ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Niet voor het een of ander, maar na alle reactie te hebben doorgelezen, ben ik nergens een goed argument waarom klanten op onkosten worden gejaagd door het oor uitfaseren E.dentifier.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
06 feb 2023 16:14
Niet voor het een of ander, maar na alle reactie te hebben doorgelezen, ben ik nergens een goed argument waarom klanten op onkosten worden gejaagd door het oor uitfaseren E.dentifier.
Ben je niet bij de openingspost begonnen met lezen dan?
Ruud van Gent schreef:
13 sep 2022 21:56
Klanten die geen (geschikte) smartphone hebben dienen een nieuwe smartphone aan te schaffen. Weliswaar kan men van ABNAMRO een bijdrage tot 30% krijgen (op de adviesprijs!) bij de aanschaf van een Samsung telefoon, maar dat betekent nog steeds een minimale uitgave voor klanten van ongeveer EUR 250 om te kunnen blijven internetbankieren.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Klopt, maar dit is niet nu. Je hebt ook te maken met de overheid en met de Nederlandse bank.

De e. dentifier zal niet direct verdwijnen. Omdat het kastje steeds ouder wordt, zullen we er in de toekomst wel afscheid van gaan nemen. Daarom vragen we u om het inloggen met QR-code nu alvast te proberen.

https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... catie-knab
https://www.dnb.nl/inclusieve-samenlevi ... gsverkeer/

Geip Suusje
Berichten: 867
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

breien schreef:
02 feb 2023 18:00
[quote="Geip Suusje" post_id=2919565 time=1675352789

Hier https://www.startpagina.nl/v/financien/ ... contanten/ staat: Wettelijk echter moet een ieder betalingen in cash geld accepteren, dus ook de belastingdienst.
(Bericht is wel 11 jaar oud, maar volgens mij is dat nog steeds zo)
Tijden veranderen.
Als de BENU apotheek van Assen de klanten mag verplichten om met pin te betalen, dan hoeft de belastingdienst, energieleverancier en de hypotheekverstrekker geen contant geld te accepteren als betaling.
[/quote]



Beetje late reactie, omdat ik eerder het antwoord niet wist:
Motie van de leden Van den Berg en Geleijnse over de verplichting voor apothekers om cashontvangsten mogelijk te maken
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D07430

Die motie is aangenomen. Bij BENU in Assen mogen ze je niet verplichten om met pin te betalen.


Citaat uit ander stuk (pagina 27): https://www.dnb.nl/media/3nkfkj0d/mob-2020.pdf
"Het dalende gebruik van cash vloeit voort uit de keuzevrijheid van
consumenten. Als zij in toenemende mate elektronisch betalen, terwijl contant
geld in het algemeen wel wordt geaccepteerd (zie paragraaf 3.3), is dat kennelijk
wat zij verkiezen. Deze voorkeur komt echter niet geheel onafhankelijk tot stand
doordat banken en toonbankinstellingen het pinnen bevorderen.
"

Dat bevorderen is een understatement. Het wordt bijna (of: duidelijk) afgedwongen.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 00:29
Beetje late reactie, omdat ik eerder het antwoord niet wist:
Motie van de leden Van den Berg en Geleijnse over de verplichting voor apothekers om cashontvangsten mogelijk te maken
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D07430

Die motie is aangenomen. Bij BENU in Assen mogen ze je niet verplichten om met pin te betalen.
Leuk, een aangenomen motie. Aleen heeft een motie op zichzelf helemaal geen status. De grote vraag is: hoe en waar is het in wetgeving opgenomen?
Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 00:29
Dat bevorderen is een understatement. Het wordt bijna (of: duidelijk) afgedwongen.
Alweer: hoe en waar?

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@geip suusje

Uw uitlatingen zijn compleet onfatsoenlijk.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen respect hebben voor iemands reactie, is niet hetzelfde als iemand een onderkruipsel noemen. Dat is dus beledigend.

Er worden vaak moties aangenomen, waar niets mee gedaan wordt, net als de door u aangehaalde.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien dan maar een ander forum opzoeken? Beter voor uw humeur.

witte angora
Berichten: 30244
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 11:54
Lady1234 schreef:
07 feb 2023 11:48
Geen respect hebben voor iemands reactie, is niet hetzelfde als iemand een onderkruipsel noemen. Dat is dus beledigend.

Er worden vaak moties aangenomen, waar niets mee gedaan wordt, net als de door u aangehaalde.
Dit zou een consumentenforum moeten zijn Hij is ook een onderkruipsel omdat hij zich tegen consumenten richt.
U mag best weten dat ik mij al veel langer stoor aan de kern hier die vooral bezig is met ondernemersactivisme.
heb je bericht gemeld. Wat ik ervan vind hou ik liever voor me.

Of, en zo ja wanneer, de moderatie eens langs komt is een ander verhaal natuurlijk. Maar de boodschap moge duidelijk zijn.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door moederslink »

Geip Suusje,
zou je zo fatsoenlijk kunnen zijn om je aanvallende reacties achterwege te laten?
De bedoeling van een consumenten forum is om vraagstellers van advies te dienen.
Het is nadrukkelijk niet bedoeld om een forumlid te schofferen, in dit geval MM.
Dus kuis je taal en hou je fatsoen!

scontra
Berichten: 3510
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door scontra »

Moderatie !!!!!!!!!!!!!!!
Kan door dit topic a.u.b. een bezem gehaald worden, zodat alle niet topic gerelateerde reacties (incl. de beledigingen) verdwijnen gelijk de zon tijdens de zonsondergang.
Het openingstopic wordt volledig ondergesneeuwd en dat lijkt mij niet terecht.

JozJan
Berichten: 987
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Ongelezen bericht door JozJan »

scontra schreef:
07 feb 2023 13:37
Moderatie !!!!!!!!!!!!!!!
Kan door dit topic a.u.b. een bezem gehaald worden, zodat alle niet topic gerelateerde reacties (incl. de beledigingen) verdwijnen gelijk de zon tijdens de zonsondergang.
Het openingstopic wordt volledig ondergesneeuwd en dat lijkt mij niet terecht.
De zon verdwijnt niet echt he, dat weet je toch? ;-) Ik zeg het maar omdat ik het met je eens ben dat de reacties waar jij op doelt wél mogen verdwijnen.

Gesloten