Stella Fietsen, wat een ramp
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Stella Fietsen, wat een ramp
Begin juni laadt de fiets niet op, voor de 2e keer in een jaar. Er wordt ca. 1-2x per maand geladen.
Kent u dat? "Dit gesprek wordt opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden". Ja Doelen voor het bedrijf, maar niet voor jou als klant die een probleem heeft. Ze leren de medewerrkers vooral hoe ze je op een 'beleefde manier' moeten afpoeieren door jou verhaal te herhalen en te zeggen 'wat vervelend meneer'.
Maar goed, afspraak maken voor huisbezoek. 3 weken wachten?
Dan maar naar de winkel. Augustus als 1e aan de beurt?
Mooiste is, juli vorig jaar hetzelfde probleem gehad: stekkerverbinding tussen accur en lader. Ook 3 weken moeten wachten op een monteur.
Geen enkele fietsenmaker die je helpt, want jah, je hebt een STELLA gekocht (geldt ook voor Amslod trouwens).
Ik begreep dat sommige fietsenmakers zelfs geen banden plakken van een STELLA!
OK, ga je naar de winkel.
Monteur mogen wel remmen afstellen,.... Maar een stekkerverbinding mogen ze niet! Dan moet de hele accu opgestuurd worden naar Nunspeet hoofdkantoor, want ja, de accu moet open en dat kan brandgevaar opleveren ! (Hoe doen andere fietsenmakers dat dan?
Kan 3-4 weken duren voor-ie terug is.
...En dan heb ik het nog niet over de kosten van vorig jaar gehad: € 155.-. Dit jaar was de schatting € 170.-.
320.- in een jaar,...
Uitsluitsel over garantie, of een deel garantie kunnen ze niet geven. De monteur gaf toe dat het met het huisbezoek niet verholpen was, de accu had dus uit elkaar gemoeten en dat mag dan ook niet in zo'n werkbusje. Wat-ie dan wel gedaan heeft, geen idee.
Dan wil je een klacht indienen op de site,..... Komt er zo'n ellendige chatbot,.....
Ga je na 3 weken eens bellen hoe het ervoor staat, met het kapotte verbindingsstukje van de accu.
De accu ligt nog in de winkel klaar voor verzending, wachtend op een toestemming van een of andere hotemetoot?????
Boos geworden.
Kunnen ze een leenaccu sturen..... "Hoe zit het dan met de sleutel (zelfde als het AXA slot). "Die kunnen ze overzetten" is het antwoord.
eeehhhh hoe doen jullie dat dan als de accu nog in de winkel ligt?
"eeuuhhh,..jah"
"We kunnen een leenfiets bezorgen"
'Oh ja, wanneer?"
"Met spoed op 10 juli.
"10 juli?!" Dat is nog 2 weken wachten! Ondertussen heeft mijn vrouw een fiets waarvan de motor alleen maar tegenwerkt.
"Ik kan de planning vragen om er een spoedje van te maken, dan is het mogelijk wat eerder"
"Neemt u dan even contact op met de planning"
"Nee, dat kan niet meneer"
Gevraagd naar een leidinggevende. "Ik ga het proberen", maar zoals ik dacht kon ze (uiteraard) geen contact krijgen....
"de manager belt u terug"
"Tjah, afwachten dan maar. ... Die zal er ook wel niets aan kunnen doen.
NOOIT EEN STELLA MEER!
Die belmiepen en monteurs kunnen niks en mogen niks. Ik was erg boos, maar moet toegeven ze bleef beleefd.
Gaf haar het advies een andere werkgever te zoeken, eentje waar ze wel zelfstandig besluiten kan nemen.
Ze antwoorrdde nog dat ze het naar haar zin had. ...Ze moet wel, want elk gesprek wordt opgenomen.
Koop een Giant, Gazelle, Sparta,..whatever. In ieder geval een merk waar je door ELKE fietsenmaker keurig en vlot geholpen wordt (en wss tegen minder kosten)
Kent u dat? "Dit gesprek wordt opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden". Ja Doelen voor het bedrijf, maar niet voor jou als klant die een probleem heeft. Ze leren de medewerrkers vooral hoe ze je op een 'beleefde manier' moeten afpoeieren door jou verhaal te herhalen en te zeggen 'wat vervelend meneer'.
Maar goed, afspraak maken voor huisbezoek. 3 weken wachten?
