kop koffie bij Hema 100% in punten verdubbeld
-
Re: kop koffie bij Hema 100% in punten verdubbeld
Ja en vergeet de thermosfles niet te vullen.
Natuurlijk kunnen we er hier een beetje lacherig om doen en flauwe grappen erover maken. Natuurlijk kun je bij grote supermarkten ook een gratis kopje koffie drinken. Maar toch....
De reactie dat die punten eigenlijk een waarde vertegenwoordigen is ook waar. Om die 25 punten bij elkaar te sparen moet je bij Hema aankopen doen. Om 50 punten te sparen moet je dus het dubbele aantal aankopen doen.
Wat je er ook van vindt, schiet HEMA met dit soort kleinzielige verhogingen niet in de eigen voet? Sommigen zullen er zich niks van aantrekken, voor anderen kan zoiets net de druppel zijn.
Ook als relatief grote retailer moet je je beseffen dat niet alles alleen maar om hogere omzet en meer verdiensten draait. Juist door klantvriendelijke acties haal je wellicht wel meer mensen binnen en genereer je dus alsnog die wat hogere omzet.
Maar als het al zo knijp zit bij HEMA dat ze een kop koffie van 25 punten moeten verdubbelen in waarde, dan vraag ik me af hoe lang het nog goed gaat met die club, wetende dat er wel meer grote namen uit het straatbeeld zijn verdwenen.
De reactie dat die punten eigenlijk een waarde vertegenwoordigen is ook waar. Om die 25 punten bij elkaar te sparen moet je bij Hema aankopen doen. Om 50 punten te sparen moet je dus het dubbele aantal aankopen doen.
Wat je er ook van vindt, schiet HEMA met dit soort kleinzielige verhogingen niet in de eigen voet? Sommigen zullen er zich niks van aantrekken, voor anderen kan zoiets net de druppel zijn.
Ook als relatief grote retailer moet je je beseffen dat niet alles alleen maar om hogere omzet en meer verdiensten draait. Juist door klantvriendelijke acties haal je wellicht wel meer mensen binnen en genereer je dus alsnog die wat hogere omzet.
Maar als het al zo knijp zit bij HEMA dat ze een kop koffie van 25 punten moeten verdubbelen in waarde, dan vraag ik me af hoe lang het nog goed gaat met die club, wetende dat er wel meer grote namen uit het straatbeeld zijn verdwenen.
16again
vindt dit leuk
Die punten kun je ook gebruiken om korting te krijgen dus ze hebben gewoon een waarde. De koffie is niet gratis en verdubbeld in prijs.
Maar is de prijs van de koffie in euros ook verdubbeld?
BreejKC
vindt dit leuk
-
Koffie is in prijs sowieso verhoogd. De stroom om koffie te zetten is duurder geworden. De handjes om de koffie te zetten is duurder geworden. De kopjes worden afgewassen in steeds duurder water.
Waar je eerst voor €25 moest kopen voor een gratis bakje is dat nu €50,-. Is dat nu zo’n groot probleem?
Waar je eerst voor €25 moest kopen voor een gratis bakje is dat nu €50,-. Is dat nu zo’n groot probleem?
-
Ja, dat is een verhoging van 100%. Zelfs Albert Heijn waagt zich (nog?) niet aan zulke verhogingen.
BreejKC
vindt dit leuk
zoon grote winkel kan het best gratis weggeven ,dat noemen ze klanten binding.NeoDutchio schreef: ↑11 mei 2023 11:49Koffie is in prijs sowieso verhoogd. De stroom om koffie te zetten is duurder geworden. De handjes om de koffie te zetten is duurder geworden. De kopjes worden afgewassen in steeds duurder water.
BreejKC
vindt dit leuk
-
Heeft u enig idee wat een gratis kopje koffie kost? En dan heb ik het niet alleen over het personeel en het zetten van het bakkie, maar ook over de verkoopruimte wat dit kost.gosewijn schreef: ↑11 mei 2023 13:30zoon grote winkel kan het best gratis weggeven ,dat noemen ze klanten binding.NeoDutchio schreef: ↑11 mei 2023 11:49Koffie is in prijs sowieso verhoogd. De stroom om koffie te zetten is duurder geworden. De handjes om de koffie te zetten is duurder geworden. De kopjes worden afgewassen in steeds duurder water.
Slechts de helft van de HEMA vestigingen heeft een restaurant voorziening voor de door u geopperde 'klanten binding', hoe zou dat dan gaan in de overige vestigingen.
Overigens, niet alle HEMA vestigingen zijn van de fam. van Eerd, er zijn ook veel vestigingen van franchisenemers.
Ja dat had ik al gelezen Neo, maar jij snapt het niet .
Natuurlijk kan dit soort bedrijven dit niet gratis doen . Veel mensen klagen overal over zelfs als het gratis .
-
Ze geven het ook niet gratis weg, het kost 25 punten. Althans tot voor kort, nu kost het 50 punten, een prijsstijging van 100 procent.
Die punten worden bij aankoop van tocht 'gratis' weggegeven, of moet er voor worden betaald ?J. Deltoer schreef: ↑11 mei 2023 13:59Ze geven het ook niet gratis weg, het kost 25 punten. Althans tot voor kort, nu kost het 50 punten, een prijsstijging van 100 procent.
Ze zijn gratis maar je moet een klantenkaart hebben.
Aangezien je de punten maar 1x kan uitgeven is de koffie niet gratis. Je betaald met punten. Als je koffie er voor koopt kun je niet 5 euro korting op een hangmat krijgen. Ofwel dat de punten gratis zijn heeft er niets mee te maken.
Als je kraslot 100 euro oplevert betekend dat ook niet dat je gratis producten krijgt als je naar een winkel gaat.
Of alles is gratis in het leven. Dat kan ook.
Als je kraslot 100 euro oplevert betekend dat ook niet dat je gratis producten krijgt als je naar een winkel gaat.
Of alles is gratis in het leven. Dat kan ook.
Onjuist. De punten hebben een waarde. Als je de koffie betaalt met punten die een waarde hebben, is de koffie niet gratis.
J. Deltoer
, BreejKC
en 16again
vinden dit leuk
Kennelijk is de waarde van de Hemapunt tov koffie gedevalueerd.
Hoe zit het eigenlijk met de andere bestedingsmogelijkheden van die punten? Is daar ook sprake van meer punten voor dezelfde korting, of een vetgelijkbare verslechtering?
Hoe zit het eigenlijk met de andere bestedingsmogelijkheden van die punten? Is daar ook sprake van meer punten voor dezelfde korting, of een vetgelijkbare verslechtering?
En als er een devaluatie heeft plaatsgevonden, wat dan? Ik heb zo'n idee dat je daar weinig tegen kunt inbrengen, maar ik kan het mis hebben.
Je kunt er ook niets tegen doen, anders dan niet meer bij de Hema kopen. Maar dan loop je wel allerlei typische Hema-producten mis.
Zelf heb ik geen klantenkaart; daarom vroeg ik me af of die waardevermindering ook geldt voor andere bestedingsmogelijkheden van die punten.
Zelf heb ik geen klantenkaart; daarom vroeg ik me af of die waardevermindering ook geldt voor andere bestedingsmogelijkheden van die punten.
Lisa29
vindt dit leuk