Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lven
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2022 10:43

Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door lven »

Op 24 oktober heb ik een aangetekende brief verstuurd naar Gemeente Amsterdam. Sindsdien is de brief spoorloos. Ik heb al vele malen contact opgenomen met PostNL en er is een onderzoek gestart, waar vervolgens niks uitkomt. Iedere keer als ik bel krijg ik een medewerker aan de telefoon die zegt dat ze 'er niks aan kan doen' en of ik over een paar dagen opnieuw wil bellen. Met Back-Office Post-NL die het moet oppakken kan niet alleen ik geen rechtstreeks contact opnemen, maar ook de medewerkers van de Klantenservice PostNL zelf kunnen géén contact opnemen met Back-Office PostNL. Ze kunnen enkel berichten sturen náár Back-Office en verder niks, niet bellen of spreken.

Kafkaeske organisatie dus. Brief kwijt, probleem met de Gemeente Amsterdam omdat de brief niet bezorgd is. Ik wil in ieder geval mijn geld terugkrijgen voor het aangetekend versturen, maar zelfs daar krijg ik géén reactie op. Ik spreek alleen nu al drie weken met de Klantenservice -die zegt niks te kunnen doen en vraagt of ik later terug kan bellen- over deze aangetekende brief die al op 25 oktober (!) bezorgd had moeten worden!

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52
Beste antwoord
Gekozen door lven

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

door Senso » 17 nov 2022 20:26

Ik heb jarenlang dagelijks pakjes en briefpakjes aangetekend verstuurd. Zo kon ik in ieder geval wel zien of ze aangekomen of nog onderweg waren, maar zonder enige illusie wat betreft verzekering en schadevergoeding. Je kan telefoneren of schrijven wat je wilt, ze houden je net zo lang aan het lijntje en laten je als een circushondje door hoepels springen totdat je het opgeeft of het aantal uren dat je kwijt bent de waarde van de zending ver overschrijdt. :(
Ik denk met weemoed terug aan de PTT, waar verantwoordelijkheid en service nog onderdeel van de filosofie waren.
Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op de website staat deze informatie over aangetekend versturen
Als je je post of pakket aangetekend verstuurt, krijg je een bevestiging zodra deze is bezorgd. Zo weet je zeker dat jouw post of pakket is aangekomen bij de geadresseerde.
Met andere woord het is geen garantie dat de post aankomt maar als het aankomt krijg je een bevestiging.
Misschien kun je voortaan het als brievenbus pakketje versturen. Dan krijg je ook een track en trace code (net als bij aangetekend versturen) en kun je dus zien waar het zoekgeraakt is. Het kost alleen wat minder.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
15 nov 2022 13:36
Misschien kun je voortaan het als brievenbus pakketje versturen. Dan krijg je ook een track en trace code (net als bij aangetekend versturen) en kun je dus zien waar het zoekgeraakt is.
Haha! Dan weet je waar het kwijt geraakt is, en dan? Met die kennis kun je nog steeds precies niets.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon onder de brandende lantaarnpaal zoeken, heb je tenminste licht.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Erthanax »

Echt belangrijke brieven laten uitreiken door de deuwaarder, dat lijkt me de beste oplossing.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
15 nov 2022 14:13
Echt belangrijke brieven laten uitreiken door de deuwaarder, dat lijkt me de beste oplossing.
Mij ook :wink:

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
15 nov 2022 13:41
Dirkie schreef:
15 nov 2022 13:36
Misschien kun je voortaan het als brievenbus pakketje versturen. Dan krijg je ook een track en trace code (net als bij aangetekend versturen) en kun je dus zien waar het zoekgeraakt is.
Haha! Dan weet je waar het kwijt geraakt is, en dan? Met die kennis kun je nog steeds precies niets.
Voordeel is dat het minder kost. En uit eigen ervaring weet ik ook dat je het geld bij niet bezorgen heel makkelijk terug krijgt.

rwolters
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door rwolters »

Een eigenschap van snailmail is dat er nooit een garantie is dat het aankomt. Het kan op ontzettend veel plaatsen fout gaan. Er gaat geen koerier van het postagentschap naar de geadresseerde (en als dat wel zo zou zijn dan kan er ook nog steeds wat fout gaan).

