Nepfacturen Bakker Media Groep

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
wilmaschutten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2023 15:59

Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door wilmaschutten »

Is er iemand bekend met het volgende: Ik heb vorig jaar 2 nepfacturen ontvangen van Bakker Media Groep uit Zwolle. Na een mail correspondentie is dit nu uitgelopen op een aanmaning van Safe Collect Incasso Amsterdam. Beide partijen worden ook genoemd op verschillende sites als het gaat om betrouwbaarheid (niet). Via wat speurwerk op internet ben ik erachter gekomen dat beide partijen ieder maar 1 werknemer hebben. En er is een sterke link naar Emmen. Ik hoor graag meer ervaringen? Ik heb de neiging om dit tot de rechtbank te brengen. Maar zou graag wat meer munitie willen...

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door BL2 »

Zijn de facturen nep, waarom maak je er dan zo'n toestand via de mail. Eén reactie was toch voldoende geweest, en klaar. Zie dan een rechtzaak met veel vertrouwen tegemoet. Daar heb je geen andere "slachtoffers" voor nodig .

Maar er zal voorafgaande aan het ontvangen van de facturen wel wat meer hebben plaatsgevonden, hoe zijn ze aan je gegevens gekomen ?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

wilmaschutten schreef:
09 mar 2023 16:08
Ik heb de neiging om dit tot de rechtbank te brengen.
Nou, dan vorder je een verklaring voor recht dat je niets aan hen verschuldigd bent. Gewoon, omdat het kan. Of je schat het op zijn juiste waarde en laat ze in hun sop gaarkoken.

Ik ga er dan uiteraard wel vanuit dat je hen écht niets verschuldigd bent...

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige twee adviezen. Als er daadwerkelijk niks aan de hand is zou je geen hele mailconversatie nodig hebben gehad.

Selma Saffier
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2023 13:27

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door Selma Saffier »

ik heb in juni 2022 ook een factuur van Bakker Media Groep ontvangen. Na een aantal vriendelijke verzoeken om de facturen te crediteren kreeg ik nog meer facturen toegestuurd met een dreigement dat er een incassobureau ingeschakeld zal worden. Ik heb een boze mail geschreven en aangegeven dat als hij zo door gaat dat hij een aangifte voor oplichting en de cameraploeg van BOOS voor zijn deur kan verwachten. Daarna was het ook meteen opgelost.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fijn voor u dat u zomaar over die cameraploeg van Boos kan beschikken.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door kuklos »

Selma Saffier schreef:
01 apr 2023 13:35
ik heb in juni 2022 ook een factuur van Bakker Media Groep ontvangen. Na een aantal vriendelijke verzoeken om de facturen te crediteren ......
Dit roept vragen op. Een factuur die niet verstuurd had mogen worden hoeft niet gecrediteerd te worden middels een creditfactuur naar jou toe. Dat kunnen ze voor hun eigen boekhouding gewoon intern crediteren.
Dus wat was er precies aan de hand?

rwolters
Berichten: 1827
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
02 apr 2023 23:25
Selma Saffier schreef:
01 apr 2023 13:35
ik heb in juni 2022 ook een factuur van Bakker Media Groep ontvangen. Na een aantal vriendelijke verzoeken om de facturen te crediteren ......
Dit roept vragen op. Een factuur die niet verstuurd had mogen worden hoeft niet gecrediteerd te worden middels een creditfactuur naar jou toe. Dat kunnen ze voor hun eigen boekhouding gewoon intern crediteren.
Dus wat was er precies aan de hand?
Ik gok dat Selma iemand is die graag dure woorden gebruikt zonder precies te weten wat het is.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nepfacturen Bakker Media Groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
02 apr 2023 23:28
Ik gok dat Selma iemand is die graag dure woorden gebruikt zonder precies te weten wat het is.
Alleen is er in de hele reactie van Selma geen enkel "duur woord" te vinden... :roll:

Plaats reactie