Netflix onredelijk over delen account
Re: Netflix onredelijk over delen account
U mag nog steeds op uw vakantieadres, op een terras of elders naar Netflix kijken.
Geen een alleenstaande is verplicht een abonnement te nemen met vier accounts, want u kunt met een eenvoudiger abonnement ook gewoon op meerdere apparaten Netflix bekijken. Alleen niet tegelijkertijd.
Geen een alleenstaande is verplicht een abonnement te nemen met vier accounts, want u kunt met een eenvoudiger abonnement ook gewoon op meerdere apparaten Netflix bekijken. Alleen niet tegelijkertijd.
Wat bloedserieus.ZeerPrivé schreef: ↑26 mei 2023 18:42Waarom zouden de kinderen dat moeten betalen? Volgens mij hebben jullie beiden een goed pensioen. Ik ben niet te beroerd om voor naaste familieleden te betalen als zij geen cent te makken hebben. Maar familie met voldoende inkomsten geef ik echt geen cent voor streamingdiensten. Ik verwacht het andersom ook zeker niet van mijn kinderen.
-
Ik woon ook alleen, en betaal voor mijn woning net zoveel als de buren met twee kinderen, dus vier personen. Eigenlijk ook niet eerlijk. Ik vind dat de vier alleenstaanden op de galerij samen dezelfde huur moeten betalen als het stel met de twee kinderen. Want in feite zijn wij ook een soort gezin, waarbij het LAT-gedeelte van de relatie voornamelijk de galerij betreft.ramon250 schreef: ↑26 mei 2023 18:02Ik kan me voorstellen dat Netflix kritisch kijkt naar het basic en standaardabonnement, maar laat een alleenwonende met premiumabonnement gewoon 4 accounts houden tegen dezelfde prijs. Het maakt immers niet uit ook als het gezin op vakantieadres ook Netflix kijkt.
.
Wat Netflix volgens mij gaat doen, is dadelijk kijken op welke ip-adressen er gebruik wordt gemaakt van de accounts. Wordt er tegelijk op 2 ip-adressen gestreamd, dan overtreed je simpelweg de regels en zal het account geblokt worden.
Ze gaan ook kijken naar het kijkgedrag.
Zo zie je maar, dat ze dit al die jaren niet konden tegenhouden is onzin. Bij sommige gebeurt dit al jaren.
Mijn kinderen moeten dat helemaal niet betalen. Een van hen (een van mijn liefste dochters) bood het destijds aan, zodat we het konden proberen. En pakweg vier jaar later probeer ik het nog steeds. Verdere overwegingen over het al dan niet nemen van een abo staan in mijn eerdere reactie.
@onkruid
Bij wie gebeurt dat al jaren?
Bij wie gebeurt dat al jaren?
-
Ik hou het simpel : heb een NPO PLUS abo voor € 2.95 p.m.
Kan eindeloos terugkijken, en series en documentaires en films kijken.
Kan eindeloos terugkijken, en series en documentaires en films kijken.
Erthanax
vindt dit leuk
1 account, meerdere ip adressen en op een niet mobiel apparaat. En alleen die devices op het niet thuis ip adres zullen worden geblokkeerd.
Je wordt niet door Netflix gedupeerd, maar door de wetgever:
- Je Netflix abonnement is altijd voor "persoonlijk" en "niet-commercieel" gebruik geweest. Dus het delen met anderen mag niet en heeft nooit gemogen.
Waarom Netflix er geen bezwaar van maakt als je dat binnen een huidhouden doet is vanwege de copyright wetgeving. De Auteurswet 1912 zegt dat vertoning in besloten kring geen openbaarmaking is (onder voorwaarden). Besloten kring wordt meestal vertaald als een huishouden. Verschillende fysieke locaties is in elk geval geen besloten kring.
Netflix is sinds de invoer van de Copyright Directive verplicht om op te treden tegen het delen van accounts.
witte angora
vindt dit leuk
Maar als je bijvoorbeeld een zomerhuisje huurt, mag je daar best via een chromecast Netflix streamen naar een tv die daar staat, via het wifi netwerk van het park.
Je mobiel op 4G heeft ook een ander IP adres.
Het kan dan wel zijn dat je een extra verificatie door moet om aan te tonen dat je het echt bent..
Overigens werkt een chromecast op een vakantiepark vaak niet
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
https://help.netflix.com/nl/node/24926
er zijn 2 verschillende dingen:
1 is het aantal apparaten waar je tegelijkertijd op kan kijken. Dat is voor een alleenstaande met maar 1 TV dus niet nodig, dus een premium account is overkill, dat is niet de schuld van Netflix.
