de handhaving van de wet. Je hebt in Nederland de wetgevende macht, de uitvoerende en rechtsprekende macht. De minister kan wetgeving samen met regering en parlement aanpassen. De controle ligt bij de ACM. Zolang de ACM controleert of een bedrijf zich houdt aan de wet kan de minister ook niets doen, of hij moet de wet aanpassen. Het zou wat zijn wanneer een minister zich gaat bemoeien met de uitvoering van de wet. Als dit werkelijk kon dan zou ik de minister meteen aanraden om AVRO/TROS uit het bestel te gooien. Als je je toch niet aan regels hoeft te houden moet dit ook kunnen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 nov 2022 10:26
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
HEM heeft een failliet bedrijf Allure Energie overgenomen eind 2021. Ik was niet op de hoogte dat Allure failliet was. Ik zag op mijn rekening dat op 9 december 2021 een afschrijving van € 1.525,00 door een bedrijf dat ik niet ken (I Service BV) is afgeschreven. Ik heb dit onmiddellijk gestorneerd. Ik dacht dat ik slachtoffer van een hack was. Vervolgens heb ik gegoogeld en kwam erachter dat er een link is met HEM (Hollandse Energie Maatschappij). Vervolgens hebben ze 24 december 2021 weer € 1.720,00 afgeschreven. Ook dit heb ik direct gestorneerd.
Toe ik wist dat dit dus te maken heeft met het faillissement van Allure heb ik onmiddellijk een contract gesloten met Engie. Om maar van HEM af te zijn en de schade te beperken. Omdat ik wel energie in die periode heb gebruikt heb ik uit fatsoen en gekoppeld aan de marktconforme prijs van Engie 50% overgemaakt naar HEM. Zij zijn mij gaan aanmanen op de andere 50%. Ik heb n.a.v. de aanmaningen de argumenten aangedragen waarom ik maar 50% heb betaald (argumenten zijn: buitenproportionele bedragen en misleidende mail met reclame slogan in het onderwerp terwijl dit om contractdoorzetting ging). Zij hebben vervolgens een advocaat ingehuurd en weer gereageerd op mijn argumenten. Deze heb ik op basis van mijn argumenten weerlegd omdat er zelf verkeerde informatie in staat. Zij gaan nu niet meer inhoudelijk in op mijn argumenten en dreigen mij te gaan dagvaarden nadat ze diverse incassobureaus hebben ingehuurd. Ik ga dit maar aan. Dit soort praktijken moet stoppen. Ik houd jullie op de hoogte!!!!
Toe ik wist dat dit dus te maken heeft met het faillissement van Allure heb ik onmiddellijk een contract gesloten met Engie. Om maar van HEM af te zijn en de schade te beperken. Omdat ik wel energie in die periode heb gebruikt heb ik uit fatsoen en gekoppeld aan de marktconforme prijs van Engie 50% overgemaakt naar HEM. Zij zijn mij gaan aanmanen op de andere 50%. Ik heb n.a.v. de aanmaningen de argumenten aangedragen waarom ik maar 50% heb betaald (argumenten zijn: buitenproportionele bedragen en misleidende mail met reclame slogan in het onderwerp terwijl dit om contractdoorzetting ging). Zij hebben vervolgens een advocaat ingehuurd en weer gereageerd op mijn argumenten. Deze heb ik op basis van mijn argumenten weerlegd omdat er zelf verkeerde informatie in staat. Zij gaan nu niet meer inhoudelijk in op mijn argumenten en dreigen mij te gaan dagvaarden nadat ze diverse incassobureaus hebben ingehuurd. Ik ga dit maar aan. Dit soort praktijken moet stoppen. Ik houd jullie op de hoogte!!!!
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
U kunt natuurlijk niet zomaar even zelf beslissen dat u 50% van de rekening genoeg vindt. Zomaar storneren, zonder eerst onderzoek te doen is sowieso onverstandig.
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Er ligt een uitspraak tegen innova die je kunt aanhalen in je verweer.
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Ik ben sindskort door een louche Telesel bedrijf overgesloten naar HEM.
Ik heb twee horeca zaken. Met de ene zaak betaalde ik bij Essent €400 per maand. HEM berekende mij ineens €1440. Ik heb gebeld met de klantenservice en ik moest mijn jaarrekening sturen (die een lager verbruik aangaf dan de inschatting van HEM) ze zouden gaan herberekenen. Na een week krijg ik een maandbedrag van €1850 om de oren. Dus weer bellen. Zouden ze naar beneden brengen naar €1080. Goed maand december en januari behaald. Krijg ik ineens aanmaningen voor die €1850. Weer bellen. Ze zouden het nakijken. 1 dag later incasseren ze ineens €1660 van mijn rekening. Gestorneerd en morgen weer bellen.
