Tandarts Begroting 250 Euro

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6673
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Lowieze »

Offertes vragen bij diverse tandartsen :D
En daar hoef je niet voor te betalen? Een tandarts geeft toch geen offerte zonder in je mond te kijken en tijd kost geld…..

xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door xflorisx »

sjohie schreef:
12 jan 2023 09:52
xflorisx schreef:
12 jan 2023 09:35
Als ik er zo over nadenk over de kroon die ik enkele maanden geleden aangemeten kreeg. Toen heb ik ook geen prijsopgave gekregen, terwijl het mijn eerste kroon was. Rekening viel mij trouwens mee. Het enige wat hij zei was dat iets over de redelijkheid van het bedrag. Niet om als tandarts rijk te worden.
Ik heb er niet over geklaagd of vragen gesteld.Het was net in de maand dat echtgenote een veel hogere rekening voor brugwerk kreeg.
Je weet toch dat dergelijke zaken duur zijn.
Voor een kroon zou ik de volgende keer gewoon offertes opvragen bij diverse tandartsen. Doe ik ook met andere grote uitgaven. Ben benieuwd wat ze dan antwoorden, ik heb het idee dat ze niet echt scheutig zijn met offertes en regels echt goed volgen.
Ik schreef al dat de rekening meeviel. De rekening was ook perfect gespecificeerd met techniekkosten etc. Ik denk niet eens aan een andere tandarts. Ik woon in een streek waar je blij moet zijn dat er een goede tandarts is.

criticus2
Berichten: 1108
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door criticus2 »

Onkruid71 schreef:
12 jan 2023 00:43
Moneyman schreef:
11 jan 2023 23:16
StevieNL81 schreef:
11 jan 2023 18:25
Ik snap TS wel. Er zijn genoeg redenen waarom je dit van te voren wil weten (zelf krap zitten, schuldbeheer waardoor je niet zelf over uitgaven mag beslissen etc.) Iemand kan zelfs beslissen de behandeling een maand uit te stellen ivm kosten en die kans was er nu niet. Er zijn ook genoeg verhalen van mensen voor wie die paar euro per maand momenteel het verschil kunnen maken.
Alleen is dat totaal niet aan de hand. Het interesseerde TS vooraf helemaal niets, pas achteraf begint hij te klagen.
Anderzijds mag je van een professional wel verwachten dat hij de kosten meld die er aan kunnen komen voor dat er iets ondernomen wordt lijkt me.
enerzijds wel, aan de andere kant begrijp ik de tandarts ook wel wanneer er gelijk een lange afspraak gepland wordt op initiatief patient en die patient gelijk meldt dat het om 3 vullingen gaat.
En verder kennen we dossier van deze patient niet, wellicht zijn er vaker afspraken op deze manier gemaakt zonder gedoe eromheen, of zijn er redenen dat de tandarts ervan uit ging dat patient zelf kon inschatten wat de kosten ongeveer zouden zijn. bv omdat er recenter vergelijkbaar werk gedaan is. Of een vergelijkbare klus qua geplande behandeltijd. waarvan kosten bekend zijn. of of of.. we horen hier nu 1 kant.

criticus2
Berichten: 1108
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door criticus2 »

Morganlefay schreef:
12 jan 2023 09:54
Goh je zal maar gillende kiespijn een offerte vragen voor een wortelkanaalbehandeling en zien dat die best wel aan de maat is.
die moet de tandarts geven, zoiets zit zomaar bij de 400,- . en wellicht noodzaak dat er ook nog een kroon achteraan moet, en patient moet d afweging kunnen maken of hij hem er dan wellicht liever uit wil laten trekken. Hier moet wel even over gepraat worden, voor en tegens afwegen , en kosten alternatieven bespreken. hangt dan ook weer kosten aan voor dat plan. Is toch wel iets anders dan het repareren van 3 lekke banden zeg maar .

Duc
Berichten: 111
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Duc »

BreejKC schreef:
11 jan 2023 14:46
Met Infomedics is heel goed een betalingsregeling af te spreken. Dan betaald u de € 290,00 in een aantal afgesproken termijnen. Dat verzacht uw pijn misschien enigszins.
Denk er wel aan dat je dan extra administratie kosten gaat betalen, wordt de rekening nog hoger……..

Lady1234
Berichten: 27282
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Duc schreef:
13 jan 2023 16:31
BreejKC schreef:
11 jan 2023 14:46
Met Infomedics is heel goed een betalingsregeling af te spreken. Dan betaald u de € 290,00 in een aantal afgesproken termijnen. Dat verzacht uw pijn misschien enigszins.
Denk er wel aan dat je dan extra administratie kosten gaat betalen, wordt de rekening nog hoger……..
Dat is afgeschaft.

Plaats reactie