Track and Trace oplichting door Post-NL?
Track and Trace oplichting door Post-NL?
Track and Trace oplichting door PostNL?
Boeken besteld de 19de
De 21ste nog niets binnen, maar vind wel bij de track en trace barcode check:
Zending is bezorgd in de brievenbus. Bezorgd op 20 juni 18:11
Begin dus de buren lastig te vallen of zij misschien iets hebben ontvangen.
De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging.
Daar komt de postbode, dus ik vraag haar of zij er gisteren ook was en misschien iets van de boeken weet.
Oh zegt zij, die heb ik vandaag bij me. Ik vraag dus hoe het zit met de track en trace?
Postbodes hebben geen scanner meer, dus PostNL slaat er maar een slag naar.
Vinden jullie dit ook oplichting?
Boeken besteld de 19de
De 21ste nog niets binnen, maar vind wel bij de track en trace barcode check:
Zending is bezorgd in de brievenbus. Bezorgd op 20 juni 18:11
Begin dus de buren lastig te vallen of zij misschien iets hebben ontvangen.
De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging.
Daar komt de postbode, dus ik vraag haar of zij er gisteren ook was en misschien iets van de boeken weet.
Oh zegt zij, die heb ik vandaag bij me. Ik vraag dus hoe het zit met de track en trace?
Postbodes hebben geen scanner meer, dus PostNL slaat er maar een slag naar.
Vinden jullie dit ook oplichting?
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Nee, oplichting is heel iets anders. Netjes is ook anders, maar schijnbaar is dit het systeem van PostNL. Aangezien postbodes geen scanners hebben word een brievenbuspakket al op het depot uitgescand. Echter, het word als pakketpost aangeboden, maar moet op een gegeven moment naar het depot voor de reguliere postbezorging. Daar kunnen ze niet scannen, dat gebeurd dus al op het moment dat het pakje het depot van de pakketpost verlaat. Vandaar dat er 1 a 2 dagen verschil in zit.
Als je niets ontvangen hebt en je gaat direct informeren bij PostNL, dan krijg je het bericht dat je 1 of 2 dagen moet wachten. Is het er dan nog niet moet je de afzender benaderen.
Als je niets ontvangen hebt en je gaat direct informeren bij PostNL, dan krijg je het bericht dat je 1 of 2 dagen moet wachten. Is het er dan nog niet moet je de afzender benaderen.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Ee, dat is geen oplichting, maar knullig.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
De verzender betaald voor track en trace!
Shape667
vindt dit leuk
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Ja, die zit er toch op? Hij klopt alleen niet.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Dat is geleverd. Alleen niet tot de laatste centimeter. Ik heb geen zin om het op te zoeken in de voorwaarden, maar wat staat daarin over de verplichting die postnl aangaat mbt t&t? Ik neem aan dat je dat gecheckt hebt voordat je met je beschuldiging kwam.
DeZevendeHenk
en BL2
vinden dit leuk
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Inderdaad, dus nooit daar meer boeken bestellen, je weet nu al hoe het afloopt als je boeken echt een keer zoekraken.....
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Ik kom niet met een beschuldiging, Ik stel een vraag die door anderen duidelijk beantwoord is.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Daar nooit meer boeken bestellen? Dat begrijp ik niet. Brievenbuspakjes worden zoveel verstuurd. Door welke shop dan ook.
Het geklooi ontstaat omdat de postbezorgers geen scanner (meer?) hebben. Waarom niet, is mij een raadsel. Op deze manier heb je als koper geen bal aan T&T.
Shape667
vindt dit leuk
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Is het wel wanprestatie? Voor zover ik weet is het secretariaat / postkamer bij mijn werkgever gewoon ingelicht over de verschillen in Track and Trace tussen de verschillende pakket vormen en is het dus ook duidelijk dat dit niet altijd tot de deur gaat en dus minder accuraat is (zijn volgens mij wel wat pilots voor geweest, van bezorgers met scanners).
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Als ik een pakketje met t&t verstuur, is me dit nooit meegedeeld.
Shape667
vindt dit leuk
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
En het staat ook niet in de voorwaarden? Ik heb als consument nog nooit een brievenbus pakket verzonden, dus echt geen idee. Kan natuurlijk zijn dat het bij consumenten niet goed uitgelegd wordt. Maar zakelijk, zoals hier het geval lijkt, verwacht ik dat de verzender prima weet hoe het werkt (het zal immers niet hun eerste rodeo zijn om het zo maar even te zeggen) en als het bij mijn werkgever duidelijk uitgelegd word (kleine klant voor PostNL) zal dat bij een partij die bijvoorbeeld E-Commerce doet zeker bekend moeten zijn.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Even het bericht Topicstarter lezen. De verzender gebruikt de T&T als bewijs voor ontvangst, en dat is het natuurlijk niet. En vind het daarna wel best dat Topicstarter aangeeft niets ontvangen te hebben.......
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Particulier zijn er geen voorwaarden van toepassing, want die worden niet ter hand gesteld. Of dat zakelijker het geval is? Ik denk, net als jij, van wel, maar weet het niet zeker.Cro schreef: ↑25 jun 2023 11:53En het staat ook niet in de voorwaarden? Ik heb als consument nog nooit een brievenbus pakket verzonden, dus echt geen idee. Kan natuurlijk zijn dat het bij consumenten niet goed uitgelegd wordt. Maar zakelijk, zoals hier het geval lijkt, verwacht ik dat de verzender prima weet hoe het werkt (het zal immers niet hun eerste rodeo zijn om het zo maar even te zeggen) en als het bij mijn werkgever duidelijk uitgelegd word (kleine klant voor PostNL) zal dat bij een partij die bijvoorbeeld E-Commerce doet zeker bekend moeten zijn.
Maar hoe dan ook is er in deze casus geen sprake van oplichting, maar van wanprestatie. In ieder geval van de verkoper naar de koper, en wellicht van de verzender naar de verkoper.
Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?
Ja, dit bedoel je: "De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging."
Ik ben ervan overtuigd dat andere leveranciers hetzelfde antwoord zullen geven. Daarom vind ik het belachelijk dat Postnl op een dergelijke wijze omgaat met T&T met brievenbus pakketjes. Verkoper gebruikt het als bewijs, koper heeft geen poot om op te staan, tenzij je er veel energie in wil gaan steken via juridische procedures.
Shape667
vindt dit leuk