Methusalah schreef: ↑15 jun 2023 10:14
DvdVK schreef: ↑14 jun 2023 19:06
Up date:
We hebben nu een meerdere van de medewerkster (diee zei dat er sprake was van koelvloeistoflekkage i.c.m. een installatiefout door de monteur) gesproken en blijkt er geen lekkage te zijn maar een verkeerde buitenunit te zijn geleverd en geïnstalleerd.
De hele procedure is door deze meneer en mijn man doorlopen en er is GEEN lekkage.
Toen deze meneer de leveringspapieren nakeek bleek dat de buitenunit te 'zwak' is voor het laten draaien van 3 binnenunits.
Een foutje van het installatiebedrijf.
Hij komt morgen met nadere informatie en een passende oplossing.
Dus:
Geen lekkage,
Geen risico voor het milieu,
Geen risico voor mens en dier.
De 'iets anders' in mijn reactie.
Voor uw 1ste reactie schreef ik al:
Wij belden om wellicht assistentie te mogen krijgen om gezamenlijk het probleem op te lossen.
De medewerkster (van het installatiebedrijf) : zij bepaalt of en wanneer er een monteur moet komen.
En toen zei deze dame (van het installatiebedrijf) DIRECT dat het én koelvloeistoflekkage is én veroorzaakt is tijdens de installatie.
Als dan medewerkster van een bedrijf je doodleuk vertelt dat er sprake is van én koelvloeistoflekkage is én veroorzaakt is tijdens de installatie ga je als consument er van uit dat het klopt.
Er speelde van onze kant niets anders; ieder zijn vak, immers.
Door de reacties alhier gingen we toch twijfelen en hebben we nogmaals contact opgenomen met het bedrijf hetgeen resulteerde in wèl assistentie en vervolgens de conclusie (van deze medewerker zijnde de chef van de medewerkster) dat er geen sprake kan zijn van koelvloeistoflekkage (en gesuggereerde installatiefout).