Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Op 27 november kocht ik een mooie stoel in de winkel van Goossens Wonen in Heerlen. De bedenktijd ging toen in. Afgelopen donderdag 26 januari werd de nieuwe stoel bezorgd. Hij was niet goedkoop namelijk € 2.155. Maar wat viel hij tegen. Er zitten deuken en plooien in hoewel hij rechtstreeks uit de fabriek komt aldus de medewerkster van de klantenservice. Ik wil de stoel retourneren en mijn geld terug ontvangen omdat de stoel niet deugt, niet lekker zit en veel te zwaar is. Ik krijg de hocker niet eens opgetild. Dat is niet iets wat je in de winkel doet. Maar de bedenktijd was ingegaan op het moment van koop en niet op het moment van ontvangst. De stoel wordt niet terug genomen en ik krijg mijn geld niet terug. Zo staat het in hun voorwaarden. Dan deugen m.i. die voorwaarden niet en is de service beneden maat. Wat kan ik hiertegen doen?
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Als ik snel even in de voorwaarden kijk zie ik het volgende
Maar misschien gelden er andere voorwaarden die niet (even snel) op de website te vinden zijn.Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Naar verwachting zal herroepingstermijn alleen gelden bij aankoop via internet.
Het gewicht van de stoel is geen reden tot klagen. Dat had je in de winkel kunnen vaststellen.
Blijft over de klachten over plooien en deuken en zitgedrag. Wat geen reden tot ontbinden is, maar eerst reparatie dan wel vervanging
Het gewicht van de stoel is geen reden tot klagen. Dat had je in de winkel kunnen vaststellen.
Blijft over de klachten over plooien en deuken en zitgedrag. Wat geen reden tot ontbinden is, maar eerst reparatie dan wel vervanging
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Op 27 november kocht ik een mooie stoel in de winkel van Goossens Wonen in Heerlen
Klantenservice
Retourneren winkelaankoop
Het is niet mogelijk om na levering je meubels te ruilen of te retourneren als alles is geleverd zoals afgesproken.
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12817
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Herroepingsrecht geldt alleen voor online aankopen. In een winkel is koop ook echt koop. Een verkoper mag coulant zijn, maar verplicht is dat niet.
U had in de winkel de stoel uitvoerig kunnen bekijken, dat moet u dus niet achteraf thuis doen.
Goossen heeft geen eigen voorraad, wat ze verkopen word per bestelling gemaakt door een fabrikant. Als iedereen zijn persoonlijke keuze zou mogen terugbrengen, wat zou Goossen daar mee moeten?
U kunt uiteraard wel reclameren over de deuken en plooien. Maar daarvoor zou u eerst de verkoper de kans moeten geven om dit op te lossen.
U had in de winkel de stoel uitvoerig kunnen bekijken, dat moet u dus niet achteraf thuis doen.
Goossen heeft geen eigen voorraad, wat ze verkopen word per bestelling gemaakt door een fabrikant. Als iedereen zijn persoonlijke keuze zou mogen terugbrengen, wat zou Goossen daar mee moeten?
U kunt uiteraard wel reclameren over de deuken en plooien. Maar daarvoor zou u eerst de verkoper de kans moeten geven om dit op te lossen.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Ik zal het wel weer niet snappen, maar als ik naar de winkel ga voor een andere eettafel om wat te noemen, til ik hem juist wel op. Zware meubels zie ik voor mezelf niet meer zitten, ben ook geen 18 meer, en ik had niet het idee dat ik er nog eens jonger op ga worden.
moederslink
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Meubels uitproberen is natuurlijk iets wat je alleen maar thuis kan doen.witte angora schreef: ↑01 feb 2023 11:02Ik zal het wel weer niet snappen, maar als ik naar de winkel ga voor een andere eettafel om wat te noemen, til ik hem juist wel op. Zware meubels zie ik voor mezelf niet meer zitten, ben ook geen 18 meer, en ik had niet het idee dat ik er nog eens jonger op ga worden.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Waarvoor ga je naar een stenen winkel als je het toch niet uitgebreid gaat uitproberen? Dan kan je net zo goed online bestellen en hopen dat het goed is. Je gaat m.i. juist naar een stenen winkel voor dat soort dingen.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Krijg hier een beetje het gevoel, ik heb iets gekocht, tijdens het wachten op levering, van gedachte veranderd of spijt gekregen en nu kijken of ik er nog onder uit kan
Antwoord nee dat kan niet.
Antwoord nee dat kan niet.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Wil je het niet, zet het op een verkoopsite. Helaas zal men niet veel bieden, is de ervaring...
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Op 27 november kocht ik een mooie stoel in de winkel van Goossens Wonen in Heerlen. quote van TS
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Een keer Goossens nooit meer Goossens. Ik kreeg ook een stoel thuis bezorgt die anders was als die ik in de winkel besteld had. Tja, het was een tegen een en dan trek je bij Goossens aan het kortste eind. Tip, ga nooit alleen daar zaken doen of beter blijf er helemaal weg.
