| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na de energie wordt nu ook het water duurder
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Misschien de meter maar eens nakijken.. hoewel, misschien juist niet
Maar hebben hier altijd laag gezeten en niet onnodig water gebruikt, ook bij andere meters was het dus laag. Boven de 41 liter pp pd hebben we nooit gezeten.
Moneyman
vindt dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Eén liter water per persoon voor de handafwas.... Geen idee hoe ze dat doen... ik begin met voorspoelen, schoon water in de bak, en als het glaswerk en het servies gedaan is gaat er nog een keer schoon water in de bak...angel1978 schreef: ↑29 nov 2022 11:12Zo lees ik dat hier niet: https://www.waternet.nl/service-en-cont ... rverbruik/
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Dan verbruik je met de hand al meer dan een vaatwasser zou doen in totaal en die doet meerdere maaltijden in 1x. Hier draait de vaatwasser eens in de 2 dagen.witte angora schreef: ↑29 nov 2022 11:54Eén liter water per persoon voor de handafwas.... Geen idee hoe ze dat doen... ik begin met voorspoelen, schoon water in de bak, en als het glaswerk en het servies gedaan is gaat er nog een keer schoon water in de bak...angel1978 schreef: ↑29 nov 2022 11:12Zo lees ik dat hier niet: https://www.waternet.nl/service-en-cont ... rverbruik/![]()
Maar het verbruik wordt gerekend naar per persoon per dag.. Dus het is niet 1 liter water per handafwas en ook niet toegespitst op een éénpersoons huishouden.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 29 nov 2022 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Een deel asfalteren en circuits en dragstrips neerleggen. De boer doet het onderhoud en krijgt inkomsten uit gebruik. Bijvoorbeeld een entreeprijs van 5 euro en bijvoorbeeld opties voor wat te drinken en wat snacks.
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Haha niets aan doen, zou ik zeggen inderdaad
Ik zit gemiddeld op 75 liter p.p.p.d., da's toch bijna het dubbele van jou. En nee, ik heb geen jacuzzi meer
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Oei, 50 liter per dag haal ik al wel met de wc, en dan reken ik de afgewerkte koffie niet eens mee.
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Ik geloof dat een stortbak een inhoud heeftvvan ongeveer 7 liter. Hoe vaak ik doirspoel houd ik echt niet bij, maar 7 keer op een dag haal ik wel, schat ik. Ik bedenk me nu dat ik daarvan dan 6 keer de kleine knop gebruik. Die spoelt dan een paar liter minder en dan is die 50 liter te hoog gegrepen. Tenzij ik vaker ga natuurlijk. Meer onderzoek is nodig!
Moneyman
, Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Het wordt wel een knieperig gedoe met het duurder worden van gal, licht en nou ook nog water.
Gelukkig heb ik geen meters, dus kan er ook niet op kijken.
Gelukkig heb ik geen meters, dus kan er ook niet op kijken.
-
J. Deltoer
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Kleine boodschap in de tuin doen is nog voordeliger
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Maar als we de inflatie willen stoppen zullen kostenstijgingen moeten stoppen. En voor veel bedrijven zijn de loonkosten met voorsprong de grootste kostenpost. Bij jouw werk bestaan de kosten waarschijnlijk voor bijna 100% uit loonkosten.Moneyman schreef: ↑29 nov 2022 09:42Feitelijk is het precies andersom: de lonen stijgen omdat alles duurder is. Maar da's voer voor een ander topicwitte angora schreef: ↑29 nov 2022 09:37De lonen stijgen, en ineens wordt alles nog duurder dan het al was.![]()
-
J. Deltoer
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Nou ja, werk.. arme zielige mensen de laatste centjes aftroggelen.
Tollenaar...
Tollenaar...
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Ik weet ook niet precies hoeveel inhoud de stortbak heeft. Ik weet wel dat sinds ik een huispomp heb geïnstalleerd en de toiletten spoel met regenwater en ook de wasmachine op regenwater wast, er zo'n 80 kuub drinkwater per jaar bespaard wordt.Erthanax schreef: ↑29 nov 2022 14:16Ik geloof dat een stortbak een inhoud heeftvvan ongeveer 7 liter. Hoe vaak ik doirspoel houd ik echt niet bij, maar 7 keer op een dag haal ik wel, schat ik. Ik bedenk me nu dat ik daarvan dan 6 keer de kleine knop gebruik. Die spoelt dan een paar liter minder en dan is die 50 liter te hoog gegrepen. Tenzij ik vaker ga natuurlijk. Meer onderzoek is nodig!
