Zaterdag 22 oktober hebben ik via de app een bestelling geplaatst voor een Medion laptop van 399 euro.
Die werd ook de volgende dag geleverd.
Enthousiast ging ik er mee aan de slag. Van meet af aan werkte de touchpad van de laptop niet. Omdat dit vaak komt doordat de nieuwste updates en drivers niet geïnstalleerd zijn, heb ik die gedownload en geïnstalleerd. Erop vertrouwende dat het allemaal goed zou komen. Daarom heb ik ook alvast de e-mail en andere software geïnstalleerd. Echter kwam het niet goed. Ook op internet en de site van Medion geen oplossing gevonden voor het probleem.
Volgens het apparaatbeheer in Windows ging het om een driver probleem. Doch de nieuwste driver was geïnstalleerd. Een andere optie was dat in de Bios de touchpad niet was geactiveerd. Omdat dit specialistische kennis vergt, heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Mediamarkt. Een opname van dat gesprek is in mij bezit.
De klantenservice kon mij telefonisch niet helpen en verwees mijn naar de dichtstbijzijnde winkel. Dat is in Doetinchem. Daar zou een deskundige kunnen kijken wat het probleem is en wat de oplossing is. Eventueel was opsturen ter reparatie een optie.
Ik ben daarop met laptop naar de winkel in Doetinchem gereden. De dame aan de servicebalie belde intern met de medewerker van de smartbar. Of hij er even naar kon kijken.
Nadat hun gesprek was afgelopen, kreeg ik te horen dat het aan de updates lag. Ik heb vervolgens nogmaals aangegeven dat door mij de nieuwste updates van zowel het besturingssysteem als de drivers waren geïnstalleerd. De dame van de servicebalie vertelde toen dat er wel naar gekeken kon worden, maar dat ik daarvoor moest betalen.
Vol verbazing heb ik gereageerd dat het enigszins absurd was dat ik voor de hulp/service bij een 2 dagen oude laptop moest betalen. Maar de dame bleef volharden in haar verhaal. Ze konden er wel naar kijken als ik betaalde. Verbazing sloeg over in innerlijke woede en een hoge bloeddruk. Ik heb de laptop direct geretourneerd.
Zo slecht ben ik het niet eerder tegen gekomen.
Slechte service ? Geen service bij Mediamarkt
Re: Slechte service ? Geen service bij Mediamarkt
Als je geen servicecontract hebt is het gebruikelijk dat voor extra services betaald moet worden. Strikt genomen is het apparaat niet meer in de staat zoals geleverd door Mediamarkt dus is verdere hulp een extra service. Misschien het apparaat terug zetten naar de fabrieksinstellingen en dan het probleem laten oplossen.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Slechte service ? Geen service bij Mediamarkt
rwolters schreef: ↑28 okt 2022 12:57Als je geen servicecontract hebt is het gebruikelijk dat voor extra services betaald moet worden. Strikt genomen is het apparaat niet meer in de staat zoals geleverd door Mediamarkt dus is verdere hulp een extra service. Misschien het apparaat terug zetten naar de fabrieksinstellingen en dan het probleem laten oplossen.
Het is gebruikelijk dat je een goed werkend product krijgt bedoel je. Dit heeft geen drol te maken met service contracten. Die zijn namelijk voor regelmatig onderhoud bij zakelijk gebruik en niet iets wat door een particulier wordt afgenomen.
Billies
vindt dit leuk