Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Beste lezers/adviseur. In december jl hebben wij een installateur van kunststof kozijnen, Jan Duurzaam, de opdracht gegeven nieuwe terrasdeuren te plaatsen. Totaalbedrag € 4680. Wij moesten € 1380 direct aanbetalen. Aldus gedaan. 2 Mei kregen wij een telefoontje dat de kozijnen geplaatst en dus betaald moesten worden: Als wij betaalden dan zou de afspraak op 7 juli a.s. ingepland worden. Óók gedaan : € 2760,00. Na plaatsing zouden wij het restant betalen ad € 500.
Gisteren kregen wij een telefoontje van Jan Duurzaam: of wij al wisten wat er aan de hand was: Nee, wisten wij niet.. Nou, zegt de man: wij gaan (!) failliet! Maar. Als wij extra € 1660 gingen betalen dan zou er alsnog tot plaatsing overgegaan worden door de werknemers die dan als zzp-ers gingen werken. Als wij dit niet wilden dan waren we onze aanbetaling definitief kwijt. Hier gingen wij niet mee akkoord. Immers, we hebben de 2e aanbetaling gedaan terwijl toen (2 mei) al bekend moest zijn dat er een faillissement dreigde. De beller, een adviseur zei hij, begon wat te stotteren en stelde hiervan niet op de hoogte te zijn. Hij begreep ons dilemma. Zelf stelde hij ook dat dus “willens en wetend “ alsnog de 2e nota verzonden was.
Hij zou in overleg gaan met de directeur. A.s.maandag belt hij terug.
Duidelijk is dat de deuren(bijna) geleverd en betaald zijn. Immers, de afspraak was gemaakt, welke steeds uitgesteld was omdat er leveringsproblemen waren.
Duidelijk voor ons is ook dat Jan Duurzaam failliet gaat. Dus: zou er sprake zijn van foutieve inmeting door Jan Duurzaam in februari jl, , dan bestaat Jan Duurzaam, als verantwoordelijke, niet meer en zijn de kosten voor ons. Ook van de zzp-ers.
Als er fouten worden gemaakt door de zzp-ers : wie lost dat op?
Aan Jan Duurzaam wordt vanzelfsprekend geen €1660 betaald. Sterker: helemaal niets wordt meer betaald natuurlijk, tenzij hij alsnog plaatst ( maar hoe dan met de garantie van de plaatsing?)
Omdat het bedrijf nóg niet failliet is, willen wij gewoon al ons geld terug. Jan Duurzaam heeft immers de opdracht, ondertekend door hem en door ons, naast zich neergelegd. Wat adviseren jullie te doen als Jan Duurzaam bij zijn lachwekkende aanbod blijft? Of als hij stelt dat wij de deuren dan wel kunnen krijgen maar zelf voor plaatsing moeten zorgen?
Gisteren kregen wij een telefoontje van Jan Duurzaam: of wij al wisten wat er aan de hand was: Nee, wisten wij niet.. Nou, zegt de man: wij gaan (!) failliet! Maar. Als wij extra € 1660 gingen betalen dan zou er alsnog tot plaatsing overgegaan worden door de werknemers die dan als zzp-ers gingen werken. Als wij dit niet wilden dan waren we onze aanbetaling definitief kwijt. Hier gingen wij niet mee akkoord. Immers, we hebben de 2e aanbetaling gedaan terwijl toen (2 mei) al bekend moest zijn dat er een faillissement dreigde. De beller, een adviseur zei hij, begon wat te stotteren en stelde hiervan niet op de hoogte te zijn. Hij begreep ons dilemma. Zelf stelde hij ook dat dus “willens en wetend “ alsnog de 2e nota verzonden was.
Hij zou in overleg gaan met de directeur. A.s.maandag belt hij terug.
Duidelijk is dat de deuren(bijna) geleverd en betaald zijn. Immers, de afspraak was gemaakt, welke steeds uitgesteld was omdat er leveringsproblemen waren.