Toets bij zoeken eens in: Klachten Goossens dan zie je een onafzienbaar aantal consumenten klachten, had ik ook eerder moeten doen.
Toets bij zoeken eens in: Klachten Goossens dan zie je een onafzienbaar aantal consumenten klachten, had ik ook eerder moeten doen.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Ik wordt pas wantrouwig als er over een bedrijf alleen maar goede recensies zijn .Jan Wijn schreef: ↑01 feb 2023 14:15Een keer Goossens nooit meer Goossens. Ik kreeg ook een stoel thuis bezorgt die anders was als die ik in de winkel besteld had. Tja, het was een tegen een en dan trek je bij Goossens aan het kortste eind. Tip, ga nooit alleen daar zaken doen of beter blijf er helemaal weg.
Toets bij zoeken eens in: Klachten Goossens dan zie je een onafzienbaar aantal consumenten klachten, had ik ook eerder moeten doen.
Een groot bedrijf als Goossens kan nooit iedereen tevreden stellen en alleen de echt ontevreden klanten schrijven een uitgebreid review.
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12817
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Over elk bedrijf zijn klachten te vinden, dat zegt niet veel. En als u inderdaad een andere stoel hebt ontvangen, dan is een foto van uw stoel en die uit de winkel voldoende om elke zaak te winnen. Er zal dus wel iets meer spelen .Jan Wijn schreef: ↑01 feb 2023 14:15Een keer Goossens nooit meer Goossens. Ik kreeg ook een stoel thuis bezorgt die anders was als die ik in de winkel besteld had. Tja, het was een tegen een en dan trek je bij Goossens aan het kortste eind. Tip, ga nooit alleen daar zaken doen of beter blijf er helemaal weg.
Toets bij zoeken eens in: Klachten Goossens dan zie je een onafzienbaar aantal consumenten klachten, had ik ook eerder moeten doen.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Wanneer je specifiek naar klachten gaat zoeken over een groot, landelijk opererend bedrijf wat tienduizenden klanten per jaar heeft, dan is het logisch dat u ook wel de nodige klachten zult vinden. Bij geen enkel bedrijf gaat immers alles goed.
Een bedrijf met een dergelijke omvang en hoeveelheid klanten waarover géén klachten te vinden zijn, dat zou pas zorgwekkend zijn. Want dan betaalt het bedrijf vermoedelijk véél geld aan websites waarop je klachten kunt plaatsen, om die klachten te laten verwijderen. Dan is het bedrijf dus 'bang' voor het eerlijke verhaal. En daar moet je wat mij betreft altijd grote vraagtekens bij zetten.
BL2
vindt dit leuk
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Ik sluit me aan bij de rest. Ik wens u, voor zover dat kan, veel plezier met de nieuwe stoel.
U heeft 4 poten om op te zitten, maar geen poot om op te staan.
U heeft 4 poten om op te zitten, maar geen poot om op te staan.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Wanneer je een stoel koopt van bijna € 2200 (!) in een stenen winkel , neem je toch uitgebreid de tijd om de stoel te bekijken, het zitcomfort te voelen en te kijken of ie tilbaar is ?SoBra schreef: ↑31 jan 2023 20:10Afgelopen donderdag 26 januari werd de nieuwe stoel bezorgd. Hij was niet goedkoop namelijk € 2.155. Maar wat viel hij tegen. Er zitten deuken en plooien in hoewel hij rechtstreeks uit de fabriek komt aldus de medewerkster van de klantenservice. Ik wil de stoel retourneren en mijn geld terug ontvangen omdat de stoel niet deugt, niet lekker zit en veel te zwaar is. Ik krijg de hocker niet eens opgetild. Dat is niet iets wat je in de winkel doet.
Deuken en plooien kunnen door het zitten , het gebruik, wél weer glad gestreken worden.
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Goossens is een grote meubelleverancier. Om het aantal klachten te kunnen interpreteren moet je eerst weten hoeveel klanten ze in totaal hebben. En verder: mensen die gewoon tevreden zijn schrijven niet gauw een review.Jan Wijn schreef: ↑01 feb 2023 14:15Een keer Goossens nooit meer Goossens. Ik kreeg ook een stoel thuis bezorgt die anders was als die ik in de winkel besteld had. Tja, het was een tegen een en dan trek je bij Goossens aan het kortste eind. Tip, ga nooit alleen daar zaken doen of beter blijf er helemaal weg.
Toets bij zoeken eens in: Klachten Goossens dan zie je een onafzienbaar aantal consumenten klachten, had ik ook eerder moeten doen.
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Nieuwe stoel wordt niet terug genomen door Goossens Wonen.
Ik wil dit toch wel graag even nuanceren. De heer Wijn zegt een andere stoel geleverd te hebben gekregen. Dat hoeft hij niet te accepteren en die kan dus gewoon retour. Mevrouw Sobra geeft aan dat de stoel ondeugdelijk is. Dat is een kwestie van onderbouwen, en dan kan de stoel ook retour als Goossens niet wil repareren.