webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2023 12:35
webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Vimela.nl adverteert o.a. op facebook met: "Sabine Support BH - set van 3 voor € 33,95" . Je kunt de BH ook per stuk kopen, maar dan betaal je veel meer per BH.
Omdat ze blijkbaar niet groot vielen, las ik, bestelde ik maat XL.
Achterafbetaling kon niet, dus ik betaalde via Mollie (Ideal).
Toen de BH's verzonden werden kreeg ik een Track- en trace code waarmee ik het pakketje zou kunnen volgen. Deze bleek vrij wazig en ik kreeg geen duidelijk beeld waar het pakketje zich bevond. Tot 2 keer gemaild naar Vimela.nl of zij misschien konden zien wanneer het pakketje geleverd zou kunnen worden. Nooit antwoord gehad, hoewel de klantenservice 24/7 zou paraat zijn.??? Pakketje gekregen na 23 dagen. So far so good, zou je denken. Maar bij het passen van de BH's bleek dat MAAT XL TE VERGELIJKEN IS MET EEN CUP AA. Er zat geen afleverbon in de plastic zak. Toen maar op de website lezen hoe het pakket retour te sturen viel. Je had 14 dagen de tijd om te retourneren volgens de website. Bleek dat je een mail moet sturen met je ordernummer en dan zou je van hun een mail terugkrijgen met het retouradres IN HONKONG, wel zelf betalen de verzendkosten!! Wordt duur grapje dan!
Tot op het moment trouwens nog steedfs geen e-mail gehad met een retouradres in Hongkong. Ik lees zéér veel negatieve reacties over dit bedrijf op internet, over niet reageren op emails en dat de maten van de BH's voor geen meter blijken te kloppen. Er voelen zich veel mensen bij de neus genomen door Vimela
Omdat ze blijkbaar niet groot vielen, las ik, bestelde ik maat XL.
Achterafbetaling kon niet, dus ik betaalde via Mollie (Ideal).
Toen de BH's verzonden werden kreeg ik een Track- en trace code waarmee ik het pakketje zou kunnen volgen. Deze bleek vrij wazig en ik kreeg geen duidelijk beeld waar het pakketje zich bevond. Tot 2 keer gemaild naar Vimela.nl of zij misschien konden zien wanneer het pakketje geleverd zou kunnen worden. Nooit antwoord gehad, hoewel de klantenservice 24/7 zou paraat zijn.??? Pakketje gekregen na 23 dagen. So far so good, zou je denken. Maar bij het passen van de BH's bleek dat MAAT XL TE VERGELIJKEN IS MET EEN CUP AA. Er zat geen afleverbon in de plastic zak. Toen maar op de website lezen hoe het pakket retour te sturen viel. Je had 14 dagen de tijd om te retourneren volgens de website. Bleek dat je een mail moet sturen met je ordernummer en dan zou je van hun een mail terugkrijgen met het retouradres IN HONKONG, wel zelf betalen de verzendkosten!! Wordt duur grapje dan!
Tot op het moment trouwens nog steedfs geen e-mail gehad met een retouradres in Hongkong. Ik lees zéér veel negatieve reacties over dit bedrijf op internet, over niet reageren op emails en dat de maten van de BH's voor geen meter blijken te kloppen. Er voelen zich veel mensen bij de neus genomen door Vimela
- Moneyman
- Berichten: 31675
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door Jewelwoman65
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Niets van wat je schrijft weerlegt mijn stelling.
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer, geen btw nummer.
Waarom bestelt u bij zo’n bedrijf?
Chinese behaatjes zullen wel klein vallen.
Waarom bestelt u bij zo’n bedrijf?
Chinese behaatjes zullen wel klein vallen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Vimela.nl misschien maar overslaan?
https://webshopchecker.nl/alert/vimela- ... overslaan/
Echt, waarom bij zoiets een bestelling plaatsen
https://webshopchecker.nl/alert/vimela- ... overslaan/
Echt, waarom bij zoiets een bestelling plaatsen
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Slapend rijk worden is ontzettend makkelijk. Een consument kan je elke worst voorhouden en ze pakken het toch wel. Ik zou haast weer een lijst gaan bijhouden van malafide dropshitters die hier dit jaar al voorbij gekomen zijn.
En binnenkort ga ik eens praten met een kennis van mij die hierin zit. Voor €28,- per maand een webshop met een directe link naar Ali. Bij teveel klachten de webshop laten verwijderen en een nieuwe openen. Ik ga er ook maar mee beginnen denk ik.
En binnenkort ga ik eens praten met een kennis van mij die hierin zit. Voor €28,- per maand een webshop met een directe link naar Ali. Bij teveel klachten de webshop laten verwijderen en een nieuwe openen. Ik ga er ook maar mee beginnen denk ik.
rwolters
vindt dit leuk
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
En dan neem je een rechtsbijstandsverzekering die alles behandelt, kan je bij die louche shops blijven kopen.
Moneyman
en Morgan le Fay
vinden dit leuk
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
De rest van de rbv's zal ook wel komen met een minimum verzekerd bedrag. En terecht, daarmee zijn ze in 1 klap af van het vergoeden van aangekochte gouden kranen voor 10 euro, die tot grote verbazing van de koper niet van goud blijkt te zijn...
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Goh, facebook. En goh, een aanbieding. En goh, daarna de klachten gaan lezen. En goh, hup naar de volgende. Ik zou naar Hongkong verhuizen, dan heeft u alles direct bij de hand.
