Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik heb online een bestelling geplaatst voor artikelen die mijn eigen AH niet heeft. Om aan het minimum bestelbedrag te komen bestel ik nog wat dagelijkse boodschappen. Ik betaal voor de gehele bestelling verzendkosten. Als de bestelling bijna op mijn stoep staat mailt AH dat de artikel waar het om draait niet leverbaar zijn. Voor de dagelijkse boodschappen betaal ik nu dus extra middels de verzendkosten. Ik had deze artikelen nooit online besteld als ik had geweten dat de rest niet leverbaar was. Een mailtje sturen vóór verzending, met de mogelijkheid om de bestelling te annuleren was voor deze grootgrutter blijkbaar te veel moeite. Ik wil de bestelling annuleren, maar dat kan volgens AH niet meer.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Nee, bij een aantal andere artikelen wel, maar niet bij het kattenvoer. Pas na verzending kreeg ik een mail en toen was annuleren niet meer mogelijk.
-
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Raar verdienmodel. Ik zou de bestelling weigeren aan te nemen, dan moeten ze het maar leveren als die artikelen wel weer beschikbaar zijn.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Je geeft aan dat een product niet leverbaar is en dat je daarom de hele bestelling wilt annuleren. Je geeft niet aan welke producten je hebt besteld.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op een relatief groot gedeelte van de producten van een supermarkt.
De voor de handliggende oplossing is dat je het product of een vergelijkbaar product elders koopt en het prijsverschil inclusief verzending verhaalt op AH.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op een relatief groot gedeelte van de producten van een supermarkt.
De voor de handliggende oplossing is dat je het product of een vergelijkbaar product elders koopt en het prijsverschil inclusief verzending verhaalt op AH.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik heb gevraagd om de verzendkosten te vergoeden, maar dat kan niet, de artikelen kosteloos nazenden is geen optie. Ook mijn voorstel dan de verzendkosten een volgende keer kwijt te schelden kon niet. Ik kon wel een bezorgbundel aanschaffen, dan was bezorgen een volgende keer gratis.
Stel dat alleen een pak melk leverbaar was geweest, dan hadden ze daar dus nog €7,50 bezorgkosten voor gerekend.
Stel dat alleen een pak melk leverbaar was geweest, dan hadden ze daar dus nog €7,50 bezorgkosten voor gerekend.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik had 10 dozen kattenvoer besteld die 1+1 gratis zijn. Het was dus €35 Bonusvoordeel. Koffie was ook niet leverbaar maar dat was al duidelijk toen ik de bestelling plaatste, dit werd pas gemeld toen annuleren van de bestelling niet met mogelijk was.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik zou even online klagen,, via pop up venster. Dikke kans dat het geregeld wordt. Aaan de deur weigeren is toch ook een optie? Dit wat geleverd wordt heb je niet zo besteld
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik heb al contact gehad met de klantenservice, die zeggen niks voor me te kunnen doen, dit zijn hun leveringsvoorwaarden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar kan. Dan is bestellen een soort loterij en zijn bezorgkosten totaal niet in verhouding met wat er geleverd wordt.
Ik weet niet of ik een bestelling aan de deur kan weigeren. Sowieso stuur ik alle artikelen terug, waar dat mogelijk is en haal mijn supplement wel even bij het Kruidvat.
Ik weet niet of ik een bestelling aan de deur kan weigeren. Sowieso stuur ik alle artikelen terug, waar dat mogelijk is en haal mijn supplement wel even bij het Kruidvat.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Tja, dat is het risico van online bestellen en een leverdag afspreken. Je had natuurlijk ook de volledige bestelling uit kattenvoer kunnen laten bestaan als je de rest niet nodig had. Dan had men niet bezorgd en was het geld terug gekomen.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Vraag de Thuiswinkel organisatie, waar ze bij aangesloten zijn, om te bemiddelen. Ik zou vragen om nakoming van de overeenkomst en dus niet om vergoeding van de verzendkosten. Ik zou ook niets terugzenden. Je geeft veel te veel weg met alleen de verzendkosten terug.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Achteraf had ik beter helemaal niks kunnen bestellen, want mijn eigen AH had vandaag een kopstelling vol kattenvoer. Dit was helaas hard leergeld. Nooit meer iets online bij AH bestellen, want ze letten heel graag op de kleintjes, maar niet op de klantjes.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik heb de algemene voorwaarden (snel) doorgelezen. Ik kan over dit onderwerp helemaal niks vinden. Mocht klantenservice over algemene voorwaarden spreken (of leveringsvoorwaarden, precies hetzelfde) vraag dan om de artikel nummer.
Mij lijkt het daarom simpel. U heeft met Albert Heijn een overeenkomst gesloten, namelijk het gratis bezorgen van uw boodschappen.
Sterker nog,
Hier maak ik op dat u het recht hebt om de niet geleverde artikelen alsnog te laten bezorgen. Uiteraard voor hetzelfde verkoopprijs en zonder extra verzendkosten (tenzij u extra producten bij besteld, dan mag wel verzendkosten berekend worden).Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. Toch kan het (door omstandigheden) voorkomen dat we jouw bestelling niet compleet kunnen uitleveren. Wij behouden ons het recht voor om de bestelling in delen of gedeeltelijk te leveren, bijvoorbeeld als een product niet voorradig is.
Dien uw klacht bij Albert Heijn online in, voorkeur per mail. Mocht Albert Heijn u niet tegemoet komen dan kunt u ondersteuning vragen aan https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (stap 2).
-
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Als er genoeg mensen tegelijk iets bestellen dan kan dat helaas gebeuren. Tussen het moment dat jij iets in je winkelwagentje plaatst en afrekent kan het best wel opraken als het populair is.
Je kan je er druk om maken. Of niet.
Je kan je er druk om maken. Of niet.
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Als het een goed systeem is dan weet dat meteen op het moment dat het uitverkocht is dat het niet meer besteld kan worden.
Veel bedrijven hebben daar echter lak aan en verkopen liever later nee, sorry uitverkocht.
Veel bedrijven hebben daar echter lak aan en verkopen liever later nee, sorry uitverkocht.
-
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Zelfs een briljant systeem kan niet alles zien door een samenloop van omstandigheden. Twee mensen kunnen gerust tegelijk het laatste artikel bestellen op exact het zelfde moment. Ik heb in mijn leven meerde malen iemand gebeld die op dat exacte moment mij belde. Maw, toeval bestaat en komt vaker voor dan je denkt.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Bestelling niet compleet, geen oplossing geboden
Ik herinner me dat je een voucher kan krijgen als een reclame product niet voorradig is. Hiermee kun je het artikel de volgende week voor de reclame prijs kopen.
Als dit nog geldt, had AH jou vouchers moeten geven.
De beste oplossing is dat alles dat niet voorradig is, gewoon een paar dagen later bezorgd wordt. Zo doet Amazon.de het ook. Hierdoor blijf je verzekerd van de prijs op het moment van bestelling. En de winkel neemt de kosten voor een extra bezorging voor zijn rekening.
Als dit nog geldt, had AH jou vouchers moeten geven.
De beste oplossing is dat alles dat niet voorradig is, gewoon een paar dagen later bezorgd wordt. Zo doet Amazon.de het ook. Hierdoor blijf je verzekerd van de prijs op het moment van bestelling. En de winkel neemt de kosten voor een extra bezorging voor zijn rekening.