Betonrot schreef: ↑21 jan 2023 22:13
Beste Moneyman en Erthanax,
Ik begrijp best dat het ook voor u erg teleurstellend is dat ik en een aantal andere forumleden niet zitten te wachten op uw ongevraagde commentaren en zeker niet willen discussiëren om het dicussiëren. Dat heeft iemand anders u onlangs ook al proberen duidelijk te maken.
Ik ben in het geheel niet teleurgesteld dat iemand niet op mijn advies of dat van welk forumlid dan ook zit te wachten. Wat iemand doet met welk advies dan ook, moet hij zelf weten. Ik vind het, in algemene zin, wel onverstandig een goed advies in de wind te slaan.
Uw streven op zich is erg nobel om anderen te willen helpen maar ik heb er op deze wijze geen enkele behoefte aan. Blijkbaar komt dit niet in u op.
Aangezien u zelf de moeite hebt genomen een reactie te plaatsen in een topic, is dat inderdaad niet bij mij opgekomen.
Daarom stel ik ook aan u de vraag: wat zijn precies uw klachten over uw Ardanta-polis?. Wat beweegt u bij deze Ardanta-topic?.
Ik heb geen problemen met mijn Ardanta polissen, die ik, zoals u inmiddels weet, twee jaar geleden premievrij heb gemaakt.
Door mijn ervaring daarmee in dit topic te delen, hoop ik andere Ardanta-klanten te helpen, door ze te wijzen op deze mogelijkheid. Zo houden ze een zekere dekking, zonder premiebetaling.
Als u nu eens goed leest wat mijn problemen zijn met mijn Ardanta/ASR-polis dan begrijpt u ten minste wat mijn werkelijke vragen zijn op dit forum namelijk:
1) Wat beweegt Ardanta/ASR in hemelsnaam om tot deze extreme premieverhogingen(zie vele voorbeelden van verdubbelingen en meer) te komen?. Wat zijn de werkelijke problemen met deze producten, kan dit in kaart gebracht worden?
Deze vraag moet u eigenlijk aan Ardanta stellen, maar het antwoord ligt voir de hand: de rentabiliteit van de onderneming.
Waarom zouden er een andere reden -- of zelfs "werkelijke problemen"! -- moeten zijn? En wat moet er precies in kaart gebracht worden? Ardanta zal haar actuariële berekeningen vast niet openbaar maken.
2) Wat is er aan de hand bij Ardanta/ASR, hoe groot is de nood om dit te doen?. moeten we vrezen voor het voortbestaan van Ardanta?.
Als ik het laatste jaarverslag lees van ASR Nederland NV, is er niets bijzonders aan de hand, is er geen sprake van dat de nood hoog is en hoeven "we" niet te vrezen voor het voirtbestaan van de onderneming.
3)Waarom zijn er zoveel mensen ontevreden over de verklaringen hiervoor van Ardanta/ASR?, alle klachten op het internet zijn toch niet te missen?.
Mensen zijn ontevreden omdat ze (veel) meer moeten betalen en het antwoord (alles wordt duurder) niet willen geloven.
4)Welke consumentenorganisatie is bereid om namens al deze mensen de discussie aan te gaan met Ardanta/ASR?, want individueel maken deze mensen toch geen vuist tegen deze grote organisatie.
Daarop kan geen van de forumleden een antwoord geven. U zult dit aan die consumentenorganisaties moeten vragen.
Dus bespaar me s.v.p. uw oneliners en vervelende opmerkingen op vragen die ik niet gesteld heb en stop met uw standaardriedeltje met vragen en opmerkingen om uw dominantie te laten gelden op dit forum.
Als u gewoon luistert naar de vragen van mensen en hier serieus op antwoord dan kunnen we misschien met elkaar in gesprek gaan en verbinden. Ik ben echter bang dat veel reacties op dit forum helemaal niet komen van mensen die willen verbinden omdat ze zelf helemaal geen belang bij deze topic hebben, niet anders dan dat ze gewoon aanwezig willen zijn. Zeg maar discussiëren om het discussiëren. Dit laatste heeft iemand anders u recentelijk ook al duidelijk proberen te maken want dit werkt uitsluitend polariserend.
Tot slot, ik zit op dit forum om in contact te komen met mede Ardanta-slachtoffers, daar wil ik mijn problemen mee delen maar niet met de groep zogenaamde bereidwillige adviseurs die zelf helemaal geen Ardanta-probleem (meer) hebben. Zo sta ik er in, maar voel u vooral vrij om u te richten tot hen die wel behoefte hebben aan discussies met u. Afsluitend herhaal ik mijn eerdere vraag aan u: wat zijn precies uw eigen klachten over uw Ardanta-polis?
Op die laatste vraag heeft u al tweemaal antwoord van mij gekregen. Uit wellevendheid zal ik op uw overige opmerkingen niet reageren.