Absurde datakosten KPN in het buitenland

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
StevieNL81

Re: Absurde datakosten KPN in het buitenland

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Had hetzelfde met de telegraaf krant die zichzelf ging downloaden. Werd netjes afgebroken op 90%, kreeg SMS en kon niet verder zonder JA te sturen. Was dure krant, maar ze blocken realtime, smsen realtime en breken gewoon download af als tegoed op is.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Kpn geeft aan op haar website dat, als je geen buitenland bundel hebt en dus je bescherming uitstaat, na € 60.50 je internet automatisch stopt. Ik zit heel veel buiten de EU, mijn internet stopt ook daadwerkelijk, vaak voor ik de 80% en 100% smsjes gehad heb. Ook als ik midden in een download zit. Als ts niet zelf deze bescherming heeft bescherming heeft uitgezet is kpn dus gewoon fout. Ik zou contact opnemen met het juridisch loket of rechtsbijstandsverzekering

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS is te onvolledig in zijn verhaal om een zinnige conclusie te trekken. Hij geeft niet aan of er sprake was van een limiet, en zo ja, of die ingesteld was. Ook is de gegeven verklaring voor de enorme hoeveelheid data onjuist: dat ene document verklaart nooit de berg data. TS heeft dus ergens anders data mee verbruikt. En de reden waarom er een deel gecrediteerd wordt, is evenmin duidelijk.

energielogger

Ongelezen bericht door energielogger »

witte angora schreef:
15 jun 2022 08:13
Naja, ik vraag me af:
- waarom heb je dat Covid-19 formulier niet van huis af meegenomen?
Vergeten denk ik zo (wat toch menselijk is) u vergeet toch ook wel eens iets?
Maar waarom vraagt u dit?
witte angora schreef:
15 jun 2022 08:13
Ik neem toch aan dat gesprekken tussen Nederland en Curacao toch ook geen uur vertraging hebben.
Dit is toch helemaal niet relevant, wat is uw doelstelling met deze vraag?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Annobo schreef:
13 jun 2022 12:00
Ben naar Curaçao op vakantie geweest.
En werd onaangenaam verrast door een factuur van KPN.
Blijkt dat ik op de vlucht haven in Curaçao in 1 uur tijd!!!!!! 3200 mb verbruikt heb.
Mijn vraag is waarom heb je geen gebruik gemaakt van de Wifi verbinding op het vliegveld. Toen ik daar was was dat er gewoon en volgens mij nu ook nog.

miekeens

Ongelezen bericht door miekeens »

Als je vanuit Europa weer naar buiten Europa reist dan is mij door KPN verteld dat het datalimiet dan weer aan staat (ook al is het bij een eerdere reis uitgezet). Dat valt dan maar te hopen! Want niemand bij KPN kan me vertellen of en hoe deze 'dienst' uit te zetten is terwijl je nog in het buitenland zit. Sterker nog, ze kunnen niet vertellen of de dienst op dat moment (van de reis) nog aan staat of niet.

De verwarring die wij daarover hadden ontstond toen wij na 30 uur een sms ontvingen dat er sprake was van een hoog dataverbruik die meteen gevolgd werd door een sms met de opmerking dat op ons verzoek de netwerkinstellingen aangepast hadden. we hadden 30 uur eerder 'ja' ge-smst naar 1330 en direct ontvangen dat binnen 24 uur het verzoek ingewilligd zou zijn. dus wij wisten niet of de dienst nu uit of aangezet was.
Niemand kon/kan het zeggen bij KPN.

Opmerkingen/tips van de 3 medewerkers waren bij ons in de loop van de tijd:
- je telefoon uitzetten (dan weet je zeker dat je geen kosten meer maakt)
- je sim kaart eruit halen, dan weet je zeker dat je geen kosten maakt
- deze dienst valt niet uit te zetten
Sorry, maar ik weet het niet meer!

Als de klant voorgehouden wordt dat die communicatie (tussen buitenlandse provider en kpn) tijd nodig heeft dan is dat dus niet het geval (zoals ivo hiervoor ook al stelt). het zal KPN naar alle waarschijnlijkheid jeuken wat je in het buitenland verbruikt als ze daar (mijn ervaring) 30 uur mee wachten). mijn conclusie is dat ze dan dus niet investeren in de dienst om klanten eerder op de hoogte te brengen.
STERKER NOG, ze laten het na om in het sms-je waarin ze de dienst (sms ja naar 1330) aanbieden te melden dat je bv 'ja 100' kunt sms-en om het maximum bedrag te begrenzen op €100,-.

misleiding: er staat bij de sms waarin de dienst om door 'ja' te sms-en naar 1330 op het desbetreffende netwerk zit staat dat je wel op moet letten als je in een vliegtuig of op zee zit. dan kunnen de kosten hoog oplopen.
op dat moment verwacht je niet dat je (voorzichtige schatting) €25,- kwijt bent voor het downloaden van een formulier (als je niet boven zee of in een vliegtuig zit)!!!

Een regelrechte fout in deze is trouwens ook:
Een dienst aanbieden waarvan (zoals hierboven al gezegd) niemand bij KPN je kan vertellen of en hoe deze uitgezet kan worden! en ook niet kan vertellen of de dienst uit staat (eigen ervaring). dan blijf je echt in gebreken.

Konden wij KPN maar zo afrekenen op hun fouten. het (forse) kennisgebrek bij de helpdesk en niet nagekomen terugbel beloftes!!!!
De problemen momenteel met KPN abonnementen in combinatie met een iPhone 11 (lees: geen internet beschikbaar sinds een bepaald update, problemen met bellen), die al maanden bekend zijn. KPN kan zich blijkbaar permitteren om zich in stilzwijgen te hullen. helpdesk krijgt opdracht om te zeggen dat daar 'een andere afdeling mee bezig is'. en daarmee is de zaak afgedaan.

