De jaarlijkse prijzenslag bij de zorgverzekeringen
Re: De jaarlijkse prijzenslag bij de zorgverzekeringen
Ik heb mijn tandartsverz. eruit gedaan een jaar of vier geleden,
en dat geld iedere maand apart gezet, staat nu een aardig bedrag,
Er moesten wel ineens wat kiezen getrokken worden maar gelukkig kon dat in het zknhs, dus uit basisverz. vergoed.
De enige aanvullende verz. die ik nog heb is voor 9 maal fysio.
Overigens lijkt het erop dat er steeds minder bij de belasting kan worden opgevoerd,
benieuwd naar aangifte.
Er moesten wel ineens wat kiezen getrokken worden maar gelukkig kon dat in het zknhs, dus uit basisverz. vergoed.
Overigens lijkt het erop dat er steeds minder bij de belasting kan worden opgevoerd,
benieuwd naar aangifte.
heiligboontje schreef: ↑12 nov 2022 11:31Ik wil graag de premie weten in 2023.
Ik zit bij Ziezo = Zilveren Kruis.
maar die premie is nog niet bekend helaas.
Is toch compleet onbelangrijk. Voor het einde van de dag weet u het.
Er kan NIET minder bij de belasting worden opgevoerd.marnix schreef: ↑12 nov 2022 11:35Ik heb mijn tandartsverz. eruit gedaan een jaar of vier geleden,
benieuwd naar aangifte.
En voor iemand met een lager inkomen werken die aftrekposten ook nog positief door naar de toeslagen.
Ik kan al wat noemen wat voorheen kon worden afgetrokken en wat nu niet meer kan,Lady1234 schreef: ↑12 nov 2022 11:38Er kan NIET minder bij de belasting worden opgevoerd.marnix schreef: ↑12 nov 2022 11:35Ik heb mijn tandartsverz. eruit gedaan een jaar of vier geleden,
benieuwd naar aangifte.
of doet u een taalspelletje?
Taalspelletje? Nee zeker niet.
Mijns inziens zijn de aftrekmogelijkheden van 2022 niet anders dan van 2021.
Maar ik kannatuurlijk wat over het hoofd gezien hebben. Lees het graag.
Mijns inziens zijn de aftrekmogelijkheden van 2022 niet anders dan van 2021.
Maar ik kannatuurlijk wat over het hoofd gezien hebben. Lees het graag.
Vergoeding vanuit de basisverzekering valt dan weer wel onder het eigen risico.
Van de belastingdienst:thecure schreef: ↑12 nov 2022 08:13Helaas omdat werkende mensen die alle sociale voorzieningen in stand houden, nooit eens wat extra krijgen.Lady1234 schreef: ↑11 nov 2022 21:34heiligboontje schreef: ↑11 nov 2022 20:56Ik verdien best wel goed, ik krijg geen toeslagen helaas.
Ik heb een eigen risico van 885 E maar ik betaal 86,25 E per maand.
Waarom is dat “helaas”? Ik denk dat iedereen liever meer zou verdienen, zodat er geen toeslag nodig is.
"U kunt in 2022 zorgtoeslag krijgen als uw jaarinkomen niet boven de grens van € 31.998 uitkomt. Hebt u een toeslagpartner? Dan mag het inkomen van u allebei samen maximaal € 40.944 zijn."
Er komen dus best wel heel veel werkenden in aanmerking voor zorgtoeslag.
Dan moet je wel een hele dure tandartsverzekering hebben wil dat allemaal vergoedt worden. De meeste verzekeringen gaan maar tot een paar honderd euro.moederslink schreef: ↑12 nov 2022 11:15Ja dat doe ik sowieso ieder jaar, echter ik heb de tandarts de laatste jaren hard nodig gehad en het heeft behoorlijk wat gekost en er is het nodige vergoed.
Maar ik zal eens opnieuw gaan kijken.....komend jaar wellicht geen extreme tandartskosten meer.
Maar ja je zult maar ten val komen ( leeftijd hè) en je gebit is aan gruzelementen.
Het alternatief is dat de overheid het direct aan de zorgverzekeraars betaalt, maar dan heeft de zorgverzekeraar inzicht in je inkomen. Moet je niet willen.moederslink schreef: ↑12 nov 2022 10:08Mijn zorgverzekering gaat met € 13.17 p.m omhoog ,maar de zorgtoeslag gaat ook omhoog gelukkig .