Dan maar naar de winkel. Augustus als 1e aan de beurt?
Mooiste is, juli vorig jaar hetzelfde probleem gehad: stekkerverbinding tussen accur en lader. Ook 3 weken moeten wachten op een monteur.
Geen enkele fietsenmaker die je helpt, want jah, je hebt een STELLA gekocht (geldt ook voor Amslod trouwens).
Ik begreep dat sommige fietsenmakers zelfs geen banden plakken van een STELLA!
OK, ga je naar de winkel.
Monteur mogen wel remmen afstellen,.... Maar een stekkerverbinding mogen ze niet! Dan moet de hele accu opgestuurd worden naar Nunspeet hoofdkantoor, want ja, de accu moet open en dat kan brandgevaar opleveren ! (Hoe doen andere fietsenmakers dat dan?
Kan 3-4 weken duren voor-ie terug is.
...En dan heb ik het nog niet over de kosten van vorig jaar gehad: € 155.-. Dit jaar was de schatting € 170.-.
320.- in een jaar,...
Uitsluitsel over garantie, of een deel garantie kunnen ze niet geven. De monteur gaf toe dat het met het huisbezoek niet verholpen was, de accu had dus uit elkaar gemoeten en dat mag dan ook niet in zo'n werkbusje. Wat-ie dan wel gedaan heeft, geen idee.
Dan wil je een klacht indienen op de site,..... Komt er zo'n ellendige chatbot,.....
Ga je na 3 weken eens bellen hoe het ervoor staat, met het kapotte verbindingsstukje van de accu.
De accu ligt nog in de winkel klaar voor verzending, wachtend op een toestemming van een of andere hotemetoot?????
Boos geworden.
Kunnen ze een leenaccu sturen..... "Hoe zit het dan met de sleutel (zelfde als het AXA slot). "Die kunnen ze overzetten" is het antwoord.
eeehhhh hoe doen jullie dat dan als de accu nog in de winkel ligt?
"eeuuhhh,..jah"
"We kunnen een leenfiets bezorgen"
'Oh ja, wanneer?"
"Met spoed op 10 juli.
"10 juli?!" Dat is nog 2 weken wachten! Ondertussen heeft mijn vrouw een fiets waarvan de motor alleen maar tegenwerkt.
"Ik kan de planning vragen om er een spoedje van te maken, dan is het mogelijk wat eerder"
"Neemt u dan even contact op met de planning"
"Nee, dat kan niet meneer"
Gevraagd naar een leidinggevende. "Ik ga het proberen", maar zoals ik dacht kon ze (uiteraard) geen contact krijgen....
"de manager belt u terug"
"Tjah, afwachten dan maar. ... Die zal er ook wel niets aan kunnen doen.
NOOIT EEN STELLA MEER!
Die belmiepen en monteurs kunnen niks en mogen niks. Ik was erg boos, maar moet toegeven ze bleef beleefd.
Gaf haar het advies een andere werkgever te zoeken, eentje waar ze wel zelfstandig besluiten kan nemen.
Ze antwoorrdde nog dat ze het naar haar zin had. ...Ze moet wel, want elk gesprek wordt opgenomen.
Koop een Giant, Gazelle, Sparta,..whatever. In ieder geval een merk waar je door ELKE fietsenmaker keurig en vlot geholpen wordt (en wss tegen minder kosten)
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Welk jaar is de fiets gekocht?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
De fiets is van september 2019.
Voor u verder vraagt: De accu is prima. Het gaat dus alleen om het stekkerblokje tussen lader en accu in.
Voor u verder vraagt: De accu is prima. Het gaat dus alleen om het stekkerblokje tussen lader en accu in.
-
- Berichten: 1450
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Tja, een echte fietsenmaker kan ook niks zelf met een accu .... maar ik ben wel voorstander van het kopen bij een fietsenmaker. De verdiensten van de verkoop moet je hem ook gunnen, als je wilt dat-ie je banden plakt.
Zelfs van Moof kan de service waar je recht op hebt niet op tijd bieden, ook al is het een peperdure fiets.
Zelfs van Moof kan de service waar je recht op hebt niet op tijd bieden, ook al is het een peperdure fiets.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Het gaat niet eens om de accu zelf, die is prima, maar alleen om het verbindingsblokje tussen lader en accu in, welke wel op de accu zit.HandigeHarrie schreef: ↑27 jun 2023 15:03Tja, een echte fietsenmaker kan ook niks zelf met een accu .... maar ik ben wel voorstander van het kopen bij een fietsenmaker. De verdiensten van de verkoop moet je hem ook gunnen, als je wilt dat-ie je banden plakt.