Duidelijk voor ons is ook dat Jan Duurzaam failliet gaat. Dus: zou er sprake zijn van foutieve inmeting door Jan Duurzaam in februari jl, , dan bestaat Jan Duurzaam, als verantwoordelijke, niet meer en zijn de kosten voor ons. Ook van de zzp-ers.
Als er fouten worden gemaakt door de zzp-ers : wie lost dat op?
Aan Jan Duurzaam wordt vanzelfsprekend geen €1660 betaald. Sterker: helemaal niets wordt meer betaald natuurlijk, tenzij hij alsnog plaatst ( maar hoe dan met de garantie van de plaatsing?)
Omdat het bedrijf nóg niet failliet is, willen wij gewoon al ons geld terug. Jan Duurzaam heeft immers de opdracht, ondertekend door hem en door ons, naast zich neergelegd. Wat adviseren jullie te doen als Jan Duurzaam bij zijn lachwekkende aanbod blijft? Of als hij stelt dat wij de deuren dan wel kunnen krijgen maar zelf voor plaatsing moeten zorgen?
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
U wordt gewoon voor de volgende betaling genept. Maar waarom in mei al bijna alles betaald, als het pas in juli geplaatst wordt? Gewoon boevenstreken.
Vast niet bij een geschillencommissie aangesloten.
Vast niet bij een geschillencommissie aangesloten.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Alleen al de naam van dit bedrijf zou mij afschrikken. Mocht er toch geplaatst worden en Jan gaat echt failliet dan kunt u nog tijdens uw garantie een verzoek bij de fabrikant doen.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Of het een poging is om extra geld binnen te harken of niet, ik zou het kozijn zo snel mogelijk ophalen en zorgen dat je deze thuis hebt staan.
En dan niet overleggen (dan komen er nieuwe verhalen waarschijnlijk), gewoon met een paar mannetjes dat ding afhalen.
Beter vandaag dan morgen.
En dan niet overleggen (dan komen er nieuwe verhalen waarschijnlijk), gewoon met een paar mannetjes dat ding afhalen.
Beter vandaag dan morgen.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Aanbetaling doen voordat er iets wordt geleverd??
Uw supermarkt vraagt toch ook geen aanbetaling voordat uw uw boodschappen gaat doen????
Uw supermarkt vraagt toch ook geen aanbetaling voordat uw uw boodschappen gaat doen????
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Wanneer ik de reviews lees ben je mogelijk al te laat.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat.
Bijna failliet bestaat niet.
Bijna failliet bestaat niet.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Het is niet zo vreemd dat er een aanbetaling gedaan moet worden, maar zo ongeveer het hele bedrag is wat erg veel.peter17111962 schreef: ↑19 jun 2023 08:01Aanbetaling doen voordat er iets wordt geleverd??
Uw supermarkt vraagt toch ook geen aanbetaling voordat uw uw boodschappen gaat doen????
Anderzijds, bijna alle producten welke je koopt via Internet, moeten voor het gehele bedrag vooraf betaald worden.......
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Het is zelfs verboden om te verplichten alles vooruit te betalen. Dat veel mensen het gewoon doen moeten ze zelf weten maar het mag je niet verplicht worden.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Is het bedrijf een BV of een VOF?
In geval van dat laatste, dan is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk bij een faillissement.
Hoe dan ook: niet betalen en nakoming van de overeenkomst eisen.
Als uw kozijn en glas al besteld en geproduceerd is, dan is er een reële kans dat u deze tzt tegen betaling van transportkosten alsnog geleverd kunt krijgen. Een maatwerk product als een kozijn is immers voor zowel de fabrikant als curator (nagenoeg) waardeloos.
In geval van dat laatste, dan is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk bij een faillissement.
Hoe dan ook: niet betalen en nakoming van de overeenkomst eisen.
