Hi
Ja, energie het gesprek van de dag. Sommigen hebben een vaste looptijd met vaste tarieven, anderen onbepaalde looptijd en variabelen tarieven.
Maar hoe zit het met contracten met een vaste looptijd van een jaar, maar wel elke maand variabele tarieven. Ik heb daar nog nooit anderen over gehoord, maar ik heb het nu wel. Dus wel elke maand andere tarieven maar niet de mogelijkheid om op te zeggen/ over te stappen. Mag dat überhaupt?
Ik vond het lastig om er zelf iets over te vinden.
Vaste looptijd met variabele tarieven
Re: Vaste looptijd met variabele tarieven
Bij welke leverancier zit u nu dan en hoe heet dat product?
De naam van uw product zou op uw contract moeten staan.
Deze leverancier lijkt zich zowel op zakelijke klanten als consumenten te richten.
Afhankelijk van wat voor klant u bent (zakelijk of particulier) en of u een vast, variabel of modelcontract hebt zult u een goed antwoord kunnen krijgen.
Maar als consument kunt u altijd opzeggen met inachtname van maximaal 1 maand opzegtermijn. In het slechtste geval betaald u dan wel een opzegvergoeding.
Deze leverancier lijkt zich zowel op zakelijke klanten als consumenten te richten.
Afhankelijk van wat voor klant u bent (zakelijk of particulier) en of u een vast, variabel of modelcontract hebt zult u een goed antwoord kunnen krijgen.
Maar als consument kunt u altijd opzeggen met inachtname van maximaal 1 maand opzegtermijn. In het slechtste geval betaald u dan wel een opzegvergoeding.
Een consument kan altijd onder contract uit, maar wel met boete:
https://www.consumentenbond.nl/energie- ... beeindigen
In het huidige prijsklimaat zijn die boetes niet zo onoverkomelijk meer
https://www.consumentenbond.nl/energie- ... beeindigen
In het huidige prijsklimaat zijn die boetes niet zo onoverkomelijk meer
Ben klant als particulier. Ik ga morgen op het contract kijken, ik weet alleen dat die nu nog loopt tot en met 31dec met maandelijks andere prijzenHommer schreef: ↑04 jan 2023 22:06De naam van uw product zou op uw contract moeten staan.