Bunq bank weigert mij als klant
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
kuklos
en juliomariner
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Bunq is een online bank en heeft juist deze manier van communiceren, past bij hun merk. Dat kan je natuurlijk niet aanspreken maar echt bijzonder is het niet, ze onderscheiden zich hiermee van de overige financiele instellingen.riddert schreef: ↑05 apr 2023 18:20Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Nogal wiedes waarom denk je dat het “algemene voorwaarden” zijn?
Of het in deze casus nu gaat om een fout of dat er daadwerkelijk issues zijn: in beide gevallen is het duidelijk dat TS er geen klant gaat worden en waarschijnlijk ook geen antwoord krijgt. Ik zou de app weer verwijderen en een bank zoeken die me wel wil hebben.
Lisa29
vindt dit leuk
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Uit algemene voorwaarden kun je natuurlijk niet halen wat je fout gedaan hebt. Daar staat zo'n opsomming met open deuren.
En daar is op zich niets mis mee.
Maar nu wordt er naar zo'n generiek artikel verwezen, dat noem ik geen vraag beantwoorden, maar ontwijken.
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Jij vindt nog steeds dat je bij een bank ontvangen moet worden door een man in krijtstreeppak of een vrouw in een mantelpakje? Ook banken gaan met hun tijd mee. En als je je niet prettig voelt bij de communicatie van Bunq dan ben jij niet de doelgroep voor hun.riddert schreef: ↑05 apr 2023 18:20Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Je kunt op grond van de AVG je persoonsgegevens opvragen. Daar hoort de reden tot weigering bij.
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Bunq bank weigert mij als klant
En uiteraard naaldhakken.rwolters schreef: ↑05 apr 2023 22:15Jij vindt nog steeds dat je bij een bank ontvangen moet worden door een man in krijtstreeppak of een vrouw in een mantelpakje?riddert schreef: ↑05 apr 2023 18:20Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Re: Bunq bank weigert mij als klant
De berichten van bunq (zonder hoofdletter ?) komen zeer, zeer amateuristisch over. Het lijkt wel of ze door een inhuurkracht, ergens op zolder worden getypt door diegene welke ook de berichten voor de kindertelefoon of zo mag typen.
juliomariner
, riddert
en kuklos
vinden dit leuk
Re: Bunq bank weigert mij als klant
-
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Het komt op mij over als een geautomatiseerde afwijzing, met een standaard reden (die in dit geval misplaatst is omdat het niet gaat om een bestaande bankrekening maar een verzoek om een nieuwe bankrekening). De computer-technische inrichting leidt onafwendbaar tot fouten, en daar kan in dit geval sprake van zijn. Het systeem staat of valt met investeren in controle of het algoritme tot een juiste "beslissing" door de robot heeft geleid maar ja, dat kost geld en dat moet de bank er maar voor over hebben.
Het probleem zit erin dat je naar een andere bank kan gaan, maar als alle banken hetzelfde werken dan wordt je steeds afgewezen. Het systeem is er omdat banken anders boetes krijgen voor het falen mbt witwasklanten; maar ze willen er niet teveel geld aan uitgeven.
Er is hier wel vaker een casus voorbij gekomen met dezelfde klacht, zoals iemand die 3x via marktplaats iets aan Belgen had gekocht/verkocht en door de bank eruit gebonjourd werd.
Het probleem zit erin dat je naar een andere bank kan gaan, maar als alle banken hetzelfde werken dan wordt je steeds afgewezen. Het systeem is er omdat banken anders boetes krijgen voor het falen mbt witwasklanten; maar ze willen er niet teveel geld aan uitgeven.
Er is hier wel vaker een casus voorbij gekomen met dezelfde klacht, zoals iemand die 3x via marktplaats iets aan Belgen had gekocht/verkocht en door de bank eruit gebonjourd werd.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Geachte heer/mevrouw,
Kunt u mij uitleggen waarom u mij als klant heeft geweigerd? Hierover dien ik een klacht in.
Direct daarop kreeg ik al een e-mail terug:
Thank you for your email!
We’ve done some research based on your explanation, and we believe that these might answer your question:
Hoe kan ik contact opnemen met bunq?
Waarom is mijn Business-account niet geverifieerd?
Ik heb een terugbetaling nodig voor een kaartbetaling - wat moet ik doen?
Please, let us know if this isn’t the answer you are looking for, and one of our guides will reach out to you within 1 dag.
For any questions about your account, cards, or features, please check our knowledge base and FAQs here https://together.bunq.com.
Did we answer your question?
Click here if you still need help, or simply reply to this email.
If we did answer your question, we’d like to wish you a wonderful day!
Kind regards,
bunq support
Kunt u mij uitleggen waarom u mij als klant heeft geweigerd? Hierover dien ik een klacht in.
Direct daarop kreeg ik al een e-mail terug:
Thank you for your email!
We’ve done some research based on your explanation, and we believe that these might answer your question:
Hoe kan ik contact opnemen met bunq?
Waarom is mijn Business-account niet geverifieerd?
Ik heb een terugbetaling nodig voor een kaartbetaling - wat moet ik doen?
Please, let us know if this isn’t the answer you are looking for, and one of our guides will reach out to you within 1 dag.
For any questions about your account, cards, or features, please check our knowledge base and FAQs here https://together.bunq.com.
Did we answer your question?
Click here if you still need help, or simply reply to this email.
If we did answer your question, we’d like to wish you a wonderful day!
Kind regards,
bunq support
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Het antwoord lag al op je te wachten, mooie snelle service....
Maar waarom zo graag bij bunq, en waarom zo veel bankrekeningen en zo veel onbekende providers ?
Maar waarom zo graag bij bunq, en waarom zo veel bankrekeningen en zo veel onbekende providers ?
Re: Bunq bank weigert mij als klant
"Might answer your question"
....en daarna zie ik alleen vragen, geen antwoorden.
....en daarna zie ik alleen vragen, geen antwoorden.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Dat heb ik reeds uitgelegd. Leest u wel mijn berichten goed? Vroeger werd geld vergoed tot maximaal 20.000 euro als een bank failliet ging. Maar dat is nu niet meer het geval. Is het een aanname van u dat ik bij al die volgens u onbekende providers zit? Heeft u onderzoek gedaan dat een provider als Simyo onbekend is? Welke criteria heeft u daarvoor?
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Als ik ergens onderzoek naar moet doen, dan kan ik wel zeggen dat het een onbekend iets is. Telesur is dat zeker.
BL2
vindt dit leuk
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Dat is al een behoorlijke €100.000.gezondheid schreef: ↑11 apr 2023 13:11Vroeger werd geld vergoed tot maximaal 20.000 euro als een bank failliet ging. Maar dat is nu niet meer het geval.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... er%20bank.
Re: Bunq bank weigert mij als klant
Als Simyo onbekend is dan zouden ze wat meer reclame moeten maken. Maar vaak is er wel een andere goede reden waarom een bedrijf wat minder gewild is, zoals toch wat duur, onbetrouwbaar of een slechte klantenservice.gezondheid schreef: ↑11 apr 2023 13:11...Heeft u onderzoek gedaan dat een provider als Simyo onbekend is? Welke criteria heeft u daarvoor?....
Maar onderzoek naar Simyo, waarom zou ik daar tijd aan besteden ?