Ik weet nog niet met hoeveel euro.s p.m.
Onzinnig eigenlijk, dat rondpompen van geld.
Waar veel mensen vanuit gaan is dat, als een zorg aanbieder geen contract heeft, de zorg niet vergoed wordt. Dit is pertinent onjuist.
De zorg wordt deels vergoed en een gedeelte betaalt u zelf. Dit staat precies omschreven in uw polis en is eveneens na te vragen bij uw eigen zorgverzekering.
De zorg wordt deels vergoed en een gedeelte betaalt u zelf. Dit staat precies omschreven in uw polis en is eveneens na te vragen bij uw eigen zorgverzekering.
Een modaal salaris zit al op 40.000 p.j. , plus dat de meeste gezinnen twee verdieners zijn.rwolters schreef: ↑12 nov 2022 12:00
Van de belastingdienst:
"U kunt in 2022 zorgtoeslag krijgen als uw jaarinkomen niet boven de grens van € 31.998 uitkomt. Hebt u een toeslagpartner? Dan mag het inkomen van u allebei samen maximaal € 40.944 zijn."
Er komen dus best wel heel veel werkenden in aanmerking voor zorgtoeslag.
Je zit er dus al snel boven.
Je moet wel erg weinig verdienen om nog wat toeslagen te krijgen als je werkt....
Modaal is € 38.000. Maar wat dacht u van het minimum? Zo’n € 22.000.
En er zijn hele volksstammen die niet meer verdienen dan het minimum met werken.
Of anderhalf keer bij een stel.
En er zijn hele volksstammen die niet meer verdienen dan het minimum met werken.
Of anderhalf keer bij een stel.
Kijkt u even naar deze grafiek van het inkomen per huishouden. Voor alle huishoudens ligt de piek op 20-22.000 euro per jaar, de mediaan op ongeveer 26.000 euro.
Zelfs bij twee kostwinners ligt de piek nog maar op 30-32.000 euro.
Er zijn dus heel veel huishoudens met een gezamenlijk inkomen onder modaal.
Dat is eigenlijk ook wel weer kwalijk. Dat je gesubsidieerd wordt als je minder gaat werken.
Dat laatste kan best, maar beiden kunnen ook bewust 16 of 20 u.p.w. werken. Het loont nog steeds voor de midden inkomens niet om fulltime te werken. En daar komen steeds meer mensen achter.
Zo dat is niet veel zeg. Maar dan heb je toch echt wel een erg laagbetaalde baan en opleiding.Voor alle huishoudens ligt de piek op 20-22.000 euro per jaar, de mediaan op ongeveer 26.000 euro.
Als ik naar onze situatie kijk: ik, technicus in de beveiligingstechniek 46.000 per jaar. Mijn vrouw werkt in de bejaardenzorg voor 20 uur, ongeveer 20.000 per jaar.
En wij hebben beide 'maar' MBO....
-
- Contacteer:
Onze verzekering gaat PP met 20,00 (bijna) omhoog terwijl de collectiviteitskorting met 15 euro wordt gekort... Ben wel aanvullend verzekerd en gaan bijna 400,00 per maand betalen voor 2 personen.
Van veel stellen werkt de ene partner vaak part-time ivm kinderen. Niet om meer toeslagen te kunnen krijgen.
@irene
Dan hebt u blijkbaar dure aanvullende verzekeringen.
@the cure
Dan moet uw vrouw wel een leidinggevende functie hebben met dat salaris.
@irene
Dan hebt u blijkbaar dure aanvullende verzekeringen.
@the cure
Dan moet uw vrouw wel een leidinggevende functie hebben met dat salaris.
thecure
vindt dit leuk
Ik ben het volkomen met de beroepsklagers eens , premie is veel te hoog . Wordt tijd dat de salarissen in de zorg flink worden verlaagd ,kan de premie ook omlaag. Probleem opgelost.
Ja zeker, de herstelzorg na Covid 19 is verlengd tot 1 augustus 2023. Is ook nergens voor nodig toch?
@lowieze
Mijns inziens was de reactie van @gosewijn sarcastisch bedoeld.
@zeer privé
Ik lees die tip ook weleens. Maar komt meestal van mensen die niet kunnen rekenen.
Mijns inziens was de reactie van @gosewijn sarcastisch bedoeld.
@zeer privé
Ik lees die tip ook weleens. Maar komt meestal van mensen die niet kunnen rekenen.
gosewijn
vindt dit leuk