Lowieze schreef: ↑20 dec 2021 11:34
U weet in dit geval inderdaad niet wat medische noodzaak betekent.
Ik ken heel veel vrouwen die een borstimplantaat hebben of hebben gehad.
Maar u mag me die medische noodzaak voor het plaatsen uitleggen hoor. Ik denk dat u dit verwart met een medische indicatie.
Wat een belachelijke en ononderbouwde conclusie. Speel je het altijd op de man af, als je iets leest dat je niet zint?
Ik zou zeggen, lees je in voordat je zoiets zegt. Hier een klein stukje over medische noodzaak en vergoedingen:
https://www.skbwinterswijk.nl/medische- ... ehandeling . Maar ik zal erkennen, dit is maar een stukje tekst van een ziekenhuis. Die weten natuurlijk ook niet waar ze het over hebben. Ten minste niet zoveel als dat Lowieze het weet.
Ik zal je een beetje op weg helpen: een medische noodzaak bestaat in deze gevallen wanneer bijvoorbeeld de vrouw een ziekte of ongeluk heeft meegemaakt waardoor de (vorm van de) borst(en) moeten worden hersteld. Maar ook bijvoorbeeld wanneer een vrouw door het gewicht van haar borsten rugklachten ontwikkelt en de borsten laat verkleinen. En tegenwoordig bijvoorbeeld ook: wanneer een vrouw, na de groei van de pubertijd, in zijn geheel geen borstvorming heeft.
Medische noodzaak is er niet, wanneer een vrouw, enkel aan de hand van haar borstgrootte vindt dat zij met een cosmetische behandeling beter kan overkomen naar potentiële partners of om bekenden naar de kroon te steken.