Als uw kozijn en glas al besteld en geproduceerd is, dan is er een reële kans dat u deze tzt tegen betaling van transportkosten alsnog geleverd kunt krijgen. Een maatwerk product als een kozijn is immers voor zowel de fabrikant als curator (nagenoeg) waardeloos.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Een aanbetaling voor materialen is vrij normaal. Er zijn maar weinig bedrijven, en zeker de kleinere, die dat allemaal kunnen voorfinancieren. Wij vragen op het werk (weliswaar B2B, maar toch) 30% bij PO, en dan hoeven we vaak nog geeneens spullen in te kopen.peter17111962 schreef: ↑19 jun 2023 08:01Aanbetaling doen voordat er iets wordt geleverd??
Uw supermarkt vraagt toch ook geen aanbetaling voordat uw uw boodschappen gaat doen????
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Je zult toch echt meer moeten betalen, dan wat men er op marktplaats oid voor kan krijgen.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Nou, ik ben ook gedupeerde. 12 mei 2023 aanbetaling gedaan voor kunststof kozijnen: 30% van de totale som. Gebeld 2x en 2x email gestuurd om de klus te plannen. Gisteren bijna hetzelfde verhaal te horen gekregen: failliet en een ander bedrijf kan de klus plaatsen als ik extra betaal (15% van de totale som) met als argument: ik betaal een beetje bij en het andere bedrijf betaalt een beetje bij. Dit riekt niet goed. Vanmorgen email ontvangen waarin ze erg vaart achter wilde zetten of ik dat andere bedrijf wil betalen.
Morgen ga ik de Kamer van Kophandel bellen. Tot gisteren was er nog geen curator bekend. Ik heb juridisch loket gebeld. Binnen 3 werkdagen word ik terug gebeld.
Morgen ga ik de Kamer van Kophandel bellen. Tot gisteren was er nog geen curator bekend. Ik heb juridisch loket gebeld. Binnen 3 werkdagen word ik terug gebeld.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Graag kom ik in contact met u hierover.
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Ondertussen zijn ze failliet. De naam en klanten zijn overgenomen door Duurkracht in Enter die nog aan het kijken zijn of en wat ze kunnen gaan doen voor de gedupeerde.
Het pand van Jan Duurzaam staat nog wel vol en er staat een behoorlijk wagenpark achter de gesloten hekken. Helaas krijgt de ficus nog een klein miljoen, de kans is dus zeer klein dat er nog iets van geld terug komt.
Het pand van Jan Duurzaam staat nog wel vol en er staat een behoorlijk wagenpark achter de gesloten hekken. Helaas krijgt de ficus nog een klein miljoen, de kans is dus zeer klein dat er nog iets van geld terug komt.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Ondertussen staat vast dat het bedrijf 3 miljoen euro (!,! ) schuld heeft. In 5 jaar tijd! Géén belasting betaald (dikke 9 ton schuld is best wel een fijne omzet lijkt ons), tegen beter weten in misbruik gemaakt van de coronasteun (goh, moet ie terugbetalen! , wat raar…. Not!) en willens en wetens ons, ongeveer 125 gedupeerden, gedwongen de 2e aanbetaling te doen, terwijl de belastingdienst hem al verteld had dat het einde oefening was. Wij gaan allemaal aangifte doen van oplichting en misleiding en de curator doet onderzoek naar onbehoorlijk bestuur. Maar ja, de eigenaar hangt zielig verhaal op, doet beloftes (“ik los het op!”) maar neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Helaas zijn de kozijnen (ónze kozijnen!) wederom zoek.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jul 2023 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd
Reden: persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Installateur kunststof kozijnen bijna failliet, zegt hij…
Hmmm... de website is nog gewoon in de lucht. Apart. Als je op trustpilot kijkt zie je dat er een facebookgroep is van gedupeerden. Of het verstandig is je daarbij aan te sluiten? Geen idee. Cowboys die geld ruiken kom je overal tegen.