- je de vordering bij gebrek aan wetenschap betwist;
- dat je je beroept op verjaring;
- dat je de onderliggende bewijsstukken van de vordering wilt ontvangen;
- dat je de bewijsstukken van de stuiting van de verjaring wilt ontvangen;
- dat je afgezien van het bovenstaande niets meer van hen wilt horen.
Succes!
Dit is de essentie. Discussie over andere postings is redelijk zinloos.
Topicstarter geeft aan het advies van Moneyman ter harte te nemen en informeert ons hopelijk over de voortgang.
Heb hetzelfde gehad, heel vreemd was met de hardheidsclausule bezig in november hoorde ik de uitslag. Maar het vreemde was dat intrum mij dus weer een mail stuurde over het zelfde is hier nu niets tegen de doen???
Ik heb een E-mail ontvangen met de volgende informatie:
U heeft nog een openstaande rekening van Intrum Nederland B.V. inzake Ben Nederland. We hebben u hierover eerder aangeschreven, maar de rekening is helaas nog niet betaald. Onderaan deze e-mail vindt u hiervan een specificatie.
Wat moet u nu doen?
Wij vragen u voor 04-02-2023 de hele rekening te betalen.
Is het voor u moeilijk om het totaalbedrag in één keer te betalen? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betaling in termijnen, of een deel nu en een deel later.
Wij berekenen elke maand rente over de rekening. Door snel contact met ons op te nemen, voorkomt u dat deze rente oploopt.
Hoe kunt u gemakkelijk betalen?
U kunt deze betaling overmaken door gebruik te maken van de iDeal-link in deze e-mail. U kunt ook zelf het bedrag overmaken op rekening [persoonsgegevens verwijderd door moderatie]. Gebruik alstublieft bovenstaand dossiernummer als omschrijving bij uw betaling.
Uw persoonlijke pagina
Wij hebben een persoonlijke pagina voor u gemaakt. Hier vindt u meer informatie over deze rekening. Uw inloggegevens staan verderop in deze e-mail.
Heeft u nog vragen? Aarzel niet met ons in contact te treden, wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Intrum
Omschrijving van de rekening
Hoofdsom € 1.239,14
Rente € 1.588,11
Incassokosten € 508,90
Reeds betaald - € 1.475,00
Totaal te betalen € 1.861,15
Ik heb niets ontvangen en dit zou gaan om een vordering uit 2001 en kreeg deze mail op 28/01/2023 ik ben dus opzoek naar advies/ antwoorden op mijn vragen...weet mij geen raad!
U heeft nog een openstaande rekening van Intrum Nederland B.V. inzake Ben Nederland. We hebben u hierover eerder aangeschreven, maar de rekening is helaas nog niet betaald. Onderaan deze e-mail vindt u hiervan een specificatie.
Wat moet u nu doen?
Wij vragen u voor 04-02-2023 de hele rekening te betalen.
Is het voor u moeilijk om het totaalbedrag in één keer te betalen? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betaling in termijnen, of een deel nu en een deel later.
Wij berekenen elke maand rente over de rekening. Door snel contact met ons op te nemen, voorkomt u dat deze rente oploopt.
Hoe kunt u gemakkelijk betalen?
U kunt deze betaling overmaken door gebruik te maken van de iDeal-link in deze e-mail. U kunt ook zelf het bedrag overmaken op rekening [persoonsgegevens verwijderd door moderatie]. Gebruik alstublieft bovenstaand dossiernummer als omschrijving bij uw betaling.
Uw persoonlijke pagina
Wij hebben een persoonlijke pagina voor u gemaakt. Hier vindt u meer informatie over deze rekening. Uw inloggegevens staan verderop in deze e-mail.
Heeft u nog vragen? Aarzel niet met ons in contact te treden, wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Intrum
Omschrijving van de rekening
Hoofdsom € 1.239,14
Rente € 1.588,11 Even serieus???
Incassokosten € 508,90 Niet normaal, mag dit?
Reeds betaald - € 1.475,00 dit bedrag is hoger dan heel die hoofdsom....???
Totaal te betalen € 1.861,15
Er zou ook een persoonlijke pagina zijn aangemaakt, ik heb de inloggegevens die in de E-mail vermeld staan, geprobeerd om in te loggen (maar heb via google de website van Intrum gezocht). En kon er niet mee inloggen omdat het dossiernummer in de mail niet zou kloppen ondanks dat ik het gekopieerd heb uit het mailtje. Heel apart!;
Ik heb contact opgenomen met Ben telefoonprovider en die hebben niets kunnen vinden.;
Ik heb het vermelde telefoonnummer gecontroleerd die in de E-mail vermeld staat via Google en die zou overeenkomen met Intrum.;
Ik heb het rekeningnummer ook gecontroleerd via Google en dat zou kloppen;
Ik heb Google gebruikt om op te zoeken wanneer er een vordering "verjaard" Dat kan 2 jaar, 5 jaar en 20 jaar, maar er is ook zoiets als stuiting en dat zou een vordering kunnen verlengen... mijn E-mail is er sprake vanaf het jaar "2001" en kreeg het mailtje op 28-01-2023 dat is 22 jaar na data en ik heb geen andere mailtjes/ aanmaningen of brieven ontvangen al die jaren, ik kan mij tevens niets heugen van een rekening of dergelijke van Ben telecomprovider.
