kuklos schreef: ↑07 mar 2023 21:36
VeratrumNigrum schreef: ↑07 mar 2023 21:33
kuklos schreef: ↑07 mar 2023 21:18
Frappant dat jouw maatwerk erop neerkomt dat we van so,mige mensen niet mogen verwachten dat ze wel 30 hele kilometers rijden voor een baan. iets wat we van belastingbetalende nederlands gewoon wel verwachten.
En als het bijna niets kost ben je uiteraard bereid om zelf (met jouw portemonne dus) de kosten te dragen. Toch?
Je moet wel goed leren lezen. "Dan wordt een niet geheel wenselijke oplossing een acceptabele oplossing" Dan kun je veel, heel veel met respect uitleggen. En doe aub niet alsof Nederlanders monddood zijn. Voor een gemiddelde Nederlanders geld immers "de regels zijn er voor anderen en niet voor mij". Als er een(1) volk is dat regels aan de laars lapt zijn wij het wel.
Ik kan heel goed lezen, want je bent erg duidelijk. Van een statushouder mag je niet verwachten dat die 30 kilometer rijdt, maar van een Nederlander wel. Opvallend dat je trouwens wel roept dat het bijna niets kost, maar niet ingaat op het voorstel dat jij het dan ook zelf gaat betalen.
Wat zeur je over kosten dragen.
De door mij geschetste casus gaat
a. over een persoon die een baan "om de hoek" kan krijgen, dus nauwelijks afstanden hoeft te reizen
b. over het nodige eigen initiatief beschikt om zijn zaken te kunnen regelen
c. het niveau heeft om zijn zaken te kunnen regelen
d. volgens de regels die hem gesteld zijn deze kans bij de gemeentelijke bemiddelaar voorlegt
e. de baan niet mag accepteren, tenzij hij de sancties die in het vooruitzicht staan kan en wil dragen (het eerste is onmogelijk)
f. verplicht wordt te reizen naar een bemiddelingsbureau (schatting 50 km reisafstand) met baankans ook op die afstand
Al die kosten zijn overbodig en daar wil ik niet aan meebetalen, omdat ze met wat extra aandacht en respect voorkomen kunnen worden