LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordeligste deurwaarder kijkt niet inhoudelijk naar dossier

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Edo1960

Voordeligste deurwaarder kijkt niet inhoudelijk naar dossier

Ongelezen bericht door Edo1960 »

Zaak aangemeld bij de bekende TV-persoonlijkheid. Direct aan het begin "vergeet" men al te reageren op de aanmelding en toelichting. Daarna een opeenstapeling van fouten en gebrek aan dossierkennis. Stelt vragen opnieuw die al beantwoord zijn en stuurt bewijsmateriaal met opmerking van client aan de tegenpartij door. Geeft geen uitleg over hun mening (hoe kan het ook als je het dossier niet leest).
Grote baas aan de lijn gehad die blijkbaar pas meekijkt als er een klacht komt. Wil alleen maar praten over de haalbaarheid van het dossier (waar hij even doorheen heeft gescand) en niet over de gemaakte fouten.

Het gaat mij er niet om het dossier wel of niet haalbaar is, Daar mogen meningen over verschillen. Ik ben ook niet ontevreden over hun advies (als je dat zo mag noemen: uitleg over de kosten en de opmerking "ik laat het aan u" maar over de werkwijze. Ik heb gekozen vanwege de menselijkheid die op TV aanwezig leek. Maar die heb ik gemist bij het achterliggende commerciele bedrijf. Ik begrijp best dat een dossier van tienduizenden euro's interessanter is dan een dossier van duizenden euro's maar in dan niet eerst het geld van de client voor de werkzaamheden die je niet naar behoren uitvoert.

Een klachtenregeling wil men niet opsturen en een topic op dit platform vindt men "niet chique". Maar fouten maken en dossiers niet lezen maar scannen is dat blijkbaar wel.

Mijn boodschap gaat NIET over mijn dossier maar over de werkwijze, dossier is inmiddels besproken met en als "haalbaar" geaccepteerd door een ander incassobureau. Kleine dossiers niet neerleggen bij de "voordeligste deurwaarder", men is dat overigens ook niet.....

Jammer dit allemaal.

Seinhuis

Re: Voordeligste deurwaarder kijkt niet inhoudelijk naar dossier

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zit een verschil tussen deurwaarder en een incassobureau. Op www.bvcm.nl/nl/verschillen-incassoburea ... urwaarder/ en www.nibud.nl/onderwerpen/geldproblemen/ ... egelingen/ staan de belangrijkste verschillen.

Na een officiële klacht tegen de deurwaarder kunt u bij www.nationaleombudsman.nl/gerechtsdeurwaarder terecht. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
07 nov 2022 16:58
Er zit een verschil tussen deurwaarder en een incassobureau. Op www.bvcm.nl/nl/verschillen-incassoburea ... urwaarder/ en www.nibud.nl/onderwerpen/geldproblemen/ ... egelingen/ staan de belangrijkste verschillen.
Totaal niet relevant.
Seinhuis schreef:
07 nov 2022 16:58
Na een officiële klacht tegen de deurwaarder kunt u bij www.nationaleombudsman.nl/gerechtsdeurwaarder terecht. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/
Een logischer advies zou zijn om een klacht in te dienen bij de Tuchtkamer. En wat zou een RBV of het JL hier moeten doen?

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
07 nov 2022 17:08
Totaal niet relevant.
Tja, dat is wel een goede samenvatting van veel van zijn reacties natuurlijk.

@TS: Sorry, maar je verhaal is ongelofelijk vaag. Wat wil je hier bereiken?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

JozJan schreef:
08 nov 2022 11:28

@TS: Sorry, maar je verhaal is ongelofelijk vaag. Wat wil je hier bereiken?
Melden dat de voordeligste deurwaarder niet inhoudelijk naar het dossier kijkt denk ik.
We zijn in ieder geval nu gewaarschuwd.

Gesloten