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Tja, @postnl . Afgelopen maand zijn er duizende aangetekende brieven via postnl naar de belastingdienst gestuurd. Ook hiervan heeft een groot deel niks meer vernomen. Wel 9 euro kwijt. En postnl vult de zakken. En de klant staat met de rug tegen de muur. Je kunt de brief 2 x aangetekend versturen. Heb je iig 2x kans dat het aankomt. Of zelf brengen. Vertrouwen op postnl is net zo groot als hopen op een witte kerst!

LT.H
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:33

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door LT.H »

Briefpost en pakketpost volgen verschillende paden van verwerking.

Aangetekend versturen is helaas geen garantie, dat iets daadwerkelijk wordt bezorgd, zoals al eerder is aangegeven.

3 Adviezen bij aangetekend versturen :

1) Zorg dat je envelop stevig en dik is. Als je dan toch meer uitgeeft aan verzending, dan maken eventuele extra kosten voor een stevige verpakking van je papieren of pakket ook niet meer uit.
2) Ook een brief is als pakket te versturen, een beetje formaat doos wordt niet zo gauw opgevreten door de machines (geldt ook voor dikkere enveloppen)
3) Misschien wel de meest handige voor geschreven stukken : Verstuur je brief zowel per post als per mail. Vermeld in de mail, dat de brief ook per post komt en vermeld in de geschreven brief, dat de brief ook per mail is toegestuurd.

Je bewijs van betaling voor het aangetekend versturen zou als bewijs moeten kunnen dienen van verzending. Daar moet dan wel opstaan, waar de aangetekende brief naar toe is en een kenmerk voor de inhoud zou ook helpen (denk aan iets als 'bezwaar' , 'aanvraag' of 'klacht').

Voor een mail.. stuur hem meteen bcc naar jezelf. Dat ziet de geadresseerde niet, maar jij hebt dan wel een verzonden exemplaar in je mailbox.
En na verzending van de mail kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de geadresseerde en deze erop wijzen, dat je de brief verstuurd hebt via mail en post. En vraag dan gelijk om een bevestiging van ontvangst.

Het klinkt ongetwijfeld als overdreven/dubbelop, maar zo heb je in elk geval aantoonbaar voor anderen alle moeite gedaan om te zorgen en te controleren, dat jouw brief goed is overgekomen.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door PGros »

Mister Twister schreef:
16 nov 2022 13:14
Wel 9 euro kwijt. En postnl vult de zakken.
Die 9 euro kun je terugvragen en krijg je ook.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mister Twister schreef:
16 nov 2022 13:14
Tja, @postnl . Afgelopen maand zijn er duizende aangetekende brieven via postnl naar de belastingdienst gestuurd.
Zou dat wellicht niet ook de reden zijn dat er hier anders gehandeld is dan normaal?
Mister Twister schreef:
16 nov 2022 13:14
En de klant staat met de rug tegen de muur.
Nee hoor. Gewoon je geld terugvragen.
Mister Twister schreef:
16 nov 2022 13:14
En postnl vult de zakken.
Dat is op zich waar ze voor betaald worden :wink:

Afbeelding

gastonf
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009 12:32

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door gastonf »

Ik heb heel lang geleden bij het stadhuis van Adam gewerkt, daar kwamen gewoon de brieven afgegeven binnen bij een balie, brief werd open gemaakt en kreeg een dag stempeling, inhoud werd wel gecontroleerd want er waren ook mensen die een blanco velletje inleverden als zijnde officiële brief, degene die de brief afgaf kreeg een reçu mee als bewijs van afgifte...persoonlijk afgeven dus, werkte uitstekend.

