AH gratis product bij prijsverschil?
AH gratis product bij prijsverschil?
Vandaag las ik het volgende in het AD: ‘ Klanten van Albert Heijn krijgen nu een product gratis mee als de prijs bij het schap afwijkt van die op de kassabon.’
Bron: https://www.ad.nl/geld/verkeerde-prijs- ... ~af0cdc4c/
Kan ik deze regel/gunst/tegemoetkoming nog ergens op de site van de AH in de voorwaarden terugvinden?
De kassamedewerkster zei me vandaag: ‘Onzin mevrouw, alleen prijsverschil krijgt u.’
Ik hoor het graag.
Bron: https://www.ad.nl/geld/verkeerde-prijs- ... ~af0cdc4c/
Kan ik deze regel/gunst/tegemoetkoming nog ergens op de site van de AH in de voorwaarden terugvinden?
De kassamedewerkster zei me vandaag: ‘Onzin mevrouw, alleen prijsverschil krijgt u.’
Ik hoor het graag.
Kees_van_O
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Het is nou niet dat het AD een heel betrouwbare krant is... Dat is niveau Telegraaf of misschien wel erger.
Ik zou gewoon lekker uit gaan van wat de AH er over zegt.
Ik zou gewoon lekker uit gaan van wat de AH er over zegt.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Wat zei de klantenservice van Albert Heijn toen je ze online deze vraag stelde?
https://www.ah.nl/klantenservice
De chat is open tot 23.00 uur vanavond.
https://www.ah.nl/klantenservice
De chat is open tot 23.00 uur vanavond.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Wat let je om er naar te kijken?
Dat artikel is overigens nogal lachwekkend:
Héle lange rit voordat je leuk op vakantie kunt...Ik ga gerust 20 cent terugvragen, hoor. Die 20 cent is namelijk van mij. Al zijn foutjes op de bon meestal wel duurder dan dat. Reken maar eens uit wat je misloopt als je elke week korting waar je recht op hebt niet krijgt bij het afrekenen. Daar kun je leuk van op vakantie aan het einde van de rit.’’
Aygulf
vindt dit leuk
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Daar kan je nog niet eens met de tram voor naar de stad.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ook RTL Nieuws meldt het, maar ja met lege schappen kun je dat makkelijk beloven.
Reactie Albert Heijn:
Albert Heijn zegt de uitkomsten van het onderzoek serieus te nemen. Om fouten met de prijzen tegen te gaan, is de keten onder andere bezig om ook bij aanbiedingen digitale kaarten met prijzen te gaan gebruiken. Nu gebeurt dit al bij het reguliere assortiment om altijd de juiste prijs te laten zien. Ook krijgen klanten een product gratis mee als de prijs bij het schap afwijkt van die op de kassabon. Die maatregelen hebben volgens de supermarktketen al voor een daling van de fouten gezorgd.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-jumbo-ah
Reactie Albert Heijn:
Albert Heijn zegt de uitkomsten van het onderzoek serieus te nemen. Om fouten met de prijzen tegen te gaan, is de keten onder andere bezig om ook bij aanbiedingen digitale kaarten met prijzen te gaan gebruiken. Nu gebeurt dit al bij het reguliere assortiment om altijd de juiste prijs te laten zien. Ook krijgen klanten een product gratis mee als de prijs bij het schap afwijkt van die op de kassabon. Die maatregelen hebben volgens de supermarktketen al voor een daling van de fouten gezorgd.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-jumbo-ah
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
De Jumbo doet dit al jaren, dat je het product dan gratis krijgt. Net als wanneer je exact hetzelfde product voor een goedkopere prijs vindt bij de geselecteerde winkels in de buurt (meestal gelden alleen supermarkten, dus geen Wibra, action en dergelijke). De 7 regels van Jumbo die werden in de winkel waar ik vroeger werkte strikt gehandhaafd. Ik moest zelfs regelmatig even prijzen controleren in andere supermarkten in de buurt.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Het zou inderdaad een goede zaak zijn wanneer het produkt gratis meegegeven wordt als het fout geprijst is. Zo dwingt een winkel zichzelf om juist te prijzen.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Het zou natuurlijk een sneu persoon kunnen zijn die geen leven heeft en alle tijd heeft om in de winkel naar foutjes te zoeken. Als je daar je dagbesteding van maakt dan je toch zeker 1 uur van op vakantie na een jaar....Moneyman schreef: ↑25 apr 2023 21:23
Dat artikel is overigens nogal lachwekkend:Héle lange rit voordat je leuk op vakantie kunt...Ik ga gerust 20 cent terugvragen, hoor. Die 20 cent is namelijk van mij. Al zijn foutjes op de bon meestal wel duurder dan dat. Reken maar eens uit wat je misloopt als je elke week korting waar je recht op hebt niet krijgt bij het afrekenen. Daar kun je leuk van op vakantie aan het einde van de rit.’’