Nu willen zij het hele bedrag betaald hebben voor 4-02-2023 en anders gaan zij juridische stappen ondernemen, deurwaarder en rechtbank.
- je de vordering bij gebrek aan wetenschap betwist;
- dat je je beroept op verjaring;
- dat je de onderliggende bewijsstukken van de vordering wilt ontvangen;
- dat je de bewijsstukken van de stuiting van de verjaring wilt ontvangen;
- dat je afgezien van het bovenstaande niets meer van hen wilt horen.
Nu willen zij het hele bedrag betaald hebben voor 4-02-2023 en anders gaan zij juridische stappen ondernemen, deurwaarder en rechtbank.
Wat kan ik het beste doen?
Naast het advies dat al gegeven is, klopt deze vordering? Naast het wettelijke is er ook nog het menselijke. Als u van geen openstaande post weet, dan kunt u natuurlijk gewoon reageren dat u van niets weet. Als u wel weet dat er ooit niet of te weinig betaald is, dan is betalen natuurlijk de netste keuze.
Sorry maar TS heeft 22 jaar niets vernomen van crediteur, dan zou je dus netjes moeten zijn en het betalen?
De vordering is gewoon door Intrum opgekocht. Dat ze lekker het heen en weer krijgen. Gewoon doen zoals Moneyman zegt. De kans dat u er dan ooit nog wat van hoort is erg klein.
Sorry maar TS heeft 22 jaar niets vernomen van crediteur, dan zou je dus netjes moeten zijn en het betalen?
Aan aannames hebben we niets en kunnen we niets mee. Ik geef enkel aan dat als de vordering juist is het menselijk is om te betalen. Voor het juridische mist een hoop informatie en kennis waardoor je daar nu geen uitspraken over kan doen.
Blijkbaar hecht Ben niet zo enorm aan de vordering dat Intrum het mag proberen.
Ik zie geen enkele menselijke reden om deze vordering te betalen. Ben weet nergens van en de kans dat er na 22 jaar nog een dossier is erg klein. Hoe kun je dan controleren dat de vordering wel terecht is.
Ik zie echt geen enkel argument waarom TS om menselijke redenen zou moeten betalen. Laat Intrum eerst maar met bewijzen komen dat de vordering wel terecht is.
Dat er 22 jaar niets vernomen is, is een feit, of u moet aannemen dat Dyane G liegt.
Dat Dyane G nooit iets gehoord heeft is slechts 1 deel. Wij weten niet wat de omstandigheden zijn. Is Dyane G verhuisd, is er ooit met een ander mailadres iets afgesloten/gekocht, heeft de schuldeider gestuit? Wij weten het niet. En dat zijn wel omstandigheden die nodig zijn voor het juridische aspect. Het heeft niets met liegen te maken, wel dat er meer informatie nodig is.
De enige manier waarop TS daar achter te komen is dat TS aan Intrum de vragen stelt/opmerkingen maakt die Moneyman aan het begon van dit topic schreef.
Ik durf er eerlijk gezegd wel om te wedden dat Intrum de vragen niet kan beantwoorden/bewijzen van de vordering etc. Leveren.
Ik heb in mijn werkzame leven bij een bedrijf gewerkt waar na een overname een hele rits openstaande vorderingen van een onderdeel een issue was. Hadden ze mij en een collega projectmatig op gezet om dat uit te zoeken en zonondig te corrigeren. Bleek dat het een grote puinbak was en dat zeker aan de helft van de vorderingen wel een hoop af te dingen viel. fout gefactureerd, aan de verkeerde gefactureerd, betalingen niet verwerkt, klachten van de klant niet uitgezocht, enz enz. Na een tijdje hieraan gewerkt te hebben zei een manager: we gaan hier geen tijd meer aan besteden, we verkopen het zo door aan een bedrijf en dan is er capaciteit vrij voor andere projecten.
Ergo: NOOIT betalen. Er zit zoveel rotzooi tussen die vorderingen, en ze zijn altijd verlopen want niet op tijd aangemaand.
2. Vraag ze om de vordering te onderbouwen met stukken. Vraag specifiek naar aanmaningen, en bewijs van ontvangst. Zijn de aanmaningen naar het juiste adres verzonden? Welke contractuele rente is afgesproken? Is dat correct berekend?