Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mar 2023 13:30
Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
Op 24 januari 2023 verstuurde ik via een postnl punt ( AH) een pakket retour via een door de firma verstrekte retourlabel en barcode. Het betrof een kapotte accu en ik deed een beroep op de garantie. Waarde 750 euro. We verhuisden naar Portugal. Ruim een week geleden contact opgenomen met accu.nl en die vertelden niet ontvangen, ik stuurde het verzendbewijs , zij checkten bij post.nl. Niet bekend. Zelf geinformeerd bij postnl de barcode niet bekend. Verwezen naar accu.nl. Deze verwezen naar post.nl. Deze uitgezocht onvindbaar en verwezen naar my parcel. Wij zijn webshop, niet onze verantwoordelijkheid. Post.nl moet je hebben, weer post.nl via de chat want een rechtstreeks emailadres geven ze niet. Halverwege het uitzoeken, zo maar verbinding verbroken. Hele proces van chatten met de robot Daan en dan 22 wachtenden en niet meer doorverbonden kunnen worden met de dame die mij voor de helft te woord stond. Bellen is voor ons te prijzig vanuit Portugal. Nu weer verwezen naar accu.nl en gezegd dat zij verantwoordelijk zijn. Weer een mail naar accu.nl. Deze pissig en verwezen naar post.nl. Nu weet ik het niet meer. Wie is nu verantwoordelijk? Iemand ooit zoiets gehad en wat kunnen jullie mij adviseren.
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
Als accu.nl het retourlabel regelt dan moeten zij contact opnemen met postnl en zijn ze zelf verantwoordelijk.
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
De verzender is verantwoordelijk. En omdat in dit geval Accu.nl het label geleverd heeft zijn zij dus ook verantwoordelijk volgens mij. Als U het verzendlabel (met de code) nog hebt en het aanpakbewijs van het postnl punt (wat meestal het verzendbewijs genoemd wordt) zit U in theorie goed. Maar wat dat voor de praktijk betekend kan ik niet inschatten.
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
Wanneer is de koopovereenkomst gesloten?
Je kan altijd stellen dat het product non-conform is en dat het risico daarom nooit op jou is overgaan. Daaraan fringt alleen dat de verkoper het product niet heeft gezien. Heb je ook enig bewijs van het defect?
Je kan altijd stellen dat het product non-conform is en dat het risico daarom nooit op jou is overgaan. Daaraan fringt alleen dat de verkoper het product niet heeft gezien. Heb je ook enig bewijs van het defect?
De verkoper een overeenkomst sluit met PostNL om het product te vervoeren vanaf een postkantoor naar hen. Je kan dit interpreteert als een aanbod om het pakket op te halen en dat PostNL een hulppersoon is, zoals bedoeld in artikel 6:76 BW, om dat aanbod te verwezenlijken.Dirkie schreef: ↑29 mar 2023 15:19De verzender is verantwoordelijk. En omdat in dit geval Accu.nl het label geleverd heeft zijn zij dus ook verantwoordelijk volgens mij. Als U het verzendlabel (met de code) nog hebt en het aanpakbewijs van het postnl punt (wat meestal het verzendbewijs genoemd wordt) zit U in theorie goed. Maar wat dat voor de praktijk betekend kan ik niet inschatten.
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
Ik weet niet of er gevaarlijke stoffen in die accu zaten, die kunnen niet zo gemakkelijk vervoerd worden.
-
- Berichten: 5221
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Als de webshop een retour label via PostNL aanleverd mogen ze ook door PostNL vervoerd worden.
Op hun site staat: "Aangezien het risico van retourzending bij de consument ligt raden wij aan om dure retouren aangetekend of verzekerd aan ons te retourneren". Of de verantwoording zo makkelijk bij de consunt te leggen is weten de juridiache experts hier vast wel.
marnix
vindt dit leuk
Re: Verantwoordelijkheid kwijtraken pakket
De verkoper neemt op de site veel onjuiste stellingen in. Deze stelling doet de verkoper ook voor producten die non-conform zijn en is derhalve onjuist. Het zelfde geld voor de stelling dat de kosten van de retourzending voor rekening komen van de consument, ook als het product non-conform is.