Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij maakt nu af en toe het Kassa forum onveilig.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daar heeft hij volgens mij ook een perma ban.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

juliomariner schreef:
25 okt 2022 18:57
Daar heeft hij volgens mij ook een perma ban.
Iemand die hier niet aanwezig is. Kan zich niet verdedigen.

Lady1234

Hij wordt niet aangevallen.

reggie2

Alsnog hoor je niet over iemand te kletsen.

juliomariner

Precies, waar val ik hem dan aan.?

reggie2

Je moet niet alles van @lady overnemen. Dat zijn haar woorden.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
25 okt 2022 08:21
Het "waarom" lijkt me wel duidelijk: omdat ik dat oeverloze gezeur over allerhande onderzoeken spuugzat ben. Dit topic heeft (gelukkig) een heel andere doelstelling.
Die onderzoeken zijn grotendeels terug waar ze thuishoren: in de vakbladen.

Een ander onderzoek heb ik gemist in het topic: Aanpak Coronacrisis, deel 2, september 2020 tot juli 2021.
Media hebben zich vooral op één opmerking aan het einde van de samenvatting geconcentreerd: Het valt de Raad tenslotte op dat het kabinet beperkt initiatief heeft genomen om de afzonderlijke maatregelen grondig te (laten) evalueren op hun effecten. .
Toen ik dat tegenkwam, kon ik alleen nog vermoeid glimlachen. De virtuele werkelijkheid is weer terug. Hoe wil je het effect meten van iets, als er geen vergelijkingsmateriaal is? Alsof je tegen een terminale patiënt zegt: dit middel dienen we nog niet toe, want we willen eerst weten wat het effect is. Zonder middel sterft de patiënt, met medicatie overleeft de patiënt.

*

De leukere, kleine dingen dan. Nu zoon achttien is, hoeven we niet meer mee te rijden en dat is heel prettig voor iedereen. Hij is nu zelf de taxichauffeur van dienst, als het zo uitkomt, en onze werktijden zijn niet meer afhankelijk van zijn schooltijden.

juliomariner

reggie2 schreef:
25 okt 2022 20:21
Je moet niet alles van @lady overnemen. Dat zijn haar woorden.
Ja dominee, bent u nu de moraalpolitie van het forum?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er ligt geen enkel kruimeltje of pluisje meer in de huiskamer. Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.

reggie2

@jullio. Nee hoor, maar ik walg van mensen die kletsen/ouwehoeren over mensen die niet kunnen reageren.
Zegt meer over jullie dan over de persoon die jullie achtervolgen.
Maar hé joh....veel plezier ermee.

juliomariner

Als u vind dat ik op een of andere manier de forumregels overtreed dan moet u dit bij de mods melden.

Lady1234

En toch heeft ze gelijk. 😁😁

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
25 okt 2022 21:08
Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.
Ok, omdat er zovelen (zeker 2) zijn die willen weten welke grap er meteen in me opkwam bij de tekst 'middelen die rijvaardigheid beïnvloeden', zal ik hem hier plaatsen. Deze grap kan zowel als vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk (wat, in tegenstelling tot vrouwonvriendelijk, niet in het woordenboek van mijn telefoon staat) zijn.

Het eerste waar ik namelijk aan dacht als middel dat iemands rijvaardigheid kan beïnvloeden was namelijk oestrogeen :mrgreen:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou, da’s lachen

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Nijogeth schreef:
25 okt 2022 23:53
Erthanax schreef:
Ok, omdat er zovelen (zeker 2) zijn die willen weten welke grap er meteen in me opkwam bij de tekst 'middelen die rijvaardigheid beïnvloeden', zal ik hem hier plaatsen. Deze grap kan zowel als vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk (wat, in tegenstelling tot vrouwonvriendelijk, niet in het woordenboek van mijn telefoon staat) zijn.

Het eerste waar ik namelijk aan dacht als middel dat iemands rijvaardigheid kan beïnvloeden was namelijk oestrogeen :mrgreen:
Je bedoelt testosteron :-)

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
25 okt 2022 20:56
Moneyman schreef:
25 okt 2022 08:21
Het "waarom" lijkt me wel duidelijk: omdat ik dat oeverloze gezeur over allerhande onderzoeken spuugzat ben. Dit topic heeft (gelukkig) een heel andere doelstelling.
Die onderzoeken zijn grotendeels terug waar ze thuishoren: in de vakbladen.

Een ander onderzoek heb ik gemist in het topic: Aanpak Coronacrisis, deel 2, september 2020 tot juli 2021.
Media hebben zich vooral op één opmerking aan het einde van de samenvatting geconcentreerd: Het valt de Raad tenslotte op dat het kabinet beperkt initiatief heeft genomen om de afzonderlijke maatregelen grondig te (laten) evalueren op hun effecten. .
Toen ik dat tegenkwam, kon ik alleen nog vermoeid glimlachen. De virtuele werkelijkheid is weer terug. Hoe wil je het effect meten van iets, als er geen vergelijkingsmateriaal is? Alsof je tegen een terminale patiënt zegt: dit middel dienen we nog niet toe, want we willen eerst weten wat het effect is. Zonder middel sterft de patiënt, met medicatie overleeft de patiënt.

Je hebt niet per se vergelijkingsmateriaal nodig om iets te evalueren,maar als je dat wel nodig vindt,zul je toch eerst iets moeten evalueren anders kom je nooit aan dat vergelijkingdmateriaal. :wink:
*

De leukere, kleine dingen dan. Nu zoon achttien is, hoeven we niet meer mee te rijden en dat is heel prettig voor iedereen. Hij is nu zelf de taxichauffeur van dienst, als het zo uitkomt, en onze werktijden zijn niet meer afhankelijk van zijn schooltijden.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

Techneut71 schreef:
26 okt 2022 08:51
Nijogeth schreef:
25 okt 2022 23:53
Erthanax schreef:

Je bedoelt testosteron :-)
testostrogeen?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Testosteron beïnvloedt vooral de zelfperceptie en zelfevaluatie van de rijvaardigheid, heb ik de indruk :mrgreen:
(Dat vrouwen gemiddeld betere chauffeurs zijn, is natuurlijk al veel langer bekend.)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi dat er mensen zijn die beïnvloeden meteen als een negatief iets zien. Je had het natuurlijk kunnen zien dat veel oestrogeen zorgt dat het rijden positief wordt beïnvloed.

Ik vind het overigens altijd een nutteloze vergelijking. Het verschil zit hem vooral in het feit dat mannen grotere risico's nemen, dat geldt eigenlijk in heel veel gevallen zo (waarom denk je dat mannen korter leven?).

Persoonlijk denk ik dat wanneer je als onderzoek 10 mannen en 10 vrouwen van de straat plukt om een auto achteruit in een krappe parkeerplaats te parkeren, dat 10 mannen het gaan proberen en zeker de helft van de vrouwen van tevoren aan zal geven dat ze het niet kunnen. Als vervolgens 4 van de 5 vrouwen die het doen het wel lukt en 5 van de 10 mannen het lukt dan kun je zoiets dubbel bekijken. Maar 1 vrouw heeft schade gereden en 5 mannen, maar ondertussen is het meer mannen gelukt.

Zo denk ik dat mannen op de openbare weg sneller in gevaarlijke situaties komen, omdat ze meer risico nemen. Of ze beter of slechter rijden, dat kun je alleen tijdens testen zien niet op de openbare weg, omdat geen situatie identiek is.

Plaats reactie