De andere zaak had een maand bedrag van €700 bij Essent. Volgens de overstap service zouden de kosten lager zijn. Zonder enig overleg of opvragen meterstanden schrijft HEM een maandbedrag van €5790 af!!! Storneren en weer bellen. Maar niemand kan mij daar iets vertellen. Moest maar een opzegging mailen. Dan zou het allemaal goed komen….: dat gedaan. Krijg ik de dag later weer allemaal dreig mails….. deze lui moeten aangepakt worden….
Ik heb twee horeca zaken. Met de ene zaak betaalde ik bij Essent €400 per maand. HEM berekende mij ineens €1440. Ik heb gebeld met de klantenservice en ik moest mijn jaarrekening sturen (die een lager verbruik aangaf dan de inschatting van HEM) ze zouden gaan herberekenen. Na een week krijg ik een maandbedrag van €1850 om de oren. Dus weer bellen. Zouden ze naar beneden brengen naar €1080. Goed maand december en januari behaald. Krijg ik ineens aanmaningen voor die €1850. Weer bellen. Ze zouden het nakijken. 1 dag later incasseren ze ineens €1660 van mijn rekening. Gestorneerd en morgen weer bellen.
De andere zaak had een maand bedrag van €700 bij Essent. Volgens de overstap service zouden de kosten lager zijn. Zonder enig overleg of opvragen meterstanden schrijft HEM een maandbedrag van €5790 af!!! Storneren en weer bellen. Maar niemand kan mij daar iets vertellen. Moest maar een opzegging mailen. Dan zou het allemaal goed komen….: dat gedaan. Krijg ik de dag later weer allemaal dreig mails….. deze lui moeten aangepakt worden….
Re: Hollandse Energie Maatschappij rekent torenhoge opzegboetes
Hoge opzegboete HEM energiecontract
In augustus heb ik mij via telefonisch contact met mensen die zich voordeden als mijn vaste contact bij de vastelastevergelijkers maar die dat dus niet waren twee HEM contracten laten aanpraten, die beter en goedkoper zouden zijn, 3 jarige contracten 1x prive en 1x zakelijk.
Het maandbedrag bleek bij ingang gelijk verdubbeld voor beide adressen, en na een maand werd ik gebeld door mijn echte contact bij vastelastenvergelijkers en die verteld dat de nummers van hun klanten kennelijk gehackt waren en raadde me aan om zo snel mogelijk alles weer te stoppen en over te gaan naar een normale energiemaatschappij en de boetes voor lief te nemen.
Per 1 december is mijn priveadres gestopt en wordt er zonder uitleg ca. €2000,00 opzegboete berekend. Voor uitleg en berekening verwijzen ze naar MijnHem account, alleen is het nooit gelukt er eentje te maken.
Verder ben ik vrij lang lastig gevallen met telefoontjes om me te overtuigen dat ik vooral niet moet stoppen.
Mijn zakelijke adres stopt per 01-01-2024 en daarvoor is al aangekondigd dat ze me weer ca.€2000,00 boete gaan berekenen.
Ik zal nog een poging wagen om ze te bellen morgen, maar heb weinig hoop dat dit wat opleverd.
Het slaat echt nergens op deze hoge boetes, ze doen maar wat is mijn gevoel, als iemand nog een tip heeft wat ik hier nog aan kan doen, graag.
In augustus heb ik mij via telefonisch contact met mensen die zich voordeden als mijn vaste contact bij de vastelastevergelijkers maar die dat dus niet waren twee HEM contracten laten aanpraten, die beter en goedkoper zouden zijn, 3 jarige contracten 1x prive en 1x zakelijk.
Het maandbedrag bleek bij ingang gelijk verdubbeld voor beide adressen, en na een maand werd ik gebeld door mijn echte contact bij vastelastenvergelijkers en die verteld dat de nummers van hun klanten kennelijk gehackt waren en raadde me aan om zo snel mogelijk alles weer te stoppen en over te gaan naar een normale energiemaatschappij en de boetes voor lief te nemen.
Per 1 december is mijn priveadres gestopt en wordt er zonder uitleg ca. €2000,00 opzegboete berekend. Voor uitleg en berekening verwijzen ze naar MijnHem account, alleen is het nooit gelukt er eentje te maken.
Verder ben ik vrij lang lastig gevallen met telefoontjes om me te overtuigen dat ik vooral niet moet stoppen.
Mijn zakelijke adres stopt per 01-01-2024 en daarvoor is al aangekondigd dat ze me weer ca.€2000,00 boete gaan berekenen.
Ik zal nog een poging wagen om ze te bellen morgen, maar heb weinig hoop dat dit wat opleverd.
Het slaat echt nergens op deze hoge boetes, ze doen maar wat is mijn gevoel, als iemand nog een tip heeft wat ik hier nog aan kan doen, graag.