Overschrijding levertijd nieuwe auto
Re: Overschrijding levertijd nieuwe auto
Als de kleine lettertjes onvoldoende duidelijk zijn opgesteld, dan geldt de voor de consument meest gunstige uitleg.
Dat punt mis ik helemaal niet - het is alleen niet relevant. De reden waarom geef je zelf al in je laatste twee zinnen aan.Ruud.A schreef: ↑10 feb 2023 07:09U mist het punt dat uiterst verwijst naar verwachte, en niet naar leveringsdatum, ofwel: Wij verwachten uiterlijk 15-05-23 een auto te leveren.
Maar een verwachting uitspreken is niet hetzelfde als een auto leveren.
Die auto kan ook een maand later, of helemaal niet geleverd worden, en niet alleen uiterlijk 15-05-23.
Een voorbeeld is al eerder gegeven. De gebruikte rekenmethode van 2% per maand.
En wat betreft de uiterst verwachte leverdatum vraag ik me allereerst af wat de meest gunstige uitleg is.
Als je de bepaling helemaal van tafel krijg, dan hoef je nooit inruilwaarde in te leveren, maar sta je wel met een contact zonder leverdatum.
En wat betreft de uiterst verwachte leverdatum vraag ik me allereerst af wat de meest gunstige uitleg is.
Als je de bepaling helemaal van tafel krijg, dan hoef je nooit inruilwaarde in te leveren, maar sta je wel met een contact zonder leverdatum.
Ik zie in je (behoorlijk vage) redenering geen enkele grond om de bepaling van tafel te krijgen.
alfatrion
vindt dit leuk
Het was dan ook geen redenering om die bepaling van tafel te krijgen, maar de vraag wat je daar mee zou op schieten.