Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Onlangs vlogen wij (ik en mijn partner) retour van Amsterdam<->Barcelona met Vueling. ieder van ons had een minderjarig kind op schoot. Bij het boeken van de kaartjes mocht ik op de website alleen de A en/of F stoelen kiezen van ieder rij (en uiteindelijk voor 7A en 8A gekozen). Echter bij een telefonisch gesprek met de klantenservice van Vueling, werden wij tegen kleine meerkosten WEL naar naastgelegen stoelen (7A en 7B) omgeboekt op advies van de klantenservicemedewerker dat het wel mocht.
Eerste leg ging prima, echter bij het inchecken voor het retourreis werd tegen ons gezegd dat stoelen B t/m E geen dubbelzuurstofmaskers hebben en dus niet geschikt zijn voor reizen met kinderen op schoot. Hier schrokken we van want 1) dit werd nergens tegen ons eerder gezegd 2) op advies van de maatschappij zelf zijn de stoelen juist omgeboekt geweest 3) wij al een vlucht meegemaakt hebben waar we dus een ontzettend risico liepen door potentieel gebrek aan zuurstofmasker.
De baliemedewerker schrok hier zelf ook van en heeft ons geadviseerd contact te opnemen met de klantenservice. Dit hebben we ook gedaan maar de enige wat ze willen doen is de meerkosten terug gaan betalen terwijl wij compensatie zoeken voor de onnodige risico die zij ons in geplaatst hebben door bijvoorbeeld compensatie voor een of beide vluchtkaartjes.
Wat zijn hier realistisch onze kansen en hoe zouden jullie ons adviseren hiermee verder om te gaan?
Eerste leg ging prima, echter bij het inchecken voor het retourreis werd tegen ons gezegd dat stoelen B t/m E geen dubbelzuurstofmaskers hebben en dus niet geschikt zijn voor reizen met kinderen op schoot. Hier schrokken we van want 1) dit werd nergens tegen ons eerder gezegd 2) op advies van de maatschappij zelf zijn de stoelen juist omgeboekt geweest 3) wij al een vlucht meegemaakt hebben waar we dus een ontzettend risico liepen door potentieel gebrek aan zuurstofmasker.
De baliemedewerker schrok hier zelf ook van en heeft ons geadviseerd contact te opnemen met de klantenservice. Dit hebben we ook gedaan maar de enige wat ze willen doen is de meerkosten terug gaan betalen terwijl wij compensatie zoeken voor de onnodige risico die zij ons in geplaatst hebben door bijvoorbeeld compensatie voor een of beide vluchtkaartjes.
Wat zijn hier realistisch onze kansen en hoe zouden jullie ons adviseren hiermee verder om te gaan?
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Nul kans. Terugbetaling meerkosten accepteren.
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
En hoe zou dat “onnodige” risico dan gecompenseerd kunnen worden? Met een zakje geld?
bupaul
vindt dit leuk
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Hoe realistisch jullie kansen zijn is niet te zeggen als je niet ook gelijk vertelt wat voor/hoeveel compensatie jullie zoeken.Penumbrax schreef: ↑28 apr 2023 10:57.............................. terwijl wij compensatie zoeken voor de onnodige risico die zij ons in geplaatst hebben door bijvoorbeeld compensatie voor een of beide vluchtkaartjes.
Wat zijn hier realistisch onze kansen en hoe zouden jullie ons adviseren hiermee verder om te gaan?
Sowieso maak je weinig kans, vermoed ik, daar er uit jullie verhaal niet blijkt dat er iets is misgegaan. Maar zelfs dan is ook van belang wat de hoogte van de door jullie gewenste compensatie is.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Het beste is een goede letseladvocaat te nemen. Jullie hebben enorm risico gelopen en wat mij betreft staat daar een zeer fiks smartegeld tegenover. Een paar ton, oplopend naar een miljoen euro lijkt mij acceptabel. Plus uiteraard levenslang gratis vliegen.
Business class natuurlijk.
Business class natuurlijk.
Morgan le Fay
en riddert
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5223
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Ik weet niet wat ik gevaarlijker vind, geen zuurstofmaskers of geen gordels voor het kind.
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
En door vueling betaalde psychische hulp voor zolang als nodig. Ook voor de kinderen. Met alleen dat geld maak je alle trauma's die ze hebben moeten doorstaan niet goed.J. Deltoer schreef: ↑28 apr 2023 12:47Het beste is een goede letseladvocaat te nemen. Jullie hebben enorm risico gelopen en wat mij betreft staat daar een zeer fiks smartegeld tegenover. Een paar ton, oplopend naar een miljoen euro lijkt mij acceptabel. Plus uiteraard levenslang gratis vliegen.
Business class natuurlijk.
Re: Compensatie bij verkeerd informatie vluchtmaatschappij
Mogelijk dat u op de heenreis een andere vliegtuig had dan op de terugreis. Ook bij hetzelfde vliegtuig kan de indeling anders zijn.
De grondpersoneel en de personeel in het vliegtuig zijn verantwoordelijk dat iedereen op een veilige zitplaats terecht komt.
Mijn advies is om de compensatie welke aangeboden wordt te aanvaarden.
Aangezien er geen sprake is van blijvend letsel hoeft er geen schadevergoeding betaald te worden. Elk euro die aan u aangeboden wordt is mooi meegenomen.
U kunt eventueel contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Maar ik verwacht er niet veel van.
ILenT kan bij 1 of meerdere klachten een onderzoek instellen en handhavend optreden. Zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtv ... liegtuigen.
De grondpersoneel en de personeel in het vliegtuig zijn verantwoordelijk dat iedereen op een veilige zitplaats terecht komt.
Mijn advies is om de compensatie welke aangeboden wordt te aanvaarden.
Aangezien er geen sprake is van blijvend letsel hoeft er geen schadevergoeding betaald te worden. Elk euro die aan u aangeboden wordt is mooi meegenomen.
U kunt eventueel contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Maar ik verwacht er niet veel van.
ILenT kan bij 1 of meerdere klachten een onderzoek instellen en handhavend optreden. Zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtv ... liegtuigen.