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Op vakantie gaan is schromelijk overdreven natuurlijk. Maar door de vele fouten die gemaakt worden loont het wel degelijk om je bonnen goed na te kijken.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
En de supermarkteigenaren / aandeelhouders worden extra snel rijk omdat van elke klant 20 cent extra wordt gescoord op elk fout geprijsd product. Hopelijk gaat het om fouten en niet om een verdienmodel.... ik heb een keer gewezen op een fout in de in de kassa ingestelde prijs, men reageerde nogal lauwtjes en was niet van plan er iets aan te doen.
-
- Berichten: 5204
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik had laatst zoiets bij een Duitse bouwmarkt met laminaat. Scheelde op het totaal toch meer dan 70 euro.
Ze stuurden even iemand naar de stelling om te kijken naar het prijskaartje en kreeg het verschil gewoon terug. Dus soms loont het zich echt de moeite wel.
Ze stuurden even iemand naar de stelling om te kijken naar het prijskaartje en kreeg het verschil gewoon terug. Dus soms loont het zich echt de moeite wel.
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik vind het maar raar dat sommige mensen denken dat het mogelijk is om nooit fouten te maken. Het is menselijk en onvoorkomelijk. En wat als de prijs nou in jouw voordeel afwijkt want gebeurt namelijk ook?
Ik kan mij zo niet druk maken over centenwerk. Ik check de bon dan ook echt nooit tenzij het echt gaat om opvallende bedragen maar dan hebben we het echt over 25 - 50% boven verwachtingsprijs.
Ik kan mij zo niet druk maken over centenwerk. Ik check de bon dan ook echt nooit tenzij het echt gaat om opvallende bedragen maar dan hebben we het echt over 25 - 50% boven verwachtingsprijs.
Denk jou echt dat dat een rendabel verdienmodel is. Waarom altijd weer er wat achter zoeken. Alsof jij foutloos bent. Lijkt mij niet. Dus het is echt niet zo vreemd als er bij duizenden artikelen af en toe een prijsfoutje in sluipt.HandigeHarrie schreef: ↑26 apr 2023 09:41En de supermarkteigenaren / aandeelhouders worden extra snel rijk omdat van elke klant 20 cent extra wordt gescoord op elk fout geprijsd product. Hopelijk gaat het om fouten en niet om een verdienmodel.... ik heb een keer gewezen op een fout in de in de kassa ingestelde prijs, men reageerde nogal lauwtjes en was niet van plan er iets aan te doen.
Lady1234
, Aygulf
, Dirkie
, Moneyman
en juliomariner
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5204
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Zo'n foutje kan ook in het nadeel van de ondernemer zijn. Waarschijnlijk heft het voordeel en nadeel elkaar op.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik heb 1x meegemaakt dat er een fout zat in het kassasysteem. De computer had niet omgeschakeld naar de kortingen van die week. Met als gevolg dat die arme caissières letterlijk met een rekenmachine en kladblok uit moesten rekenen hoeveel korting iemand kreeg. Totdat de fout in het computersysteem hersteld was.