Het staat in geen verhouding.

wat is de wereld hard (geworden) zeg! opmerkingen zoals waarom je het formulier niet van huis uit meegenomen hebt! (van achteren kijk je een koe in de kont)
Als je buiten Europa gaat heb je er doorgaans een flinke reis op zitten, je staat ergens (grote kans moe) met je bagage en moet dan ook alle sms-jes van KPN goed kunnen interpreteren (en weet hebben van het aantal mb's wat een mens verbruikt in welke omstandigheid).

Als je normaal gesproken nooit buiten Europa komt (en je het je na veel sparen een keer kan permitteren) en toevallig niet een verhaal hebt gehoord van iemand die dit probleem ook ervaren heeft dan is de kans echt reëel dat je nat gaat en besluit gebruik te maken van de dienst (waar KPN je heel attent op attendeert).

we hebben met zijn allen garantie op spullen die we kopen en sluiten verzekeringen af voor lagere aankoopbedragen (bv fiets) dan waar we hier over praten. en hier ben je door een aangeboden dienst (oh wat attent van kpn!) in een oogwenk duizenden euro's kwijt!

Nou ik heb erg met je te doen (al heb je daar financieel niets aan) en vind er wel wat van richting de KPN (geen idee hoe het bij andere providers gaat).
Ik wens je sterkte!

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

miekeens schreef:
20 nov 2022 14:21
we hadden 30 uur eerder 'ja' ge-smst naar 1330 en direct ontvangen dat binnen 24 uur het verzoek ingewilligd zou zijn.
al het andere in het elle lange verhaal doet er eigenlijk niet zoveel meer toe. Je hebt 'JA' ge-smst naar 1330 en daarmee de data bescherming uitgezet. KPN heeft dan dus precies gedaan wat er gevraagd is, maar het is toch hun schuld?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

A- als je niet snapt hoe iets werkt, kan je het beter niet gebruiken.
B- zet data roaming uit op je telefoon, en vertrouw niet op een provider.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U heeft zelf JA als SMS gestuurd. Hierbij bent u akkoord gegaan dat u kunt internetten tegen hogere kosten.

Binnen de EU gelden hetzelfde kosten als in Nederland. Echter, in de vliegtuig en op zee (ook tussen EU) gelden zeer hoge kosten.

Op zee en in de vliegtuig kunt u het beste vliegtuig stand gebruiken, buiten de EU is aan te raden om data verbruik uit te zetten. Steeds meer locaties bieden WiFi aan om toch even online te zijn.

U kunt terecht bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/. Echter, U bent akkoord gegaan en KPN heeft u gewaarschuwd, dus ik denk dat u gaat verliezen.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

NeoDutchio schreef:
13 jun 2022 21:15
Ivo.w schreef:
13 jun 2022 21:01
@Peter: natuurlijk kan de provider wel direct de boel afkappen zodra de limiet bereikt is.
Maar dan zal een provider real time inzicht moeten hebben. In Nederland kan dat, in Europa word dat al lastiger, maar buiten Europa zo goed als onmogelijk. Er zit een behoorlijk tijd tussen het internetten van de klant en het doorkrijgen bij de provider in Nederland.

Dat klopt niet. Ik krijg realtime data van servers uit Amerika. De afstand heeft daar bar weinig mee te maken. Een mail komt toch ook zo goed als direct aan. Het verbruik is technisch gezien heel goed realtime bij te houden.

miekeens schreef:
20 nov 2022 14:21
Het hele onzin verhaal.
Dit heb je alleen aan je zelf te danken gehad. Het is je eigen schuld dat je je niet verdiept hebt in de voorwaarden. Mijn vader van in 80 weet dit zelfs.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een losse opmerking. Dit topic is van juni 2022, dus inmiddels al ruim 5 maanden oud. TS heeft na het plaatsen van dit topic niets meer van zich laten horen en is na 13 juni ook niet meer ingelogd. De kans is dus zeer klein dat deze bijdragen nog gelezen worden door TS, laat staan dat er iets mee gedaan wordt.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Methusalah schreef:
21 nov 2022 13:32
NeoDutchio schreef:
13 jun 2022 21:15
Ivo.w schreef:
13 jun 2022 21:01
@Peter: natuurlijk kan de provider wel direct de boel afkappen zodra de limiet bereikt is.
Maar dan zal een provider real time inzicht moeten hebben. In Nederland kan dat, in Europa word dat al lastiger, maar buiten Europa zo goed als onmogelijk. Er zit een behoorlijk tijd tussen het internetten van de klant en het doorkrijgen bij de provider in Nederland.

Dat klopt niet. Ik krijg realtime data van servers uit Amerika. De afstand heeft daar bar weinig mee te maken. Een mail komt toch ook zo goed als direct aan. Het verbruik is technisch gezien heel goed realtime bij te houden.
Dan kan alleen als je provider een specifieke roamingovereenkomst heeft met de VPLMN provider. Standaard is dat periodiek TAP CDR files worden verstuurd. Hoe periodiek dat is hangt ook weer van de gemaakte afspraken af. Het VPLMN verwerkt gegevens van bezoekers van heel veel providers, die gegevens moeten uitgesplitst worden per provider voordat ze verstuurd kunnen worden. Als de internation roaming agreement voor een lage prijs moet worden gerealiseerd kan je je voorstellen dat er minder frequent files worden uitgewisseld.

Plaats reactie