Je hoeft het niet te geloven, maar schreef het al eerder op 11 maart - 10.35 uur. En nee, zo groot is mijn fantasie echt niet. Gewoon zelf gezien.
Opticiens Prijzen Tombola
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Ik vroeg welk montuur je uiteindelijk krijgt, het showmodel of een echt nieuw montuur. De verkoper gaf aan dat het dit montuur is.
Ik vroeg, is er nog een echt nieuwe op voorraad, nee, we hebben geen voorraden in de winkel.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Daar is de opticien echt niet uniek in: geen verdere voorraden, dat kost alleen maar geld.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Help me het normaal te vinden. Noem eens een winkel waar ze alleen showmodellen welke al door vele handen zijn gegaan, uitgebreid uitgeprobeerd zijn en in dit geval, aangekoekte huidschilfers bevatten.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Aangekoekte huidschilfers, daar houd ik ook niet van. Daarom stop ik elk "nieuw" montuur 10 minuten in de ultrssoonreiniger met ethanol van 50 °C. Makkelijk zat.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
U wilt dan, als u een bril past, dat hij voor u nieuw uit de verpakking wordt gehaald. Dat model bevalt u niet, dus moet de opticien hem dan maar weggooien omdat de volgende klant met uw huidschilfers geconfronteerd wordt?
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Decathlon, kledingzaken, schoenenwinkels....zoveel zaken: dat je dat nu pas opvalt.
Mijn partner heeft al eens wandelschoenen na een veldwandeling teruggebracht en geruild voor andere: zaten niet lekker: buitenkant had ik toch maar even schoongemaakt. Verkoopster vond ze schoon genoeg.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Wie zegt dat die gedragen schoenen weer in de winkel komen te staan ?
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... n-belandt/
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... n-belandt/
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Dat artikel gaat over webwinkels, niet over fysieke winkels.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Zoals Erthanax zegt.BL2 schreef: ↑12 mar 2023 20:45Wie zegt dat die gedragen schoenen weer in de winkel komen te staan ?
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... n-belandt/
Wanneer ben je voor het laatst in kledingzaak geweest. Alles wat je gepast heb en niet wilt hebben wordt voor je teruggehangen/gelegd in rek. Dat mag iemand anders weer passen en kopen.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Precies, dan zullen er bij fysieke winkels nog minder retouren weer in de winkel aangeboden worden, immers daar staat de klant er met de neus op bij aankoop. Net als ik bij de opticien, waar het ook gewoon zichtbaar was aan het montuur.....
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Ja...een mkb'er zal zeker z'n retourwaar in de brand gaan steken.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Ik sta er inderdaad met mijn neus bovenop als ik het zelf terughang, of het personeel zegt: "Geeft u maar, ik pak even een andere maat."
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Dat is natuurlijk onzin. je doet nu net alsof al eerder gepaste kleding ineens onverkoopbaar zou zijn. Net als bij die bril is dat natuurlijk niet het geval, en dat is ook nogal logisch. Wat er vóór de verkoop mee gebeurt, komt in het overgrote deel van de gevallen niet in de buurt van wat er na aankoop mee gebeurt.
Dit hele topic komt op mij over als het zoeken naar een probleem, waarbij je de uitzondering tot de regel verheft.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Uitzondering, was je er bij en deed je ook dezelfde waarnemingen ? Van een deurwaarder had ik een objectiever reactie verwacht.
Ik schrijf slechts hoe ik mijn bezoek aan de opticien ervaar, wat ik zie en wat het personeel zegt......
Of het een uitzondering is dat deze opticien showmodellen verkoopt als nieuw, daar kan ik niet over oordelen.
Dat kinderen met de brillen spelen, ook niet.
En dat je uit 5 breedtezicht opties kan kiezen, zonder dit uit te kunnen proberen, ook dat zal wel alleen bij deze opticien zijn.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Nee, ik was er niet bij. Waarom denk ik dat ik schrijf 'dit topic komt op me over als..."?
Feit is wel dat ik je problemen niet herken, en ik ben duidelijk niet de enige. Daarom gebruikte ik even een spiegeltje, maar blijkbaar is de spiegel beslagen.
Ook prima - iedereen heeft recht op z'n eigen frustraties. Maar denk dan af en toe ook even aan dit topic terug als je op anderen reageert.
ZeerPrivé
vindt dit leuk
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Bij mijn opticien hebben ze ook geen voorraad. Toen ik mijn bril (voor in avond/nacht, als ik mijn lenzen uit heb) kocht, moest ik dan ook een paar weken wachten. De glazen werden gemaakt en samen met het montuur dat ik in de winkel had uitgekozen bij de opticien afgeleverd. De glazen zaten al in dat montuur.
Overigens is het helemaal niet zo vreemd dat producten die gepast worden in de winkel ook verkocht worden vanuit die winkel. Hoevaak is kleding wel niet gepast voor het bij de kassa verkocht wordt? Of ga eens schoenen kopen, pas je er vaak ook meerdere. Die schoenen die je niet koopt, die gaan weer terug en gaan misschien met de volgende mee en worden echt niet verbrand ofzo.