Zelfs van Moof kan de service waar je recht op hebt niet op tijd bieden, ook al is het een peperdure fiets.
Ik denk een onderdeel van minder dan € 10.-
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Je toonhoogte schrijft meer, dan je tekst lang is. Geen wonder dat Stella wel klaar met u is.....JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 14:47...
Aan de lijn krijg je dombo's die bij McDonalds nog worden afgewezen om patat te bakken......
scontra
, Lady1234
, bupaul
, WeerIemandanders
en Dirkie
vinden dit leuk
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 14:47
Aan de lijn krijg je dombo's die bij McDonalds nog worden afgewezen om patat te bakken.
Monteur is van een iets hoger McDonalds kaliber,
Die belmiepen
Naar het zich laat aanzien heeft u zelf bij lange na nog niet het niveau welke u de medewerkers van Stella en McDonalds toekent, anders was janTinusPlukvetje nooit zo dom geweest om een Stella fiets te kopen terwijl de door u geschetste situaties al jaren en jaren en jaren bekend zijn.
Nevyn
, juliomariner
, WeerIemandanders
en Dirkie
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
U doet behoorlijk neerbuigend over de medewerkers van Stella. In het hele verhaal is er maar 1 persoon niet slim bezig, en dat bent u zelf. U wilt de service en snelheid van een lokale fietsenmaker en koopt vervolgens een fiets van een merk die nergens anders in onderhoud kan en waarvan echte fietsenmakers ver van weg willen blijven. En dat had u kunnen weten aangezien hier al jaren voor gewaarschuwd huid word.
Stella zit nog steeds in zwaar weer, heeft te kampen met een gebrek aan personeel en onderdelen. Als ze voor u uitzonderingen gaan maken moet het voor iedereen. U kunt het accepteren dat u zichzelf in deze positie hebt gebracht, maar u kunt natuurlijk ook een jurist op de zaak zetten. Kost tijd en geld, ,aar het resultaat al niet anders worden.
Stella zit nog steeds in zwaar weer, heeft te kampen met een gebrek aan personeel en onderdelen. Als ze voor u uitzonderingen gaan maken moet het voor iedereen. U kunt het accepteren dat u zichzelf in deze positie hebt gebracht, maar u kunt natuurlijk ook een jurist op de zaak zetten. Kost tijd en geld, ,aar het resultaat al niet anders worden.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
scontra schreef: ↑27 jun 2023 15:14JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 14:47
Aan de lijn krijg je dombo's die bij McDonalds nog worden afgewezen om patat te bakken.
Monteur is van een iets hoger McDonalds kaliber,
Die belmiepen
Tjah, dat krijgt je als bedrijf die keer op keer een waardeloze service levert. Na 3 weken is er dus nog NIETS aan gedaan en ligt de accu in de winkel. ....Dan hoef je geen poeslieve klant meer te verwachten, temeer het de 1e keer ook al niet erg soepel verliep.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Dat het allemaal iets langer kan duren heb ik nog begrip voor. Maar na 3 weken he-le-maal niets ermee gedaan hebben, de accu ligt nog in de winkel, dat gaat er bij mij niet in. De accu had binnen 2-3 dagen op het hoofdkantoor kunnen liggen, weekje reparatie en weer 2 dage later retour kunnen zijn. Al met al een dag of 10-12. De reparatie stelt écht niets voor, zou het zelf kunnen, mits ik het onderdeel heb. Ook de winkel heeft het niet liggen.NeoDutchio schreef: ↑27 jun 2023 15:24U wilt de service en snelheid van een lokale fietsenmaker en koopt vervolgens een fiets van een merk die nergens anders in onderhoud kan en waarvan echte fietsenmakers ver van weg willen blijven. En dat had u kunnen weten aangezien hier al jaren voor gewaarschuwd huid word.
Verder weet je niet, als het je eerste E-bike is, dat andere fietsenmakers er niets mee doen. Je hoort vooral dat er Bosch en Shimano (of Nexus) onderdelen op zitten en andere bekende merk onderdelen.
Dan denk je dat je goed zit.
