Door (werk-gerelateerd) toegang te hebben tot niet-publieke databanken.
Gemeenten beschikken bijvoorbeeld over databanken met luchtfoto's in het kader van de WOZ.
Kan je daar ook zien of er een haan tussen loopt?
Da's niet echt mijn afdronk van de vraag van TS. Die wil gewoon weten hoe het zit. En dat is toch geen gekke vraag? Er wordt genoeg gerotzooid met allerhande keurmerken.witte angora schreef: ↑25 okt 2022 08:21Maar wat ik me eigenlijk afvraag is: wat wil je nu bereiken met dat 'onderzoek'? Hoop je soms een nieuw schandaal te vinden?
Die vraag had hij beter aan de boer kunnen stellen. Dan had hij de hier geboden info van de boer zelf gekregen. Lijkt me toch meer voor de hand te liggen dan op deze manier twijfel te zaaien over het bedrijf.Moneyman schreef: ↑25 okt 2022 08:57Da's niet echt mijn afdronk van de vraag van TS. Die wil gewoon weten hoe het zit. En dat is toch geen gekke vraag? Er wordt genoeg gerotzooid met allerhande keurmerken.witte angora schreef: ↑25 okt 2022 08:21Maar wat ik me eigenlijk afvraag is: wat wil je nu bereiken met dat 'onderzoek'? Hoop je soms een nieuw schandaal te vinden?
Je hebt duidelijk een heel andere perceptie bij dit topic dan ik. Uiteraard kan de vraag ook op een andere plek gesteld worden (ik suggereerde eerder al de Aldi), maar daarnaast pas deze consumentenvraag prima op een consumentenforum. Jij leest een vraag stellen als "twijfel zaaien", en dat lijkt me negatiever dan nodig. Er zit immers nog helemaal geen conclusie in de openingspost.witte angora schreef: ↑25 okt 2022 08:59Die vraag had hij beter aan de boer kunnen stellen. Dan had hij de hier geboden info van de boer zelf gekregen. Lijkt me toch meer voor de hand te liggen dan op deze manier twijfel te zaaien over het bedrijf.
Op de site van de overheid met alle openbare geografische bestanden, PDOK.nl (Publieke Dienstverlening Op de Kaart) is wat ik zei, ook al te zien op de luchtfoto. Niet al te beste resolutie, maar de buitenloop hekken en hokken aan de zuid-oostkant van de stal zijn wel te herkennen.
witte angora schreef: ↑24 okt 2022 14:05Hamsteren dus. Eieren blijven een week of twee, drie, goed, dus zorg dat je goed vooruit kunt!
Dat is onderdeel van de strenge SKAl "biologisch" certificering, en niet een keuze van een kippenhouder. Biologische kippen moeten altijd buiten kunnen lopen om die certificering te mogen hebben. Tenzij er een langdurige ophokplicht geldt zoals nu, dan worden dat soort bepalingen opgeschort.