Overigens is het helemaal niet zo vreemd dat producten die gepast worden in de winkel ook verkocht worden vanuit die winkel. Hoevaak is kleding wel niet gepast voor het bij de kassa verkocht wordt? Of ga eens schoenen kopen, pas je er vaak ook meerdere. Die schoenen die je niet koopt, die gaan weer terug en gaan misschien met de volgende mee en worden echt niet verbrand ofzo.
Re: Opticiens Prijzen Tombola
loop dan eens binnen bij een Eye Love zaak, goed, goedkoop en service!
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Herkenbaar topic.
Ik ben bijna 46. Mijn ogen gaan merkbaar achteruit en ik maak daarom een afspraak bij een willekeurige opticien. Doordat deze geen kortingsafspraken heeft met mijn verzekeraar deze weer afgezegd en bij een ander een nieuwe afspraak gemaakt. Ik ben bewust niet bijverzekerd voor een bril. Nooit nodig gehad, maar de kosten voor een bril zijn voor mij ook te overzien.
Tijdens de afspraak werd het vermoeden bevestigd, ik heb zeker een bril nodig. Nette uitleg gehad over ‘de techniek van het oog’, maar ook over de mogelijke oplossingen. Het zal wel wat wennen zijn dat er iets op de neus zit, maar ijdelheid is me gelukkig vreemd. Het hoort erbij.
Dan de prijzen: de kortingen vliegen om de oren. 50% korting, gratis tweede en derde bril, gratis zonnebril op sterkte, etc. Het vertelt mij vooral dat de marges er niet om liegen, maar dat was me al eerder duidelijk door de reclamebudgetten. Er gaat werkelijk geen reclameblok voorbij en er komen een of meer opticiens voorbij. Ook BN-ers laten zich daarin gelden.
Maar wat een beetje bril dan onder streep werkelijk mag kosten ontgaat me daarmee volledig. Bedragen zijn ook niet meteen inzichtelijk, maar het gaat van € 500,- tot boven € 1.000,- (bruto). Helemaal afhankelijk van de wensen en behoefte natuurlijk. Na verrekening van diverse kortingen blijft er gelukkig wel een ander bedrag over, maar de transparantie is ver te zoeken.
Ongeveer 20 jaar geleden werd met veel tamtam marktwerking in de zorg ingevoerd. Daarmee zou de concurrentie worden bevorderd met naar verwachting een effect op de kosten. Belangrijke voorwaarde daarvoor is wel dat consumenten/patiënten vooraf voldoende inzage hebben in de prijsverschillen. Maar zelfs in de brillenbranche blijkt dit danig ingewikkeld. Je weet eigenlijk pas achteraf wat de kosten zijn en de verschillen zijn vooral niet mals.
Ik ben bijna 46. Mijn ogen gaan merkbaar achteruit en ik maak daarom een afspraak bij een willekeurige opticien. Doordat deze geen kortingsafspraken heeft met mijn verzekeraar deze weer afgezegd en bij een ander een nieuwe afspraak gemaakt. Ik ben bewust niet bijverzekerd voor een bril. Nooit nodig gehad, maar de kosten voor een bril zijn voor mij ook te overzien.
Tijdens de afspraak werd het vermoeden bevestigd, ik heb zeker een bril nodig. Nette uitleg gehad over ‘de techniek van het oog’, maar ook over de mogelijke oplossingen. Het zal wel wat wennen zijn dat er iets op de neus zit, maar ijdelheid is me gelukkig vreemd. Het hoort erbij.
Dan de prijzen: de kortingen vliegen om de oren. 50% korting, gratis tweede en derde bril, gratis zonnebril op sterkte, etc. Het vertelt mij vooral dat de marges er niet om liegen, maar dat was me al eerder duidelijk door de reclamebudgetten. Er gaat werkelijk geen reclameblok voorbij en er komen een of meer opticiens voorbij. Ook BN-ers laten zich daarin gelden.
Maar wat een beetje bril dan onder streep werkelijk mag kosten ontgaat me daarmee volledig. Bedragen zijn ook niet meteen inzichtelijk, maar het gaat van € 500,- tot boven € 1.000,- (bruto). Helemaal afhankelijk van de wensen en behoefte natuurlijk. Na verrekening van diverse kortingen blijft er gelukkig wel een ander bedrag over, maar de transparantie is ver te zoeken.
Ongeveer 20 jaar geleden werd met veel tamtam marktwerking in de zorg ingevoerd. Daarmee zou de concurrentie worden bevorderd met naar verwachting een effect op de kosten. Belangrijke voorwaarde daarvoor is wel dat consumenten/patiënten vooraf voldoende inzage hebben in de prijsverschillen. Maar zelfs in de brillenbranche blijkt dit danig ingewikkeld. Je weet eigenlijk pas achteraf wat de kosten zijn en de verschillen zijn vooral niet mals.
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Opticiens Prijzen Tombola
Waarom is het niet transparant? Het wordt je exact uitgelegd wat de opties kosten en welke er zijn en het is allemaal jouw keus. Transparanter dan dat wordt het echt niet. En als je dat niet wil en gaat voor het basismodel dan betaal gewoon de prijs waarmee geadverteerd wordt. Dat geld zo'n beetje voor elk product op de wereld met extra opties.