Da's een best apparaat, zuigt als een malle. Maar of je er nu echt kachelhout mee door kunt zagen...
Huiskamer
scharrelschipper
en Jablan
vinden dit leuk
Re: Huiskamer
Bizar verhaal dit...
De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...
De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...
-
Gewoon triest dit.
Kansloze stumpers. Helaas wordt er bijna nooit voor deze oplichting opgepakt en als wel komen ze er met een taakstrafje af.
Kansloze stumpers. Helaas wordt er bijna nooit voor deze oplichting opgepakt en als wel komen ze er met een taakstrafje af.
Ook hier weer alle signalen staan direct op rood:
Er mag niemand gebeld worden, er wordt geen aangifte gedaan als er wordt betaald (voor een geval in Duitsland, Duitsland is geen oeloeboeloeland met corrupte politie e.d.).
Er mag niemand gebeld worden, er wordt geen aangifte gedaan als er wordt betaald (voor een geval in Duitsland, Duitsland is geen oeloeboeloeland met corrupte politie e.d.).
moederslink
vindt dit leuk
-
moederslink
vindt dit leuk
Tja, ouders die geen aangifte zouden indienen als de uitvaartkosten betaald zouden worden. Zeker bizar.
juliomariner
vindt dit leuk
Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.
Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
-
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Sja, wat mij betreft krijgen dit soort figuren altijd de doodstraf. Daar gaat echt niks aan verloren voor de maatschappij.juliomariner schreef: ↑24 mei 2023 16:17Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Zeg nooit dat je nooit ergens zal intrappen, want iedereen komt in het leven een keer in een situatie terecht waarbij je flink op je snufferd zal gaan.
De meeste slachtoffers kruipen echter in hun schulp en zwijgen liever over hetgeen hen is overkomen.
J. Deltoer
en Erthanax
vinden dit leuk
Geloof me: de wereld is vól van mensen die dit zeiden - en er helaas achteraf op terug moeten komen. En nee, die komen niet allemaal uit een voorspelbare groep met makkelijke slachtoffers, in tegendeel.ZeerPrivé schreef: ↑24 mei 2023 16:10Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.
J. Deltoer
en Erthanax
vinden dit leuk
Ik verbaas me altijd hierover:
“Er werd namelijk met een anoniem nummer gebeld, en normaal zou ze zo'n telefoontje laten gaan”.
Er wordt door zoveel instanties anoniem gebeld, waarom niet aannemen? Wat kan je gebeuren?
“Er werd namelijk met een anoniem nummer gebeld, en normaal zou ze zo'n telefoontje laten gaan”.
Er wordt door zoveel instanties anoniem gebeld, waarom niet aannemen? Wat kan je gebeuren?
Geloof me, ik kom hier achteraf niet op terug. Wat anderen wel of niet zeiden of deden, heeft niets met mij te maken.Moneyman schreef: ↑24 mei 2023 16:47Geloof me: de wereld is vól van mensen die dit zeiden - en er helaas achteraf op terug moeten komen. En nee, die komen niet allemaal uit een voorspelbare groep met makkelijke slachtoffers, in tegendeel.ZeerPrivé schreef: ↑24 mei 2023 16:10Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.
Ik beloof je, zo ben ik dan ook wel weer, dat ik het hier zal melden als ik ergens ingetrapt ben. Houd dit topic in de gaten.
het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.
scontra
vindt dit leuk
Dat mag toch bekend verondersteld worden.
Log alleen in met DigiD op MijnOverheid
MijnOverheid verstuurt nooit e-mails met daarin een link naar een omgeving waarvoor je moet inloggen met een persoonlijke pincode. En ook niet een bericht via sms.10 aug 2022
Log alleen in met DigiD op MijnOverheid
MijnOverheid verstuurt nooit e-mails met daarin een link naar een omgeving waarvoor je moet inloggen met een persoonlijke pincode. En ook niet een bericht via sms.10 aug 2022
Er staat nooit een link in de mail van Mijnoverheid. Dat er wel een link in stond is al voldoende om te weten dat de mail niet van Mijnoverheid afkomstig is.PGros schreef: ↑24 mei 2023 17:12
het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.
Onderaan de mail van Mijnoverheid staat niet voor niks:
MijnOverheid stuurt geen meldingen met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mails naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mail met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.
moederslink
vindt dit leuk
Ach iedereen is een keer aan de beurt, hoe groot, hoe klein de "oplichting" ook is.
En dat is ook helemaal niet erg om dat toe te geven dan.
Er is altijd wel iemand slimmer.
En dat is ook helemaal niet erg om dat toe te geven dan.
Er is altijd wel iemand slimmer.
scontra
en J. Deltoer
vinden dit leuk