En ja fouten kunnen altijd gebeuren, ik heb niet het idee dat daar dan meteen boze opzet bij zit.
En ja fouten kunnen altijd gebeuren, ik heb niet het idee dat daar dan meteen boze opzet bij zit.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Nog nooit meegemaakt dat een fout in het nadeel van de super was, altijd in mijn nadeel. Meestal laat ik het zitten Geen zin om in de rij voor klantenservice aan te sluiten om mijn eigen geld terug te krijgen. Die enkele keer dat ik het wel doe wordt ongeinteresserd gereageerd. Krijg wel geld terug maar dat is het dan ook.
Maar als een klant een keer iets vergeet te scannen is het een dief.. .
Maar als een klant een keer iets vergeet te scannen is het een dief.. .
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
@J. Deltoer, je weet zelf ook wel dat een korting niet of niet correct verwerken in het systeem en het meenemen van producten die niet gescand (en dus niet betaald zijn) twee verschillende onvergelijkbare dingen zijn.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik vind beiden een menselijke fout, artikelen verkeerd prijzen bij de kassa en iets vergeten bij de zelfscan. Als iets vergeten geen menselijke fout is maar diefstal is verkeerd prijzen ook diefstal. En ja ik controleer de bon, zit er maximaal een euro verschil in dan laat ik het vaak zitten
Vandaag klopte de prijs bij de gamma niet, heb ik direct gezegd ook al scheelde het in totaal maar 80 cent/ 5%
Vandaag klopte de prijs bij de gamma niet, heb ik direct gezegd ook al scheelde het in totaal maar 80 cent/ 5%
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik had laatst zelf een fout gemaakt
Ik had zo'n "zonde om weg te gooien" artikel gescand. Maar kreeg de normale prijs. Bleek dat ik de verkeerde barcode gescand had
Werd ik heel vriendelijk mee geholpen, ook andere keren als het mis gaat maken ze nooit een probleem. Ik heb ook wel gehad dat iemand per ongeluk teveel geld terug gaf. Dat zeg ik dan ook want ik vind het zielig als zo'n jongen of meisje (meestal zijn ze nog vrij jong) op het einde van hun dienst op hun donder krijgen vanwege kasverschil.
Ik had zo'n "zonde om weg te gooien" artikel gescand. Maar kreeg de normale prijs. Bleek dat ik de verkeerde barcode gescand had
Werd ik heel vriendelijk mee geholpen, ook andere keren als het mis gaat maken ze nooit een probleem. Ik heb ook wel gehad dat iemand per ongeluk teveel geld terug gaf. Dat zeg ik dan ook want ik vind het zielig als zo'n jongen of meisje (meestal zijn ze nog vrij jong) op het einde van hun dienst op hun donder krijgen vanwege kasverschil.
Re: AH gratis product bij prijsverschil?
Ik heb er naar gezocht op hun website en kon het niet vinden, vandaar dat ik de vraag stel.Moneyman schreef: ↑25 apr 2023 21:23Wat let je om er naar te kijken?
Dat artikel is overigens nogal lachwekkend:Héle lange rit voordat je leuk op vakantie kunt...Ik ga gerust 20 cent terugvragen, hoor. Die 20 cent is namelijk van mij. Al zijn foutjes op de bon meestal wel duurder dan dat. Reken maar eens uit wat je misloopt als je elke week korting waar je recht op hebt niet krijgt bij het afrekenen. Daar kun je leuk van op vakantie aan het einde van de rit.’’
Overigens tellen voor mij alle kleine beetjes, dus ja, ook de drie cent die afgerond wordt naar 5 cent in contanten.
Die heb ik er niet voor benaderd. Is het een verkeerde aanname dat een winkelmanager het ook hoort te weten?kuklos schreef: ↑25 apr 2023 21:22Wat zei de klantenservice van Albert Heijn toen je ze online deze vraag stelde?
https://www.ah.nl/klantenservice
De chat is open tot 23.00 uur vanavond.