Even een week offline geweest.
fonsflons schreef: ↑25 nov 2022 13:45
Ik had deze even gemist, en wil hier uit eigen belang niet teveel over kwijt. Maar een probleem op de vloer los je niet op met jouw voorstellen. Dan bescherm je namelijk de mensen die geen deel uit maken van dit probleem en laat je de mensen die wel deel uit maken van het probleem links liggen.
De enige goede effectieve manier om dit aan te pakken is wat er gebeurd is, de knuppel in het hoenderhok gooien.
Mijn voorstellen - groot woord voor wat losse gedachten - gaan meer over de inrichting van een organisatie, waardoor de kans op dit soort problemen vanzelf al een stuk kleiner is. Dat punt wordt wel meegenomen in het npo-onderzoek, helaas niet het punt van de onderfinanciering en dat is net zo belangrijk.
fonsflons schreef: ↑25 nov 2022 14:40
Ik ga het uiteraard volledig laten beheren. Het grootste gedeelte gaat naar zeer defensief (met als doel de waarde te behouden ipv door inflatie minder te worden) en een kleiner deel voor de gein naar zeer offensief (wie niet waagt wie niet wint.)
En dan denk ik: daar gaat je rendement. Het is jouw geld, waarom zou je dat uit handen geven? Gewoon zelf doen en niet direct in de stress schieten als de koersen tegenvallen. Selecteer je fondsen op basis van je interesses, het betaalde dividend, de koers/winstverhouding en zie het als 'geld in parkeerstand'. Pas over vijf jaar weer naar kijken.
Bij ons staat momenteel de stand op rood, aankoopwaarde is hoger dan actuele waarde. Niets aan de hand, want
- eerder dit jaar het een en ander bijgekocht en de markt is erg volatiel, de waarde momenteel eerder speculatief dan vast.
- het ontvangen dividend is alleen al dit jaar veel hoger dan de koersschommelingen.
- historisch gezien is het rendement een paar honderd procent, terwijl het vergelijkingspakket van de bank (beheerd beleggen) niet verder komt dan een procent of tien.
moederslink schreef: ↑29 nov 2022 11:54
Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.
Toch aardig wat Sinterklazen gezien de laatste tijd. Maar ... in absolute aantallen zijn er minder kinderen dan vroegãh en is Kersmis commercieel interessanter geworden, omdat dat voor alle leeftijden is.
Hoe dan ook, Sinterklaas is hier gevierd en hoe, niet door man en mij, wel door de next generation. Samenvatting, geleend van TikTok: 'Sinterklaas, wat heeft u een mooie staf' 'Dat zei je moeder gisteren ook'. Dat niveau
fonsflons schreef: ↑30 nov 2022 14:54
Even een klein prive vraagje over wat redelijk is. [...] De ruimhartige compensatie die ze ons aanbieden is 100 euro.
Ik zie dat het 250 is geworden. Als dat ongeveer tien procent is, is het oké.
*
EenVandaag had vorige week iets opvallends:
Van links tot rechts zorgen over asielinstroom, driekwart roept om maximum aantal. Ik herken dit niet in het feitelijk gedrag en vermoed iets heel anders: Momenteel is het land verdeeld in 10% leeft en 90% overleeft - mensen kunnen dit er nu niet bij hebben, zijn al druk genoeg met hun eigen zorgen.