Ik heb onlangs bij een webshop een artikel gekocht en afgerekend met Ideal. Helaas beviel het artikel mij niet, en ik heb het retour gezonden. De terugbetaling bleef uit, en daarom stuurde ik een mail om te vragen wanneer ik het geld kon verwachten. De reactie (ook per mail) die ik kreeg was:
"Onze excuses dat je het aankoopbedrag nog niet teruggestort hebt gekregen. Deel ons a.u.b. schriftelijk of telefonisch jouw bankgegevens (IBAN/BIC) mee, zodat wij het tegoed zo snel mogelijk op jouw bankrekening kunnen overmaken. In verband met de gegevens bescherming van onze klanten mogen wij geen bankgegevens opslaan in ons systeem, daarom moeten we die telkens opnieuw opvragen."
Ik heb dit nooit eerder gehoord. Is dit een normale gang van zaken?
Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling
Als je je geld terug wilt, is het inderdaad normaal om je rekeningnummer door te geven. Opslaan mag niet, en terugzoeken is teveel werk denk ik.
Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling
Hoe wilt de webwinkel zonder rekeningnummer geld storten?
Ik begrijp dat u heel voorzichtig bent in deze tijd dat er veel opgelicht wordt. Met uw tenaamstelling en uw rekeningnummer (inclusief
IBAN nummer) is alleen mogelijk om geld naar u te storten.
Indien men meer informatie dan bovenstaande probeert te achterhalen dan zijn het wel oplichters.
Ik begrijp dat u heel voorzichtig bent in deze tijd dat er veel opgelicht wordt. Met uw tenaamstelling en uw rekeningnummer (inclusief
IBAN nummer) is alleen mogelijk om geld naar u te storten.
Indien men meer informatie dan bovenstaande probeert te achterhalen dan zijn het wel oplichters.