BerLow1258
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:04

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door BerLow1258 »

Wanneer ik alle op en aanmerkingen lees, zie ik steeds meer het voordeel van het versturen per e-mail. Daar heb je zelfs de mogelijkheid om aan te klikken dat je een bericht krijgt dat je mail is ontvangen en gelezen. Dan heeft post.nl maar steeds minder brieven. Scheelt ook in aanteken kosten. Je bent ook niet afhankelijk van derden.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

BerLow1258 schreef:
17 nov 2022 11:41
Wanneer ik alle op en aanmerkingen lees, zie ik steeds meer het voordeel van het versturen per e-mail. Daar heb je zelfs de mogelijkheid om aan te klikken dat je een bericht krijgt dat je mail is ontvangen en gelezen.
Best of both worlds: aangetekend mailen.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door PGros »

BerLow1258 schreef:
17 nov 2022 11:41
dat je een bericht krijgt dat je mail is ontvangen en gelezen.
Een leesbevestiging werkt heel vaak niet.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er werkelijk honderdduizend aangetekende brieven naar de belastingdienst zijn verstuurd, duurt de verwerking daarvan wel eventjes.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door Senso »

Ik heb jarenlang dagelijks pakjes en briefpakjes aangetekend verstuurd. Zo kon ik in ieder geval wel zien of ze aangekomen of nog onderweg waren, maar zonder enige illusie wat betreft verzekering en schadevergoeding. Je kan telefoneren of schrijven wat je wilt, ze houden je net zo lang aan het lijntje en laten je als een circushondje door hoepels springen totdat je het opgeeft of het aantal uren dat je kwijt bent de waarde van de zending ver overschrijdt. :(
Ik denk met weemoed terug aan de PTT, waar verantwoordelijkheid en service nog onderdeel van de filosofie waren.

lven
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2022 10:43

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door lven »

Dank allemaal, maar ik hoor geen oplossingen voor mijn probleem. PostNL kan NIET aangeven waar mijn brief gebleven is en Gemeente Amsterdam weet ook van niks. Het aangetekend versturen is juist bedoeld om bewijs te krijgen dat het bezorgd is. Daarvoor betaal je fors! Als dat NIET gegeven kan worden en ook niet aangegeven kan worden waar de brief gebleven is, dan blijft PostNL in gebreke. PostNL heeft wel onder track&trace van deze aangetekende brief staan dat ze die ontvangen hebben op 24 oktober en die zou bezorgd worden op 25 oktober. Dat is NIET gebeurd en de brief is kwijt. Ondanks veelvuldig contact opnemen met PostNL, krijg ik steeds opnieuw te horen dat ik moet wachten! Dat is bizar, wachten op wat?? De brief had er in de week van 24 oktober moeten zijn en nu is het al bijna een maand later! Ik krijg ook GEEN ENKEL antwoord van PostNL op mijn vraag om mijn geld terug te krijgen. De Klantenservice van PostNL kan dat antwoord ook niet geven èn kan zelf KAN GEEN direct contact opnemen met het BackofficePostNL (die hiervoor verantwoordelijk is) om hier navraag over te doen. Dit klopt dus echt niet!!
Laatst gewijzigd door lven op 19 nov 2022 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

lven
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2022 10:43

Re: Aangetekende brief kwijt bij POSTNL

Ongelezen bericht door lven »

Senso schreef:
17 nov 2022 20:26
Ik heb jarenlang dagelijks pakjes en briefpakjes aangetekend verstuurd. Zo kon ik in ieder geval wel zien of ze aangekomen of nog onderweg waren, maar zonder enige illusie wat betreft verzekering en schadevergoeding. Je kan telefoneren of schrijven wat je wilt, ze houden je net zo lang aan het lijntje en laten je als een circushondje door hoepels springen totdat je het opgeeft of het aantal uren dat je kwijt bent de waarde van de zending ver overschrijdt. :(
Ik denk met weemoed terug aan de PTT, waar verantwoordelijkheid en service nog onderdeel van de filosofie waren.
@Senso: dat is echt diep droevig dat het er zo ernstig aan toe bij PostNL en zo weinig verantwoordelijkheid wordt genomen of zelfs maar wordt gevoeld dat goed bezorgen en helder communiceren met klanten hun core-business is zowel voor bedrijven als particulieren..

Plaats reactie