Ik heb bij Vodafone een GSM aangeschaft waarbij ik maandelijks een x bedrag betaal voor het toestel.
Nu heb ik vanaf het begin problemen dat ik soms geen wifi verbinding heb. Daarvoor ben ik ook terug geweest naar de winkel. Daar werd me verteld dat ik eerst wat andere zaken en instellingen moest proberen. Dat heb ik gedaan maar geen succes.
Dus ik ben weer terug gegaan om het toestel te laten repareren. Het blijkt namelijk een bekend probleem te zijn. Dit werd me verteld door een reparatie bedrijf die ik toevallig sprak in verband met iets anders.
Ik kom bij de Vodafone winkel en nu blijkt dat er een barst zit in de achterkant van het toestel. Dit wist ik niet omdat het toestel in een hoesje zit. Toen ik de eerste keer bij Vodafone was zat het toestel niet in een hoesje en zat er ook geen barstje in.
Nu wordt er gezegd dat ik geen garantie meer heb omdat de achterkant van het toestel defect is. Het mooie is dat de achterkant voor reparatie eraf moet en dat kan alleen door deze kapot te breken.
Maar, Vodafone blijft bij het standpunt dat het defect aan de Wifi mogelijk is veroorzaakt door de val (?) die ook de barst heeft veroorzaakt, dus geen garantie. Gezien de reparatie kosten is het toestel dus eigenlijk total loss.
Het gaat om een toestel van ongeveer €450.
Ik heb geen extra verzekering afgesloten.
Wat kan ik nog doen om het toestel onder garantie te laten repareren?
Garantie?
Re: Garantie?
Om wat voor toestel gaat het? ik ken namelijk geen enkel toestel waar je de achterkant moet breken om hem open te maken. Is ook niet erg kosten efficient als een fabrikant bij elke reparatie de achterkant moet vervangen. Daarnaast twijfel ik ook sterk aan het total loss van een toestel alleen om een barst in de achterzijde, zolang het beeldscherm zelf nog goed is zal de achterkant niet zo duur zijn. Het klopt wel dat ze de telefoon compleet moeten repararen ze kunnen niet 1 mankement oplossen en de ander negeren.
Wellicht een idee om bij een andere repair shop de achterkant te laten vervangen, tegenwoordig heeft elke winkelstraat er wel twee.
Wellicht een idee om bij een andere repair shop de achterkant te laten vervangen, tegenwoordig heeft elke winkelstraat er wel twee.
Re: Garantie?
Die barst aan de achterzijde maakt het wel lastiger omdat niet uitgesloten is dat er door de valpartij ook interne schade is ontstaan.
U schrijft ook niet bij hoe oud uw telefoon is. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... eb-gemaakt staat bij wie het bewijslast ligt. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot inclusief links staan alle regels.
Stappen die u kunt ondernemen:
U schrijft ook niet bij hoe oud uw telefoon is. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... eb-gemaakt staat bij wie het bewijslast ligt. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot inclusief links staan alle regels.
Stappen die u kunt ondernemen:
- Per mail een klacht indienen naar Vodafone
Advies vragen bij www.juridischloket.nl of hulp vragen bij uw rechtsbijstandverzekering
Naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Re: Garantie?
De telefoon is nu vier maanden oud.
Het separaat laten vervangen van de achterkant heb ik overwogen, maar dat is schijnbaar te zien. En dan wordt de garantie ook afgewezen omdat er aan het toestel gesleuteld is door een niet geautoriseerd bedrijf.
Het separaat laten vervangen van de achterkant heb ik overwogen, maar dat is schijnbaar te zien. En dan wordt de garantie ook afgewezen omdat er aan het toestel gesleuteld is door een niet geautoriseerd bedrijf.
Re: Garantie?
Dat laatste lijkt me niet vreemd. Wie kan garanderen dat de reparatie volgens de voorschriften van de fabrikant is gedaan als het door een niet-geautoriseerd bedrijf wordt gedaan.
Re: Garantie?
Dat snap ik ook, vandaar dat ik ook via de "normale" weg het toestel wil laten repareren.
Alleen zijn dan volgens Vodafone de kosten hoger dan de waarde. Dus economisch total loss.
Ze zeggen namelijk dat ervanuit wordt gegaan dat het wifi probleem is veroorzaakt door hetzelfde wat ook de barst heeft veroorzaakt.
En daarmee voldoen ze volgens eigen zeggen aan de verplichting om aan te tonen dat het probleem door mij is veroorzaakt.