En er is verschil in aangeboden beeldkwaliteit: gewoon HD, Full HD of ULtra HD (moet je TV dan wel aankunnen anders heeft dat geen zin).
het 2e is dat je in standaard en premium de mogelijkheid hebt tegen extra kosten externe gebruikers aan je account toe te voegen.
(ik denk dan bv aan een uitwonend studerend kind? maar ik denk dat delen met bv buren of vrienden waar dan ook ook toegestaan is. ).
ik zou eigenlijk niet weten wat nu Netflix verwijtbaar is, behalve dat ze wellicht ongewenst zaken tegen gekomen zijn en die gaten in de voorwaarden dichten, maar dat is niet verboden. Bevallen de aangepaste voorwaarden niet kan en mag je altijd opzeggen.
Netflix is nergens verplicht zich te conformeren aan de van wensen gebruikers, zij zijn zelf degene die de regels opstellen (binnen de wettelijke bepalingen).
er zijn 2 verschillende dingen:
1 is het aantal apparaten waar je tegelijkertijd op kan kijken. Dat is voor een alleenstaande met maar 1 TV dus niet nodig, dus een premium account is overkill, dat is niet de schuld van Netflix.
En er is verschil in aangeboden beeldkwaliteit: gewoon HD, Full HD of ULtra HD (moet je TV dan wel aankunnen anders heeft dat geen zin).
het 2e is dat je in standaard en premium de mogelijkheid hebt tegen extra kosten externe gebruikers aan je account toe te voegen.
(ik denk dan bv aan een uitwonend studerend kind? maar ik denk dat delen met bv buren of vrienden waar dan ook ook toegestaan is. ).
ik zou eigenlijk niet weten wat nu Netflix verwijtbaar is, behalve dat ze wellicht ongewenst zaken tegen gekomen zijn en die gaten in de voorwaarden dichten, maar dat is niet verboden. Bevallen de aangepaste voorwaarden niet kan en mag je altijd opzeggen.
Netflix is nergens verplicht zich te conformeren aan de van wensen gebruikers, zij zijn zelf degene die de regels opstellen (binnen de wettelijke bepalingen).
Daar is weer een klok en klepel verhaalsnuffel1 schreef: ↑27 mei 2023 10:41De vraag blijft wel hoe Netflix gaat handhaven omdat bij een premium account mogen meerdere apparaten ter gelijker tijd gebruikt worden en niet huisadres gebonden zijn. Stel pa en ma gaan op vakantie loggen daar in met een ander ip adres dan zou Netflix het ip adres op het huisadres kunnen blokkeren en de thuisblijvende kinderen geen Netflix meer kunnen kijken omdat er twee ip adressen gebruikt worden. Waar Netflix eigenlijk op doelt is het onderling delen van inloggegevens waarbij anderen zeg maar mee liften op het account van een ander. Dat is een tijd lang gedoogd maar heeft nooit gemogen omdat die inloggegevens voor persoonlijk gebruik bedoelt zijn en niet aan derden verstrekt mogen worden.
Een IP valt ook onder persoonlijke gegevens volgens de Europese wetgeving en de Nederlandse AVG wet.
Ik heb Netflix nooit toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegeven zoals mijn IP adres te mogen verzamelen en bewaren.
Kan alleen maar de tip geven om net als ik dit te melden bij de
autoriteitpersoonsgegevens
Ik heb Netflix nooit toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegeven zoals mijn IP adres te mogen verzamelen en bewaren.
Kan alleen maar de tip geven om net als ik dit te melden bij de
autoriteitpersoonsgegevens
Ok...
In de algemene voorwaarden staat dar Netflix diensten eenzijdig mag wijzigen binnen 30 dagen na aanschrijven, dus ik wens je veel succes met t aanvechten.
Overigens;
Premium voor 4 schermen kijken, betekend 4 tegelijk. Als er amper gekeken wordt kun je downscalen. Tenzij je het voor die Ultra 4K beelden doet.
Succes!
In de algemene voorwaarden staat dar Netflix diensten eenzijdig mag wijzigen binnen 30 dagen na aanschrijven, dus ik wens je veel succes met t aanvechten.
Overigens;
Premium voor 4 schermen kijken, betekend 4 tegelijk. Als er amper gekeken wordt kun je downscalen. Tenzij je het voor die Ultra 4K beelden doet.
Succes!