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Gelukkig wordt de benzine weer goedkoper. Daarbij heb ik gisteren een lek (gebroken slangklem) in de luchtinlaat van de auto weten te vinden en repareren, waardoor deze nu het juiste mengsel kan gebruiken. Daardoor rijdt ie minder rijk en een stuk zuiniger, maar met evenveel vermogen.
Dat ik daar niet eerder aan had gedacht...
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Die grotere zwembaden zijn steeds vaker voorzien van een filterpomp en chloor-blokjes om het water langdurig te kunnen gebruiken. In kleinere zwembadjes moet je telkens water verversen. Onze hond heeft badje (ook nodig, boven 25 graden kan hij al gemakkelijk overhit raken met zijn dikke vacht) en dat wordt na een paar dagen al groen.Lowieze schreef: ↑29 nov 2022 09:19Ik vind die (steeds grotere) zwembaden in de tuinen eerlijk gezegd nogal een ergernis, als ik zie hoeveel kraanwater daar in gaat.
Ook mensen die, als de zon een week achter elkaar schijnt, gelijk ‘s avonds de sproeier aanzetten in de tuin kunnen niet op mijn sympathie rekenen. Is vaak helemaal niet nodig. Gras herstelt vanzelf weer als het natter weer wordt. En planten die dood gaan, tja er zijn er genoeg die wat droogte kunnen verdragen.
Dan legen en verversen we het water. Het 'vuile' water zonder chemicaliën geven we dan aan de planten wanneer we het water uit het honden zwembad verversen.
Op jaarbasis gebruiken wij voor 2 personen + grote hond 46 kuub. Daarmee gebruiken we 63 liter water per persoon per dag, de toiletbezoekjes op werk of op bezoek en het douchen tijdens onze vakantie uitgezonderd
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
"Meer naar het westen!" zei die. (Ik ken mijn klassiekers
In mijn eentje verbruik ik een kleine 50 kuub per jaar. In de tuin valt inderdaad wel wat te besparen, als ik dat zou willen. Omdat mijn vrouw er altijd voor zorgde dat de tuin er prachtig bij lag, is er mij wel wat aan gelegen dat zo te houden. In voorjaar en zomer gaat er een aantal kubieke meters op. Natuurlijk wel met verstand, dus eenmaal per week en minimaal 10 mm/m² ofwel 10 liter/m². Met een regenton van 200 liter kom je dan ook niet ver, en al helemaal niet als er een paar weken geen neerslag valt.
Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
-
Geip Suusje
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Wat ik dan weer erg (hypocriet) vind: U heeft een hemelwateraftap beschikbaar, maar maakt daar geen gebruik van om een emmertje water daaruit te gebruiken om het toilet door te spoelen???Morganlefay schreef: ↑29 nov 2022 09:10Water is bij mij het enige waar ik niet om maal wat betreft de kosten. Wij zouden ons met zn allen moeten schamen dat wij onze toiletten met drinkwater doorspoelen.
Heb dit jaren geleden als eens tegen mijn verhuurder gezegd dat ik graag grijs water wil voor mijn toilet en een betere waterafvoer van mijn dakgoot. Er wordt oa naar mijn voorhoofd gewezen. Was nergens voor nodig.
Voor mijn schuur dak heb ik zelf al een hemelwater aftap.
Overigens bespaart u dan wel op drinkwater, maar niet op de waterzuiveringskosten. Die zijn gekoppeld aan de watermeter: wat er schoon in gaat = wat er vuil uit gaat. Toegegeven: U betaalt wel minder maar de zuivering mot wel gedaan worden en wordt dus betaald door mensen die wel hun vuilwater via de watermeter laten registreren.
Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder
Wonderlijke redenering. Omdat ik een regenton heb, mag ik mijn toilet niet meer gewoon doorspoelen...? Jouw definitie van "hypocriet" vind ik eh... raar.Geip Suusje schreef: ↑30 nov 2022 01:09Wat ik dan weer erg (hypocriet) vind: U heeft een hemelwateraftap beschikbaar, maar maakt daar geen gebruik van om een emmertje water daaruit te gebruiken om het toilet door te spoelen???
Da's dan heel jammer voor degenen die niet besparen op hun watergebruikGeip Suusje schreef: ↑30 nov 2022 01:09Overigens bespaart u dan wel op drinkwater, maar niet op de waterzuiveringskosten. Die zijn gekoppeld aan de watermeter: wat er schoon in gaat = wat er vuil uit gaat. Toegegeven: U betaalt wel minder maar de zuivering mot wel gedaan worden en wordt dus betaald door mensen die wel hun vuilwater via de watermeter laten registreren.
PGros
vindt dit leuk
