Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Ik ben al jaren gebruiker van Caiway Glasvezel. Door mijn relatie met de voormalige eigenaren Heb ik Caiway in het begin goed kunnen helpen op de beginproblemen op te lossen. Mede daarom heb ik besloten een GSM-abonnement te nemen bij Caiway (=T-Mobile). Ik woon “op het platteland” en daar is de dekking marginaal. Vele telefoontjes mislukken, komen niet tot stand of zijn slecht verstaanbaar, zelfs die met de Caiway HelpDesk. Toen ik vorige week weer een belangrijk telefoontjes mistte vond ik het welletjes. Dus de Helpdesk gebeld om het Contract ZSM op te zeggen. Ook dit gesprek verliep moeizaam. “Dat kan alleen na het betalen van een Afkoopsom!”. “Ja, maar jullie leveren een abominabele dekking – wanprestatie!”. “Alleen na een Afkoopsom!”
Sluit dus géén abonnement af bij Caiway / T-Mobile als je buiten de stad woont!
Sluit dus géén abonnement af bij Caiway / T-Mobile als je buiten de stad woont!
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Wat was er vooraf beloofd qua bereik/ dekking?
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.
FredG
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Heeft u de dekkingskaart van T-Mobile geraadpleegd? De dekking binnenshuis kan overigens flink lager zijn, o.a. door veel staal, beton, of hoogisolerende beglazing.
Edit: Link gerepareerd
Edit: Link gerepareerd
Laatst gewijzigd door Erthanax op 31 okt 2022 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Om aan alle discussie een einde te maken: Zowel Vodafone als KPN binnen een "goed verstaanbare" dekking. Houdt ook niet over, maar alle gesprekken zijn overal binnenshuis goed te voeren, in tegenstelling tot Caiway / T-Mobile...
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Je hebt er meer aan als je de gestelde vragen zou beantwoorden. Wat de concurrent doet en biedt is niet zo spannend, wat voor jouw klacht relevant is, is of er geleverd wordt wat er beloofd is.
Je weet in ieder geval waar je wél moet zijn
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
De dekking wordt bepaald aan de hand van het percentage mensen dat gebruik kan maken van de dienst. Er wordt niet gekekn naar oppervlakte.
Stel (even zwaar overdreven) dat in Drente 1% van de Nederlanders zou wonen en er nul dekking maar in de rest van wel, dan is er een dekking van 99%. En op zich is dat ook een veel realistischere berekening. Dekking waar niemand is, is niet zo relevant. Als een provider dekking heeft in alle uithoeken van het land maar net wat gaten heeft in een paar drukke winkelstraten, dan heb je helemaal niets aan zo'n netwerk ook al heeft dat dan 99,999% dekking.
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Ik heb het zelfde probleem maar dan via Delta Mobiel (= T-Mobile) had nooit nooit nooit moeten overstappen. Zat eerst bij KPN, ja is duur. Maar waar ik woon in Zeeland is het dramatisch. Zelfs een tunnel (u valt weg ik rij door een tunnel) kan T-mobile niet aan. Helaas zit ik 2 jaar vast... daarna weer hup hup hup terug naar KPN
Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel
Ondertussen mag ik na lang aandringen 'gratis' overstappen (in mijn geval KPN). In eerste instantie moest ik een afkoopsom betalen (resterende abonnement)!! Caiway Mobiel heeft eieren voor z'n geld gekozen (want Wanprestatie zoals mijn advocaat het noemt)... Probleem opgelost!
liefdeisdeweg
vindt dit leuk