Overigens op advies van een collega daar een fiets gekocht, die was/is erg tevreden, nooit defect geweest.
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Even google-en had toch een hoop gescheeld:JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 15:39Dat het allemaal iets langer kan duren heb ik nog begrip voor. Maar na 3 weken he-le-maal niets ermee gedaan hebben, de accu ligt nog in de winkel, dat gaat er bij mij niet in. De accu had binnen 2-3 dagen op het hoofdkantoor kunnen liggen, weekje reparatie en weer 2 dage later retour kunnen zijn. Al met al een dag of 10-12. De reparatie stelt écht niets voor, zou het zelf kunnen, mits ik het onderdeel heb. Ook de winkel heeft het niet liggen.NeoDutchio schreef: ↑27 jun 2023 15:24U wilt de service en snelheid van een lokale fietsenmaker en koopt vervolgens een fiets van een merk die nergens anders in onderhoud kan en waarvan echte fietsenmakers ver van weg willen blijven. En dat had u kunnen weten aangezien hier al jaren voor gewaarschuwd huid word.
Verder weet je niet, als het je eerste E-bike is, dat andere fietsenmakers er niets mee doen. Je hoort vooral dat er Bosch en Shimano (of Nexus) onderdelen op zitten en andere bekende merk onderdelen.
Dan denk je dat je goed zit.
Overigens op advies van een collega daar een fiets gekocht, die was/is erg tevreden, nooit defect geweest.
https://www.kieskeurig.nl/winkels/stella/reviews
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Ik had in 2016 een Amslod en om bovengenoemde ellende de fiets van de hand gedaan.
Fietsen maker wilde de Amslod niet inruilen,
Dus deze op Marktplaats zelf verkocht.
Rij nu alweer een paar jaar op een elektrische fiets van de fietsenmaker op de hoek.
En niet eens duurder
Ik heb er van geleerd .
Fietsen maker wilde de Amslod niet inruilen,
Dus deze op Marktplaats zelf verkocht.
Rij nu alweer een paar jaar op een elektrische fiets van de fietsenmaker op de hoek.
En niet eens duurder
Ik heb er van geleerd .
Dirkie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
-
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
U zoekt voor het eerst een E-bike, een collega heeft een goede ervaring met Stella, dus daar gaat u direct heen? U kijkt niet eerst rond wat er meer te krijgen is? U vraagt niet op meer plekken? U laat zich niet voorlichten wat het verschil is tussen de verschillende merken en type motor?JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 15:39Verder weet je niet, als het je eerste E-bike is, dat andere fietsenmakers er niets mee doen. Je hoort vooral dat er Bosch en Shimano (of Nexus) onderdelen op zitten en andere bekende merk onderdelen.
Dan denk je dat je goed zit.
Overigens op advies van een collega daar een fiets gekocht, die was/is erg tevreden, nooit defect geweest.
Zoekt u toevallig een auto? Ik ken nog wel een goed adresje, JetCars in Rotterdam. Gaat u daar dan ook blind heen? De klant heeft de macht, maar dan zal de klant eerst zelf moeten denken en daarna pas moeten handelen. Als dat meer zou gebeuren zullen een hoop bedrijven uitsterven en moeten velen van ons op het forum een nieuwe hobby moeten gaan zoeken.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
NeoDutchio schreef: ↑27 jun 2023 16:01JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 15:39U zoekt voor het eerst een E-bike, een collega heeft een goede ervaring met Stella, dus daar gaat u direct heen? U kijkt niet eerst rond wat er meer te krijgen is? U vraagt niet op meer plekken? U laat zich niet voorlichten wat het verschil is tussen de verschillende merken en type motor?
U neemt te snel een stelling in. Zeker wel gedaan.
Over motoren klaag ik niet, dus is niet relevant in deze case. Daar hebben we zeker wel naar gekeken trouwens.
Ook bij een vakhandel geweest, maar die kon de fiets niet zodanig ombouwen dat er ook een rack op het voorwiel kon voor een kratje die mijn vrouw wel wilde, zonder dat het gelijk een moederfiets werd. Dat kon Stella wel, dus dat was de overweging. Daarbij is mijn vrouw klein van stuk en konden we geen passend model vinden. Ook daar scoorde Stella beter in. Bovendien, zoals al gemeld, betrouwbare merk onderdelen op de Stella. Die onderdelen doen het overigens prima, alleen het stekkercontactje niet, die dus kennelijk alleen op Stella's zit.