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Hebben we nog medelijden met dit soort consumenten? uhh , nee
rwolters
vindt dit leuk
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Mensen willen geaag bedonderd worden. Niet alleen online. Als je op een braderie rommel verkoopt gaat het ook makkelijk. Als jeaar een groot bord neerzet dat er unieke kortingen zijn of zo. En die kopers zijn allemaal mensen die handelsbekwaam zouden zijn en niet onder curatele staan.NeoDutchio schreef: ↑16 mar 2023 08:17Slapend rijk worden is ontzettend makkelijk. Een consument kan je elke worst voorhouden en ze pakken het toch wel. Ik zou haast weer een lijst gaan bijhouden van malafide dropshitters die hier dit jaar al voorbij gekomen zijn.
En binnenkort ga ik eens praten met een kennis van mij die hierin zit. Voor €28,- per maand een webshop met een directe link naar Ali. Bij teveel klachten de webshop laten verwijderen en een nieuwe openen. Ik ga er ook maar mee beginnen denk ik.
-
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Komt door de hebberigheid, korting, alleen vandaag nog, laatste exemplaren, van/voor, en ga maar door. En weer wordt er rotzooi besteld via China. Daarna is het huilen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2023 12:35
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Goh, wat zijn de mensen die hierop reageren toch bij de hand, zeker niks beters te doen...
Trouwens, ik schrijf dit voor mensen te waarschuwen, niet voor zielig te doen
Trouwens, ik schrijf dit voor mensen te waarschuwen, niet voor zielig te doen
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Goh en waarom heeft u die waarschuwingen niet gelezen?
Alle waarschuwingen hier over de dropshitters worden gewoon niet gelezen want er wordt pas gezocht naar reviews etc als het kalf al verdronken is.
Alle waarschuwingen hier over de dropshitters worden gewoon niet gelezen want er wordt pas gezocht naar reviews etc als het kalf al verdronken is.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Jarenlang word er al gewaarschuwd. Gewaarschuwd voor malafide slotenmakers, loodgieters, schoorsteenvegers, ongevraagde energieaanbieders, enz. En zo ook al jarenlang voor malafide webshops. Met voorbeelden van geweldige namen zoals discotheekbumpers.nl en timmerbedrijfevers.nl waar je geen merkkleding moet kopen. Jarenlang worden ook al tips gegeven waar op te letten bij het online kopen. En waar begint elke waarschuwing mee? Waar koopt u? Verplicht is een KVK nummer, een adres en contactgegevens. Als die basis al ontbreekt, waarom daar dan bestellen? En waarom anderen waarschuwen voor zaken waarvan u alle waarschuwingen ook gemist van hebt?Jewelwoman65 schreef: ↑16 mar 2023 15:58Trouwens, ik schrijf dit voor mensen te waarschuwen, niet voor zielig te doen
Bijna dagelijks komen nieuwe waarschuwingen binnen. Allemaal goed bedoeld, maar zonder effect.
juliomariner
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2023 12:35
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
boeit niet hoe, wat en waarom, dat is niet relevant, het is wat het is en hoe meer negatief er over deze *****'s wordt geschreven, hoe beter 't is
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Het is al vaker gezegd: dit is natuurlijk gewoon niet waar. Ja, het is een druppel op de gloeiende plaat. Maar iedere potentiële klant die wél eerst onderzoek doet en er dankzij reviews en dit soort topics niet bestelt, is natuurlijk gewoon meegenomen.NeoDutchio schreef: ↑16 mar 2023 16:17Allemaal goed bedoeld, maar zonder effect.Jewelwoman65 schreef: ↑16 mar 2023 15:58Trouwens, ik schrijf dit voor mensen te waarschuwen, niet voor zielig te doen
Je kunt dus niet stellen dat er geen effect is. Dat weet je helemaal niet.
Jewelwoman65
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Gezien het aantal van deze webshops (het zal dus wel lonend zijn) de vele topics die op verschillende consumentensites worden geplaatst en de verbazing bij de slachtoffers dat veel meer mensen hier in getrapt zijn zou toch tot de conclusie kunnen leiden dat waarschuwen weinig helpt.
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Nogmaals: dat weet je niet, want je weet niet hoe groot de groep is wat erin trapt en hoe groot de groep is die er dankzij waarschuwingen niet intrapt.juliomariner schreef: ↑16 mar 2023 16:24Gezien het aantal van deze webshops (het zal dus wel lonend zijn) de vele topics die op verschillende consumentensites worden geplaatst en de verbazing bij de slachtoffers dat veel meer mensen hier in getrapt zijn zou toch tot de conclusie kunnen leiden dat waarschuwen weinig helpt.
Jewelwoman65
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: webshop Vimela.nl: niet reageren op diverse e-mails met vraag voor retouradres
Goed lezen, er staat zou kunnen leiden.
Ik verkoop het dus niet als een vaststaand feit maar als een mening waarbij je dus naar mijn MENING met de dingen die ik waarneem ik voorzichtig concludereer dat waarschuwen zeer weinig helpt.
Nu hoop ik dat de batterij van uw woordenweegschaaltje toch een keer leeg is.
Ik verkoop het dus niet als een vaststaand feit maar als een mening waarbij je dus naar mijn MENING met de dingen die ik waarneem ik voorzichtig concludereer dat waarschuwen zeer weinig helpt.
Nu hoop ik dat de batterij van uw woordenweegschaaltje toch een keer leeg is.
Jewelwoman65
vindt dit leuk