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Die Amslod van mij en ik denk dat dit ook geld voor Stella, was absoluut geen slechte fiets.
Maar de aftersale , het wachten op een monteur is bagger.
En wat prijs betreft is mijn huidige Giant echt niet duurder.
Ook mijn huidige fiets heeft wel eens wat , dan is het ‘S morgens inleveren en dezelfde dag weer terug. En ik kan op vakantie bij elke fietsen maker terecht
Maar de aftersale , het wachten op een monteur is bagger.
En wat prijs betreft is mijn huidige Giant echt niet duurder.
Ook mijn huidige fiets heeft wel eens wat , dan is het ‘S morgens inleveren en dezelfde dag weer terug. En ik kan op vakantie bij elke fietsen maker terecht
Dirkie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5186
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
U kunt wel boos zijn maar dat is nog steeds geen reden om zo onbeschoft over de medewerkers te schrijven.
Als u zo tegen mij tekeer zou zijn gegaan zou ik u ook vragen uw heil ergens anders te halen. (om het netjes te zeggen)
Als u zo tegen mij tekeer zou zijn gegaan zou ik u ook vragen uw heil ergens anders te halen. (om het netjes te zeggen)
WeerIemandanders
, bupaul
en Dirkie
vinden dit leuk
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Precies datNevyn schreef: ↑27 jun 2023 16:40Die Amslod van mij en ik denk dat dit ook geld voor Stella, was absoluut geen slechte fiets.
Maar de aftersale , het wachten op een monteur is bagger.
En wat prijs betreft is mijn huidige Giant echt niet duurder.
Ook mijn huidige fiets heeft wel eens wat , dan is het ‘S morgens inleveren en dezelfde dag weer terug. En ik kan op vakantie bij elke fietsen maker terecht
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Ik snap je frustratie. Heb ook regelmatig flinke frustratie als ik iets voor mezelf of voor werk moet regelen.JanTinusPlukvet schreef: ↑27 jun 2023 14:47.............................
Aan de lijn krijg je dombo's die bij McDonalds nog worden afgewezen om patat te bakken.
.....................
Ze leren de medewerrkers vooral hoe ze je op een 'beleefde manier' moeten afpoeieren door jou verhaal te herhalen en te zeggen 'wat vervelend meneer'.
..................
Monteur is van een iets hoger McDonalds kaliber,
.................
,..... Komt er zo'n ellendige chatbot,.....
..........................
Gevraagd naar een leidinggevende. "Ik ga het proberen", maar zoals ik dacht kon ze (uiteraard) geen contact krijgen....
...........................
Die belmiepen en monteurs kunnen niks en mogen niks.
..................................
Gaf haar het advies een andere werkgever te zoeken, eentje waar ze wel zelfstandig besluiten kan nemen.
Ze antwoorrdde nog dat ze het naar haar zin had. ...Ze moet wel, want elk gesprek wordt opgenomen.
.......................
Maar dan nog, zoals jij het schrijft zou ik het nooit op een forum plaatsen.
En al helemaal niet zou ik zoiets tegen een medewerker aan de telefoon zeggen.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Stella Fietsen, wat een ramp
Beleefdheden zijn na meerdere belletjes, winkelbezoek, weer een belletje en 'laat maar liggen' mentaliteit wel over ja.juliomariner schreef: ↑27 jun 2023 16:55U kunt wel boos zijn maar dat is nog steeds geen reden om zo onbeschoft over de medewerkers te schrijven.
Als u zo tegen mij tekeer zou zijn gegaan zou ik u ook vragen uw heil ergens anders te halen. (om het netjes te zeggen)
Tot op heden heb ik nog geen enkel iemand gesproken die ook daadwerkelijk maar iets doet.
Na de 1e ervaring een jaar geleden, toen ook al meer dan 3 weken moeten wachten, en hun huidige werkwijze, compleet geen aktie in 3 weken, kun je niet verwachten dat iemand loopt te strooien met complimenten.
Het aanbieden van een leenaccu (beetje domme aktie, want dat gaat dus niet zo makkelijk) of het aanbieden van een leenfiets, over 3 weken is geen oplossing.
De oplossing is dat je een dergelijk kleine reparatie in een week afrond.
Minder irritaties bij de klant, minder stress bij het personeel. Dáár schort het aan.